در کدام کشورهای اروپایی مردم برای تعطیلات پول ندارند؟ میانگین هزینه گردشگری برای هر نفر در اروپا چقدر است؟

در کدام کشورهای اروپایی مردم برای تعطیلات پول ندارند؟ میانگین

بر اساس گزارش آنلاین، تابستان برای بسیاری از مردم اروپا تعطیلات است. پس از هفت ماه طولانی کار، آگوست زمان استراحت، استراحت از کار و تجدید است. به هر حال، بسیاری از مردم دوست دارند در کشور دیگری به ساحل برسند و از آفتاب در کنار دریا لذت ببرند.

یورو نیوز در گزارشی نوشت: اما نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که هنوز چنین فرصتی برای بسیاری از اروپایی ها مهیا نشده است و هزینه های بالای سفر باعث می شود تا برنامه های سفر خود را با صرفه اقتصادی بیشتری سازماندهی کنند.

بر اساس برآوردهای یورواستات، دفتر آمار کمیسیون اروپا، حدود 29 درصد از افراد 16 ساله و بالاتر در اتحادیه اروپا در سال 2023 قادر به پرداخت هزینه سفر یک هفته ای نخواهند بود.

در همین حال، تا سال 2022، حدود 62 درصد از جمعیت 15 ساله و بیشتر در اتحادیه اروپا حداقل یک بار برای یک سفر غیر کاری خانه را ترک خواهند کرد. سفرهایی که حداقل یک شب در جای دیگری می ماند.

این بدان معناست که 38 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا در طول سال هیچ سفر شخصی برای تعطیلات انجام نداده اند. البته یورواستات اشاره نکرد که آیا این عدم سفر به دلایل مالی بوده است یا خیر.

شهروندان کدام کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند به تعطیلات بروند؟

نسبت جمعیت اسپانیا که نمی توانند یک هفته تعطیلات را بپردازند 33 درصد است.

این رقم در ایتالیا حدود 32 درصد و در فرانسه و آلمان به ترتیب 25 درصد و 23 درصد بوده است.

در حالی که 60 درصد از شهروندان رومانیایی در مجموع به تعطیلات نرفتند، این نرخ در بلغارستان و مجارستان به ترتیب 44 درصد و 43 درصد بود.

نابرابری های اقتصادی در اتحادیه اروپا

پروفسور لین مینارت، رئیس دانشکده مدیریت هتل در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور، به یورونیوز گفت: «تفاوت بین کشورها اغلب به قدرت اقتصاد یک کشور مربوط می شود. «کشورهای انتهای فهرست نسبت به کشورهای بالا تولید ناخالص داخلی بالاتری دارند.»

پروفسور سی مایکل هال، از دپارتمان مدیریت، بازاریابی و گردشگری دانشگاه کانتربری، با این نظر موافق است و به یورونیوز می گوید: «سطح درآمد قابل تصرف بدیهی است که مهم است زیرا به مردم اجازه می دهد در تعطیلات پول خرج کنند.»

نابرابری در گذراندن تعطیلات و خرج کردن، منعکس کننده برخی از نابرابری های اقتصادی گسترده تر در اتحادیه اروپا است.

در مطالعه دیگری، یورواستات تعداد افرادی را که به دلایل شخصی سفر می کردند را بررسی کرد و آخرین داده ها در سال 2022 جمع آوری شد. در این تحقیق اقامت حداقل یک شب در مکانی غیر از محل سکونت فرد به منزله رفتن به تعطیلات می باشد.

بر اساس این آمار، 84 درصد هلندی ها حداقل یک بار در سال 2022 به تعطیلات رفته اند. پس از آن شهروندان لوکزامبورگ با 83 و شهروندان فنلاند با 81 نفر قرار گرفتند.

در انتهای لیست بلغارستان و رومانی قرار دارند که تنها 28 درصد از جمعیت آنها حداقل یک بار در سال 2022 به تعطیلات رفته اند.

اگرچه تصمیم به سفر نکردن ممکن است با بازدارندگی اقتصادی مرتبط باشد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث شود شهروندان در خانه بمانند. پروفسور هال می گوید عوامل فرهنگی و جغرافیایی نیز در الگوهای سفر نقش دارند.

شهروندان کدام کشورها در تعطیلات پول بیشتری خرج می کنند؟

طبق آمار یورواستات، میانگین هزینه های گردشگری سرانه در کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی متفاوت است.

کشورهایی که بیشترین هزینه های گردشگری یک شبه را در سال 2022 داشتند، لوکزامبورگ با 175 یورو و اتریش با 154 یورو بودند، در حالی که میانگین اتحادیه اروپا 87 یورو در هر شب بود.

این ارقام نشان دهنده هزینه های گردشگران بر اساس کشور محل اقامت است، نه اینکه گردشگران به کدام کشور سفر کرده اند.

در میان اقتصادهای برتر، شهروندان آلمانی سخاوتمندترین بودند و هر شب 109 یورو خرج کردند. فرانسوی 84 یورو، اسپانیایی و ایتالیایی 72 یورو.

نکته دیگری که در این تحقیق جلب توجه می کند این است که افراد برای سفرهای خارجی بیشتر هزینه می کنند و میانگین هزینه هر شب بسته به داخلی یا خارجی بودن سفر متفاوت است.

به طور کلی، مردم تمایل دارند در مقایسه با سفرهای داخلی در هر شب بیشتر در سفرهای بین المللی هزینه کنند. اما بخشی از این به مسافت بیشتر در هر سفر مربوط می شود که باعث می شود هزینه سفرهای بین المللی بیشتر از سفرهای داخلی باشد.

در سال 2022، ساکنان اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​68 یورو برای هر شب برای گردشگری داخلی و 117 یورو برای هر شب برای سفرهای بین المللی هزینه کردند.

در برخی کشورها مانند جمهوری چک و لتونی، میانگین هزینه گردشگری داخلی به کمتر از 40 یورو یا حتی 30 یورو در هر شب رسیده است.

کشوری که بیشترین میانگین هزینه در گردشگری داخلی را داشت، اتریش با ۱۳۸ یورو بود.

علاوه بر این، ساکنان برخی کشورها حداقل دو برابر بیشتر از سفرهای داخلی در هر شب برای سفرهای بین المللی هزینه می کنند.

شاخص دیگری که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته، میانگین هزینه هر گردشگر در هر سفر است. بر این اساس، لوکزامبورگی ها با 1261 یورو برای هر سفر در صدر این فهرست قرار دارند. پس از آن اتریشی ها با 720 یورو و آلمانی ها با 650 یورو قرار دارند.

آیا در داخل کشور هزینه می کنید یا خارج از کشور؟

در سال 2022، ساکنان سراسر اتحادیه اروپا تقریباً 474 میلیارد یورو برای سفرهای گردشگری هزینه کردند. 53 درصد از این مبلغ صرف سفرهای بین المللی شده است.

در 17 کشور از 26 کشور اتحادیه اروپا که اطلاعات مربوط به آنها در دسترس است، بیش از نیمی از هزینه های گردشگری در کشورهای خارجی انجام شده است.

در اینجا، شهروندان لوکزامبورگ سفرهای داخلی از خارج از کشور را بیش از سایر کشورها ترجیح می دهند، به این معنی که 98 درصد از سفرهای آنها به خارج از کشور بوده است. پس از لوکزامبورگ، بلژیک با 90 درصد، مالت با 89 درصد، قبرس با 84 درصد و هلند با 81 درصد قرار دارند.

از سوی دیگر، بیش از 70 درصد از هزینه های گردشگری ساکنان رومانی، یونان و فرانسه را سفرهای داخلی تشکیل می دهد.

علاوه بر این، ساکنان اتحادیه اروپا حدود 6 درصد از هزینه های گردشگری خود را صرف سفر به قاره آمریکا می کنند، آسیا با 4 درصد و آفریقا با 3 درصد، سایر مقاصد محبوب اروپایی ها.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین