درمان های خانگی برای کنترل سرفه و سرماخوردگی

درمان های خانگی برای کنترل سرفه و سرماخوردگی

انتخابتو، با تغییر فصل تعداد سرماخوردگی ها افزایش می یابد اگرچه داروهای موثر بدون نسخه به طور گسترده ای در دسترس هستند، اما درمان های خانگی موثری نیز وجود دارد که می تواند علائم این بیماری را تسکین دهد. درمان های خانگی برای کنترل سرفه و سرماخوردگی:

با آب نمک غرغره کنید

یک راه ساده و موثر برای تسکین گلودرد و کاهش سرفه غرغره کردن با آب نمک است. حدود نصف قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و به مدت 15 تا 30 ثانیه غرغره کنید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. برای کاهش التهاب گلو

مصرف چای زنجبیل، دارچین و زردچوبه

زنجبیل، دارچین و زردچوبه دارای ترکیبات قوی با خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. تکه های زنجبیل را با مقداری دارچین و زردچوبه در آب بجوشانید سپس مخلوط را صاف کرده و در صورت تمایل یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید تا شیرین شود و مصرف کنید. در این صورت التهاب گلو از بین می رود.

مصرف سوپ مرغ

سوپ مرغ فواید زیادی در درمان سرفه و سرماخوردگی دارد. بنابراین، یک کاسه سوپ مرغ داغ غنی از مواد مغذی می تواند گلودرد را تسکین دهد. انسداد به بینی و آرامش کمک می کند.

از بخور اکالیپتوس استفاده کنید

از آنجایی که روغن هایی مانند اکالیپتوس و نعناع فلفلی دارای خواص هستند جلوگیری از ازدحام و ضد میکروبی می تواند به کاهش علائم سرفه و سرماخوردگی کمک کند، چند قطره از این روغن ها را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و در حالی که سر خود را با یک حوله بخاردار پوشانده اید استنشاق کنید. همچنین می توانید روغن اکالیپتوس یا نعناع را با روغن دیگری مانند روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید. چرخ آن را رقیق کرده و روی سینه و گلوی خود ماساژ دهید.