رکورد جدیدی برای «Inside Out 2»، تنها انیمیشن بین المللی میلیارد دلاری

صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فروش «Inside Out 2» در باکس آفیس بین المللی از مرز یک میلیارد دلار گذشت و تنها انیمیشنی است که بدون احتساب فروش در آمریکا توانسته به این رقم برسد. تنها 12 فیلم تاکنون از این نقطه عطف پیشی گرفته اند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اگرچه ۵۵ فیلم در سراسر جهان به یک میلیارد دلار یعنی فروش داخلی و بین المللی بلیت در آمریکا رسیده اند، اما تنها ۱۲ فیلم در بازارهای خارج از آمریکا به این میزان رسیده اند. در حالی که فیلم «شیر شاه» دیزنی در سال 2019 1.1 میلیارد دلار در سطح بین‌المللی فروخت، خود این شرکت این بازسازی را به‌جای ساخت رایانه در زمره فیلم‌های لایو اکشن طبقه‌بندی کرد و به این ترتیب «Inside Out 2» به اولین انیمیشن بلندی تبدیل شد که به این رکورد رسید.

رسیدن به یک میلیارد دلار فروش به این معنی است که انیمیشن تقریباً در هر بازاری موفق بوده است. اینها شامل مکزیک با فروش 102.2 میلیون دلار، برزیل با فروش 80 میلیون دلار، انگلیس با فروش 72.7 میلیون دلار و فرانسه با فروش 62.6 میلیون دلار است. کره با فروش میلیون دلاری و 60.8 دلاری نسبت به سایر کشورها علاقه بیشتری به این انیمیشن نشان داد.

این انیمیشن پیکسار با فروش 1.649 میلیارد دلاری در سراسر جهان، 1.002 میلیارد دلاری در خارج از ایالات متحده و 646.3 میلیون دلاری در داخل، پرفروش ترین فیلم سال شد. چند هفته پیش این انیمیشن با پشت سر گذاشتن «یخ زده ۲» به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ تبدیل شد.

دیزنی تابستان امسال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت و با افتتاح دنباله ابرقهرمانی مارول، «ددپول و ولورین» علاوه بر «Inside Out 2»، 2 میلیارد دلار افتتاح کرد. فروش «ددپول و ولورین» در بین مخاطبان بین المللی تاکنون به 634.1 میلیون دلار رسیده است. البته «ددپول و ولورین» که دارای رتبه R است، مخاطبان خود را در بین 18 سال به بالا جلب کرده است.

انتظار می‌رود با فروش ۱.۲۱ میلیارد دلاری در سراسر جهان تا به امروز، «ددپول و ولورین» به هشتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با ۱.۱۵۵ میلیارد دلار پیشی بگیرد. به زودی از «مرد آهنی 3» پیشی خواهد گرفت. با فروش 1.215 میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار دارد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین