راهی برای درمان و کاهش چین و چروک صورت

راهی برای درمان و کاهش چین و چروک صورت

انتخابتو، چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است اما با مراقبت از پوست می توان آن را به حداقل رساند، به عنوان مثال استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری یا درمان چین و چروک صورت توصیه می شود. پوست ناشی از آفتاب شدید

با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا مرطوب کنید تا پوستتان سالم بماند. پوست مرطوب شده سالم تر به نظر می رسد و کمتر مستعد چین و چروک است، بنابراین از مرطوب کننده های غنی از گلیسیرین استفاده کنید یا از عصاره های طبیعی استفاده کنید.

به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند احتمال چین و چروک را کاهش دهد و به بهبود آنها کمک کند. میوه ها، سبزیجات برگ دار و آجیل با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از پوست سالم حمایت می کنند. همچنین ماساژ صورت جریان خون را افزایش می دهد و احتمال پف و چین و چروک را کاهش می دهد.

مصرف ویتامین C با افزایش کلاژن سازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد، سرم های حاوی ویتامین C نیز به رطوبت رسانی بیشتر پوست و کاهش خطوط ریز روی پوست کمک می کند، همچنین استفاده از آن به وفور در طول روز توصیه می شود. نوشیدن آب و خواب با کیفیت و کافی نیز در مرطوب و شاداب نگه داشتن پوست موثر است.

استفاده از ماسک های طبیعی مانند عسل، آووکادو، زردچوبه و روغن نارگیل نیز می تواند به کاهش چین و چروک و افزایش تولید کلاژن کمک کند. از شیر خام می توان برای پاکسازی صورت نیز استفاده کرد زیرا سرشار از اسید لاکتیک است که باعث لایه برداری صورت می شود. به نرم نگه داشتن آن کمک می کند.