دسترسی عادلانه به غذای سالم حق هر فرد است

دسترسی عادلانه به غذای سالم حق هر فرد است

انتخابتو و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم سود وی به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اینکه دسترسی به غذا از حقوق اساسی بشر است، اظهار داشت: این وظیفه دولت هاست که با سیاست گذاری های پایدار، دسترسی همه اقشار جامعه به غذای کافی و سالم را تضمین کنند.

با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در آموزش تغذیه به کودکان و خانواده ها برای تضمین آینده ای روشن و تاکید بر نقش تغذیه سالم در ارتقای کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری های مزمن: مصرف محصولات بومی و ارگانیک علاوه بر ارتقای سلامت موجب حفظ سلامت می شود. محیط زیست و همچنین به توسعه پایدار کمک می کند.

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به چالش های موجود در حوزه تغذیه و ضایعات غذایی گفت: کاهش ضایعات غذایی در سطوح خانگی و صنعتی یکی از اولویت های اصلی است و برنامه های عملیاتی در حال ارزیابی است. بهبود ایمنی مواد غذایی.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری های بین المللی برای مقابله با گرسنگی و فقر غذایی گفت: همبستگی ملی و جهانی نقش اساسی در ارتقای امنیت غذایی و دستیابی به پایداری دارد.

سود وی با اشاره به عدم دسترسی مردم غزه به غذای کافی، این موضوع را مصداق دردناک نابرابری در جهان دانست و با تاکید بر شعار امسال «حق بر غذا» توجه ویژه جامعه جهانی را به این بحران جلب کرد. . وی با بیان اینکه برای زندگی بهتر و آینده ای روشن افزود: از مردم انتظار می رود با اقدامات عملی و اشاعه فرهنگ تغذیه سالم به بهبود تغذیه و سلامت کشور کمک کنند.