راز عجیب قبرستان خودروهای لوکس چیست؟

راز عجیب قبرستان خودروهای لوکس چیست؟

پارکینگ ها و زمین ها اغلب مملو از ماشین های قدیمی و بی مصرف هستند. این پارکینگ ها اغلب حاوی خودروهایی هستند که در اثر تصادف یا تصادف غیرقابل استفاده شده اند و باید به قطعات آهن تبدیل شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، با این حال قدم زدن در یک منطقه حصارکشی شده در دبی و دیدن چند خودروی لوکس سالم که تنها آسیب آن مقداری گرد و غبار روی بدنه آنهاست، احساس عجیبی خواهد داشت. دلایل اینکه صاحب یک خودروی لوکس آن را در دبی تنها می گذارد چیست؟

دبی به خاطر آسمان خراش ها و جزایر مصنوعی اش معروف است و طبیعی است که هزاران خودروی لوکس و کمیاب به اینجا بیایند. اشتباه نیست اگر بگوییم یک خودروی لوکس تنها در مواقع ضروری رها می شود و این دقیقا همان چیزی است که در دبی اتفاق افتاد. مجموعه شرایط خاص اقتصادی و کیفری باعث رها شدن یک خودروی لوکس در دبی می شود و جرایم سنگین کیفری به ویژه در زمینه عدم پرداخت اقساط خودرو باعث انجام چنین کاری می شود.

تا همین اواخر عدم پرداخت اقساط خودرو در دبی منجر به زندانی شدن فردی می شد و به همین دلیل بسیاری از افرادی که قادر به پرداخت اقساط خودروهای لوکس خود نبودند به راحتی خودرو خود را رها کرده و یا حتی دبی را ترک کردند.

بحران مالی جهانی بین سال‌های 2008 تا 2010 این سناریو را تشدید کرد و بار اقساط خودرو، صورت‌حساب‌های کارت اعتباری و غیره را تشدید کرد. عدم پرداخت، خطر زندانی شدن افراد را افزایش داد و باعث شد بسیاری از مردم فرار کنند و دبی را ترک کنند. البته از آن زمان تاکنون قوانین این حوزه تا حدودی تغییر کرده و امکان مذاکره با محاکم قضایی برای اجتناب از زندان برای محکومان فراهم شده است.

راز عجیب قبرستان خودروهای لوکس چیست؟

اما این تنها دلیل رها شدن خودروهای لوکس در دبی نیست. اگرچه تصورش سخت است، اما هنوز هم هستند افرادی که به جای فروش خودروهای لوکس خود را رها می کنند. دبی جریمه های سنگینی را برای برخی تخلفات رانندگی، مانند روشن کردن چراغ قرمز و رعایت نکردن سرعت مجاز، در نظر گرفته است. ارتکاب چندین تخلف رانندگی به طور همزمان می تواند منجر به توقیف طولانی مدت بسیاری از این خودروها شود و در صورتی که مالک نسبت به رفع حق حبس اقدام نکند، این خودروها با قیمت پایین در مزایده به فروش می رسند.

راز عجیب قبرستان خودروهای لوکس چیست؟

شاید دیدن این خودروهای لوکس در پارکینگ های دبی جذابیت خاص خود را داشته باشد و حتی بخواهید برای انتخاب یکی از این خودروها با مسئول پارکینگ صحبت کنید، اما با توجه به روند توقیف و رها کردن خودروها، انجام این کار تقریبا غیرممکن است. بنابراین چنین خودروهایی وجود خواهند داشت.