راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه

عادت هایی که به مغز آسیب می رساند

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افراد می توانند از گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و افزایش هوشیاری خود بهره مند شوند، اظهار کرد: داروهای گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب در فعالیت های روزمره مفید است. داشتن مزاج گرم محرک خوبی محسوب می شود. برای سلول های مغز، بهبود تمرکز، کنترل خشم زودرس و بهبود عملکرد مغز مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی که دارای مقادیر مناسبی از مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر هستند جایگزین مناسبی برای قرص های شیمیایی هستند، گفت: مصرف کشمش به افرادی که زودرس و درازمدت مبتلا هستند توصیه می شود. فراموشی از گذشته، کشمش برای تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان نیز استفاده می شود.

یکی از اعضای انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه افراد سرد مزاج و کند فعالیت می توانند برای رفع این وضعیت چندین بار در روز مویز بجوند، گفت: ترکیب آویشن و جعفری نیز حالت تهوع شدید ایجاد می کند. ارتباط بین سلول ها در مغز خیلی سریع اتفاق می افتد و برای بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر کوتاه مدت، اضطراب و استرس شدید مفید است.

یزدیان با اشاره به اینکه گیاه سعد کوفی ممکن است در کاهش عقب ماندگی ذهنی و بهبود فراموشی زودهنگام موثر باشد، ادامه داد: با توجه به توصیه پزشک متخصص برای بهره مندی از این گیاه باید مقداری پودر سعد کوفی با کشمش مصرف شود. به مدت شش هفته هر روز صبح زعفران را خشک کنید و بخورید.

وی با اشاره به اینکه آویشن یکی از گیاهان موثر در بهبود حافظه است، گفت: آویشن ساختار بسیار گرمی دارد و همچنین برای تحریک سلول های عصبی و مغزی بسیار مفید است. آنها ممکن است از تزریق آویشن برای بهبود علائم شما استفاده کنند.

عضو انجمن طب سنتی ایران با بیان اینکه مریم گلی یکی از گیاهان دارویی تقویت کننده حافظه است و در درمان آلزایمر نیز کاربرد دارد، گفت: بیماری آلزایمر به دلیل کاهش انتقال دهنده های عصبی در مغز اتفاق می افتد. مصرف گیاه مریم گلی نیز به دلیل تداوم آن است. از این روند جلوگیری می کند و افرادی که دچار گیجی و فراموشی زودرس هستند و نمی توانند اعصاب خود را کنترل کنند می توانند با مخلوط کردن آن با مقداری پودر چوب صندل و مقداری عسل از اسطوخودوس خشک شده استفاده کنند. .