روش های افزایش مصرف ویتامین D

روش های افزایش مصرف ویتامین D

انتخابتو، ویتامین D در مبارزه با عفونت ها موثر است و سیستم عصبی و ماهیچه ها را تقویت می کند. اگر جذب ویتامین D در بدن موثر و مناسب باشد، بدن بهتر می تواند کلسیم را جذب کند. به حفظ سلامت استخوان و مفاصل کمک می کند؛ از آنجایی که ویتامین D در غذاها فراوان نیست، راه های آسانی برای دریافت دوز صحیح این ویتامین پیشنهاد شده است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر وقت بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود را ندارید، با ایستادن یا نشستن در بالکن خانه خود از نور خورشید بهره مند شوید. و سطح سروتونین همچنین کیفیت خواب را بهبود می بخشد، توصیه می شود روزانه حدود پنج تا 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

مصرف ماهی و قارچ روغنی

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، سالمون و ماهی خال مخالی ویتامین D بدن را تامین می کند. اگر گیاهخوار هستید، قارچ ها غذای ایده آلی برای افزایش ویتامین D مورد نیاز بدن هستند، بنابراین توصیه می شود آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف تخم مرغ و غذاهای غنی شده با ویتامین D

افزودن زرده تخم مرغ به رژیم غذایی یک راه ساده و راحت برای افزایش ویتامین D در بدن است. منابع غذایی بسیار کمی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند، بنابراین برخی از غذاهای اصلی در رژیم فعلی با این ویتامین غنی شده اند.