زندگی در حصار اضطراب اجتماعی

زندگی در حصار اضطراب اجتماعی

انتخابتو، اضطراب اجتماعی که در گذشته با نام فوبیای اجتماعی شناخته می شد، نوعی اختلال روانی است که به گفته کارشناسان، با ترس ناتوان کننده و شدید از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی مشخص می شود و می تواند بر تمام جنبه های وضعیت روانی فرد تأثیر بگذارد. . زندگی کند می شود و حتی بر فعالیت های روزانه افراد تأثیر می گذارد.

افراد مبتلا به این اختلال از یک یا چند موقعیت اجتماعی می ترسند که در آن مورد بررسی و موشکافی دیگران قرار گیرند و ملاقات با غریبه ها، توجه شدن در حین غذا خوردن یا صحبت کردن با آنها استرس زا است. مردم از رفتاری که باعث شرمساری یا خجالت آنها شود می ترسند. ممکن است منفی قضاوت شود

این افراد زمانی که در موقعیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند در تمام یا بیشتر مواقع اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنند و از موقعیتی که می‌ترسند دوری می‌کنند یا آن را با اضطراب و پریشانی تحمل می‌کنند. در واقع، ترس یا اضطراب یک فرد در مقایسه با خطر واقعی یک موقعیت اجتماعی غیرمنطقی است و اجتناب، اضطراب یا پریشانی به طور قابل توجهی عملکرد اجتماعی، تحصیلی یا شغلی فرد را مختل می کند.

بر اساس یک مطالعه، اختلال اضطراب اجتماعی دومین اختلال اضطراب رایج است که تقریباً 15 میلیون بزرگسال و تقریباً 7 درصد از کل جمعیت ایالات متحده را در یک دوره 12 ماهه تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از این افراد نوعی اختلال اضطراب اجتماعی را تجربه خواهند کرد. برآوردها نشان می دهد که میزان شیوع SAD در طول زندگی حدود 13 تا 14 درصد است.

بر خلاف احساسات روزانه اضطراب و خشم، اختلال اضطراب اجتماعی. این شامل ترس، اضطراب و انزوا است که بر روابط، وظایف روزانه، کار، مدرسه یا سایر فعالیت ها تأثیر می گذارد. علائم اضطراب اجتماعی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: علائم عاطفی و رفتاری و علائم فیزیکی. علائم فیزیکی شامل مواردی مانند گرگرفتگی، تعریق، لرزش یا لرزش صدا است.

این اختلال در همه گروه های سنی دیده می شود و کودکان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی در برابر محرک های مختلف مانند صحبت کردن در مقابل دیگران، بلند خواندن و ترس از ارزیابی شدن توسط دیگران، اضطراب شدیدی را تجربه می کنند. صحبت کردن با غریبه ها

تأثیر عوامل محیطی بر ظهور اختلال اضطراب اجتماعی

سایه محیبی، روانشناس اجتماعی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به دلایل بروز اختلال اضطراب اجتماعی در افراد اشاره کرد و گفت: دلیل خاصی برای ابتلای افراد به این اختلال وجود ندارد اما به طور کلی عوامل متعددی از جمله عوامل فیزیکی، ژنتیکی و بیولوژیکی وجود دارد. در افرادی که از این اختلال رنج می برند موثر خواهد بود.

وی افزود: در این میان عوامل محیطی نیز در پیدایش اختلال اضطراب اجتماعی موثر است و عواملی چون سخت گیر بودن والدین و زندگی در شرایط استرس زا را نیز می توان از دلایل ابتلا افراد به این اختلال دانست.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی نمی توانند استرس خود را در موقعیت های مختلف اجتماعی مدیریت کنند، اظهار داشت: برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی انجام فعالیت های ساده ای که برای دیگران مشکلی ایجاد نمی کند دشوار است و این موضوع بر آنها تأثیر می گذارد. . همه ابعاد زندگی فرد را در بر می گیرد.

مشارکت بیش از 15 تا 25 درصد افراد جامعه مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی

محبی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از 15 تا 25 درصد افراد یک جامعه دارای اختلال اضطراب اجتماعی هستند، ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی از صحبت در جمع، ورود به مکان های جدید، کانون توجه بودن رنج می برند. بزرگ شدن، ملاقات با افرادی که نمی شناسند، روزانه یا در انجام فعالیت های عادی در مقابل دیگران و برقراری تماس چشمی مشکل دارند.

وی با بیان اینکه اگر اعضای خانواده فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی باشند، این احتمال وجود دارد که فرد نیز به این اختلال مبتلا شود، گفت: بین بهشت مشاجرات والدین، درگیری ها و قضاوت های خانوادگی می تواند در پیدایش این اختلال موثر باشد.

این روانشناس اجتماعی با بیان اینکه انتخاب روش درمانی برای افراد مبتلا به هر اختلال روانی بسته به عوامل متعددی متفاوت خواهد بود، گفت: تمرین کنید تا تعامل و ارتباط آنها با سایر افراد آسانتر شود و بتوانند استرس خود را در حین اجتماعی کنترل کنند. فعل و انفعالات.

زندگی در حصار اضطراب اجتماعی

علائم اضطراب اجتماعی چیست؟

امیر دشتیان، روانشناس و مشاور خانواده وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی استرس شدیدی را تجربه می کنند، اظهار کرد: اضطراب اجتماعی در واقع بر تمام ابعاد زندگی فرد تاثیر می گذارد و افراد مبتلا به این اختلال از حضور در محیط های اجتماعی اجتناب می کنند.

وی با اشاره به اینکه ترس از قضاوت دیگران یکی از احساساتی است که افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تجربه می کنند، افزود: برخی از افراد در بسیاری از موقعیت ها مانند صحبت کردن در جمع بزرگ، احساس اضطراب و اضطراب را تجربه می کنند که ممکن است باعث خجالت و ناراحتی شود. احساس شود، اما این احساسات نشان نمی دهد که فرد دارای اختلال اضطراب اجتماعی است.» به این معنا نیست.

این روانشناس و مشاور خانواده بیان کرد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی به افرادی منزوی و گوشه گیر تبدیل می شوند و از فعالیت های روزمره، تحصیل، کار یا گذراندن وقت با افراد دیگر با ترسی ناتوان کننده پرهیز می کنند و این افراد نیز تجربیات شدیدی در برقراری ارتباط دارند. ترس از افرادی که نمیشناسید

آیا اضطراب اجتماعی قابل درمان است؟

دشتیان ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی می ترسند که دیگران متوجه ترس یا اضطراب آنها شوند. علاوه بر این، این اختلال می تواند علائم فیزیکی مانند لرزش، تعریق و برافروختگی صورت را ایجاد کند. دچار حمله عصبی شده اند

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به این اختلال از موقعیت هایی که ممکن است در معرض توجه قرار گیرند، اجتناب می کنند، گفت: این گونه افراد زمانی که در موقعیت اجتماعی قرار می گیرند، عملکرد خود را تجزیه و تحلیل می کنند و احساس بسیار بدی نسبت به ارتباط خود دارند.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: افراد مبتلا به این اختلال ممکن است دچار سرگیجه، سیاهی چشم، تنش عضلانی، ضربان قلب تند، پیچ – پیچیدنآنها حالت تهوع و حتی استفراغ را تجربه می کنند و در شروع گفتگو، برقراری تماس چشمی و شرکت در موقعیت های اجتماعی و خانوادگی و حتی مهمانی ها ضعیف هستند.

دشتیان خاطرنشان کرد: روانشناسان و متخصصان شاغل در این زمینه با توجه به شرایط فرد مبتلا به این اختلال از روش های درمانی مختلفی مانند روان درمانی، دارو درمانی و دارو درمانی استفاده می کنند. در برابر بی نظمی و داروهای ضد افسردگی توجه را به خود جلب کرده است.

زندگی در حصار اضطراب اجتماعی

در نهایت، به گفته متخصصان، اختلال اضطراب اجتماعی یا فوبیای اجتماعی، اضطراب یا ترس شدید از قضاوت، ارزیابی منفی یا عدم تایید در یک موقعیت اجتماعی است و افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است نگران رفتار خود در مرکز قرار گرفتن باشند. توجه و حضور در موقعیت‌های اجتماعی را ناخوشایند یا کسل‌کننده می‌دانند، بنابراین اغلب از قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی اجتناب می‌کنند و اگر مجبور به قرار گرفتن در این موقعیت‌ها باشند استرس زیادی را تجربه می‌کنند و با وجود درمان‌های موثر برای اختلال اضطراب اجتماعی، تنها 5 درصد از این افراد برای درمان به متخصص مراجعه می کنند و بیشتر آنها با مشکل و عواقب آن زندگی می کنند.