روزانه 1.5 میلیون ویزیت سرپایی و 15 هزار مراجعه بستری در پوشش تامین اجتماعی وجود دارد.

بررسی هزینه های بیمه بیکاری ۷ صندوق تامین اجتماعی

انتخابتو به نقل از سازمان تامین اجتماعی، امیر عباس فضلی گفت: این سازمان حاصل همبستگی و اعتماد اجتماعی است. بین نسلی منابع این سازمان از محل پول و حقوق تک تک بیمه شدگان جمع آوری شده در سازمان تامین اجتماعی تامین و صرف خدماتی همچون بازنشستگی، درمان و نزدیک به 15 خدمت دیگر تامین اجتماعی می شود.

وی بودجه درمان این سازمان را در سال جاری 160 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته حدود 554 میلیون ویزیت در مراکز خصوصی و قراردادی، سرپایی و بستری داشتیم که این رقم بسیار زیاد است، یعنی به طور متوسط ​​روزانه 1.5 میلیون ویزیت سرپایی 15 هزار ویزیت بستری در بیمارستان وجود دارد.

معاون درمان مدیر کل ارزشیابی و تعالی خدمات سازمان تامین اجتماعی در ادامه سخنان خود گفت: این حجم ارائه خدمات، حجم بسیار گسترده و جامعی است که نشان می دهد جایگاه سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور چقدر مهم و خطرناک است. حوزه رفاه اجتماعی

وی با بیان اینکه در حوزه درمان تنها به حدود 1200 میلیارد تومان در اجرای پزشک خانواده نیاز داریم، گفت: زمانی که پرداخت ها با تاخیر مواجه می شود ممکن است روند تامین منابع و ارائه خدمات در زمان پرداخت بدهی تامین اجتماعی دچار مشکل شود. بخش درمان در حال پرداخت است، این انتظار وجود دارد که بدهی خود را دریافت کنند.

مدیرکل تشخیص و تعالی خدمات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال 1401 بودجه اداره درمان تامین اجتماعی 78 هزار میلیارد تومان (همات) بود، در حالی که در سال 1403 این رقم با افزایش دو برابری به 160 همات رسید.

فضلی با تشریح پوشش همگانی، عمق پوشش و بسته مددکاری به عنوان سه راهکار اساسی در حوزه درمان، ادامه داد: در قانون تامین اجتماعی سه لایه برای این شغل تعریف شده است: لایه حمایتی، لایه بیمه اجتماعی، لایه بیمه اجتماعی. و لایه بیمه اضافی؛ در لایه حفاظتی همه کسانی که در بازار کار نیستند و به هر دلیلی نمی توانند حق بیمه پرداخت کنند مورد حمایت قرار می گیرند و بیمه سلامت آنها از بودجه دولتی تامین می شود. فرد در لایه بیمه اجتماعی قرار می گیرد. خود، دولت و کارفرما به صورت سه گانه در پرداخت حق بیمه مشارکت می کنند، از نظر بیمه اجتماعی، تنها شخصی حق استفاده از منابع را دارد که با مشارکت ذینفع می شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال گذشته قید شده بود که تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی با بیمه ها قرارداد ببندند و همین امر باعث شد بسیاری از مراکز و کسانی که با تامین اجتماعی همکاری نداشتند، قرارداد همکاری امضا کنند.

در صورت تداوم الزام قانونی برای عقد قرارداد با شرکت های بیمه، تمامی بیمارستان های خصوصی باید با شرکت های بیمه قرارداد ببندند.

فضلی در خصوص توسعه مراکز درمانی در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و عدالت در تخصیص منابع و دسترسی به خدمات درمانی، سازمان تامین اجتماعی چارچوبی برای توسعه ظرفیت ها دارد. بر اساس سطح بندی خدمات، ارجاعات داخلی و ارجاع خدمات؛ در حال حاضر 76 بیمارستان خصوصی در تامین اجتماعی وجود دارد که به عنوان یک استراتژی تخصیص منابع در دنیا مطرح است و شش مورد از آنها در سال های اخیر اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان در چند سال اخیر 34 واحد درمانی راه اندازی کرده است، تجهیز این مراکز به چنین دستگاه هایی را مهم دانست.ام آر آی“، “سی تی اسکن” و “آنژیوگرافیمیلیون ها خدمات درمانی بستری و سرپایی و افزایش بودجه سالانه درمان نشان از اهمیت و ارزش خدمات تامین اجتماعی و تلاش این سازمان برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا دارد.

معاون ارزیابی و تعالی خدمات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 500 هزار ویزیت درمان سرپایی و 15 هزار ویزیت درمان بستری در کمک درمان تامین اجتماعی به نظام سلامت کشور بوده است.