زنان بالای 30 سال باید این غذاها را مصرف کنند

زنان بالای 30 سال باید این غذاها را مصرف کنند

انتخابتو، خانم ها وقتی وارد 30 سالگی می شوند به دلیل تغییر در متابولیسم و ​​سطح هورمون ها باید روی حفظ سلامتی خود و مصرف غذاهایی مانند اسفناج، ماهی چرب و زغال اخته تمرکز کنند. کینواآووکادو، ماست یونانی، گردو، سیب زمینی، دانه چیا و زردچوبه با تامین مواد مغذی و آنتی اکسیدان های ضروری بدن به تعادل این تغییرات و حمایت از سلامت کلی کمک می کند.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، فولات و ویتامین های A و C است که برای حفظ سلامت پوست، مو و استخوان ها ضروری هستند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن همچنین با التهاب و استرس اکسیداتیو مبارزه می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

ماهی روغنی

ماهی های روغنی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با کاهش التهاب و همچنین کاهش فشار خون از سلامت قلب حمایت می کنند. علاوه بر این، ماهی های چرب منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین D هستند که برای سلامت و محافظت از استخوان ها مفید هستند. توده عضلانی

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم است که به بهبود سلامت قلب و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند و منبع عالی ویتامین‌های E، C و K است که از سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی و افزایش جذب کمک می‌کند. .

انار

انار حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. علاوه بر این، انار سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

گردو

گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که از سلامت قلب و مغز حمایت می کند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است، یک ترکیب ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی که از سلامت مفاصل حمایت می کند، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.