روش های درمان خارش پوست ناشی از نیش حشرات

روش های درمان خارش پوست ناشی از نیش حشرات

انتخابتو، خارش پوست مشکل شایعی است که بسیاری از افراد در ماه های تابستان با آن مواجه می شوند، گرمای طاقت فرسا و مشکلات پوستی می تواند شرایط را برای برخی افراد سخت کند. یکی از علل شایع خارش پوست در تابستان آفتاب سوختگی است، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می رساند و باعث التهاب و خارش می شود و افزایش فعالیت در فضای باز در تابستان خطر نیش حشرات را افزایش می دهد. سوزش و خارش موضعی پوست، چندین درمان خانگی ساده برای درمان خارش پوست وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت:

از کمپرس سرد استفاده کنید

برای تسکین التهاب و کاهش خارش، یک پارچه خنک و مرطوب یا کیسه یخ را روی نواحی آسیب دیده بمالید. دمای خنک به بی حس شدن پوست و کاهش خارش کمک می کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا تازه را مستقیماً روی ناحیه خارش پوست بمالید، زیرا دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهابی است که آفتاب سوختگی، نیش حشرات و سایر علل خارش تابستانی را تسکین می دهد و باعث تسکین سریع و ترمیم پوست می شود.

با سرکه سیب بشویید

سرکه سیب را با آب رقیق کنید و با استفاده از پنبه یا پارچه نرم روی پوست خود بمالید زیرا سرکه سیب دارای خواص زیر است: آنتی باکتریال این یک ضد التهاب است که به کاهش خارش و التهاب کمک می کند، بنابراین به یک درمان طبیعی برای انواع بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی، نیش حشرات و آکنه تبدیل شده است.

از روغن نعناع استفاده کنید

روغن نعناع خاصیت خنک کنندگی دارد و به بی حسی پوست و کاهش خارش کمک می کند و آن را به درمانی مفید برای خارش های تابستانی ناشی از آفتاب سوختگی، نیش حشرات و جوش تبدیل می کند. آنتی باکتریال روغن نعناع به جلوگیری از عفونت و بهبود سلامت پوست کمک می کند.

با روغن نارگیل ماساژ دهید

روغن نارگیل را می توان روی پوست ماساژ داد تا التهاب را از بین ببرد و خارش را کاهش دهد. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که پوست را مرطوب می کند، التهاب را کاهش می دهد و خارش ناشی از خشکی، آفتاب سوختگی یا نیش حشرات را تسکین می دهد. آنتی باکتریال همچنین به جلوگیری از عفونت پوست کمک می کند و سلامت پوست را بهبود می بخشد.