زندگی در چنین محله هایی امید به زندگی را افزایش می دهد

زندگی در چنین محله هایی امید به زندگی را افزایش

زندگی در چنین محله هایی امید به زندگی را افزایش

بعدی- تحقیقات جدید نشان می دهد که زندگی در محله های پر درخت ممکن است به اندازه ورزش منظم برای قلب شما مفید باشد.

طبق گزارش انتخابتو به نقل از NBC News، بیش از 8000 درخت در بخش هایی از کنتاکی به عنوان بخشی از یک مطالعه کاشته شد. محققان دانشگاه لوئیزویل در کنتاکی یک کارآزمایی بالینی را با صدها شرکت کننده از شش محله کم درآمد تا متوسط ​​در جنوب لوئیزویل، کنتاکی طراحی کردند. برای درک بهتر تغییرات و خطرات سلامتی، محققان نمونه های پزشکی از شرکت کنندگان قبل و بعد از کاشت هزاران درخت گرفتند.

نتایج این مطالعه اخیرا منتشر شد و نشان داد افرادی که در محله‌های سرسبز زندگی می‌کنند سطوح پایین‌تری از نشانگرهای خونی مرتبط با بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان دارند. آرونی باتناگار، استاد پزشکی در دانشگاه لوئیزویل که این پروژه را رهبری می‌کند، می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم میزان بیماری قلبی را در یک جامعه کاهش دهیم یا خیر.

اکثر مطالعات قبلی در مورد اثرات طبیعت بر سلامت جسمی و روانی نتوانسته‌اند به یک سوال مهم پاسخ دهند: آیا افرادی که در محله‌های سرسبز زندگی می‌کنند به دلیل ثروت و دسترسی بهتر به مراقبت‌های پزشکی یا به دلیل محیطی که در آن زندگی می‌کنند، سلامت بهتری دارند. ?

باتناگار و تیمش حدود 750 نفر را از منطقه ای در امتداد بزرگراه جنوب لوئیزویل انتخاب کردند. ساکنان این شهر بین 25 تا 75 سال سن داشتند. تقریبا 80 درصد مردم این محله سفید پوست و 60 درصد را زنان تشکیل می دهند. نیمی از آنها درآمد متوسط ​​خانواده را 50000 دلار گزارش کردند.

پس از بررسی و نمونه برداری از وضعیت بهداشتی این افراد، حدوداً 8500 اصله درخت همیشه سبز، 630 اصله درخت معمولی و 45 نوع درختچه مختلف در برخی نقاط محله بین سال های 1398 تا 1391 کاشته شد، در حالی که سایر نقاط محله مانند قبل کاشته شد. درخت جدیدی باقی نمانده است. نمونه های جدیدی از ساکنان دو منطقه مختلف در سال گذشته و امسال گرفته شد.

نمونه خون افرادی که در مناطق سرسبز زندگی می کردند 13 درصد کمتر از نشانگرهای خونی مرتبط با بیماری قلبی، از جمله سکته مغزی، بیماری عروق کرونر و حمله قلبی داشتند. بهاتناگار گفت که تغییرات ایجاد شده توسط زندگی در یک محله سرسبز شبیه به تغییرات ایجاد شده توسط یک برنامه ورزشی منظم است. پیتر جیمز، مدیر مرکز بهداشت دانشگاه کالیفرنیا گفت: «انتظار این نتیجه را نداشتم. این تحقیقات نشان می دهد که زندگی در مناطق سرسبز با آب و هوای مطبوع بدون شک بر سلامت افراد تاثیر می گذارد.

درختان چگونه سلامت جسمانی را بهبود می بخشند؟

مطالعات قبلی نشان داده است که گذراندن وقت در مناطق سبز سلامت روان را افزایش می دهد. اما تحقیقات جدید ارتباط بین زندگی در میان درختان و سلامت جسمی را نشان داده است. درختان با ایجاد سایه برای محیط اطراف خود در مناطق شهری به کاهش گرما کمک می کنند و بر ظاهر محله های کم درآمد تأثیر می گذارند. دمای بالا باعث تشدید بیماری های قلبی و ایجاد گرمازدگی در افراد سالم می شود. درختان همچنین آلودگی صوتی را کاهش می دهند. آلودگی صوتی نیز با بیماری های مختلف قلبی مرتبط است. درختان محیط های مناسبی را برای ورزش، پیاده روی و دور زدن در تعطیلات فراهم می کنند. درختکاری همچنین زمین را از مصارف مضر مانند مناطق صنعتی محافظت می کند.

بهاتناگار و تیمش معتقدند تاثیر درختان بر آلودگی هوا دلیل کاهش نشانگرهای التهاب در خون ساکنان است. یکی از پرترددترین بزرگراه های شهر از این منطقه می گذرد و باعث آلودگی شدید هوا می شود. این پروژه فقط در مناطقی از لوئیزویل جنوبی با بدترین کیفیت هوا درخت کاشت. نمونه‌های کیفیت هوا قبل از پروژه گرفته شد و در حال حاضر برای ارزیابی تأثیر پوشش درختان جدید بر سطوح آلودگی هوا در حال تجزیه و تحلیل هستند. این بررسی بسیار پیچیده است زیرا میزان آلودگی با آب و هوا متفاوت است. یک روز بادی می تواند آلودگی هوا را در مناطق خاصی افزایش یا کاهش دهد، در حالی که روزهای گرم باعث افزایش آلودگی هوا می شود.

تیم تحقیقاتی انجام دهنده این مطالعه با هدف تبدیل محله شاهد که در آن درختی وجود ندارد، پس از اتمام نمونه برداری و بررسی، به محله ای سرسبز و خوش آب و هوا تبدیل شود. محققان سوال دیگری دارند؛ آیا پوشش گیاهی این محله ها کودکان را تشویق می کند تا زمانی را در خارج از خانه سپری کنند و خواب و سیستم ایمنی آنها را بهبود بخشد؟

شواهد به دست آمده از این تحقیق اهمیت وجود فضای سبز مناسب در شهرها را برجسته می کند. به گفته این پژوهشگران، شهرسازان نباید به فکر ایجاد پارک و فضای سبز باشند، بلکه باید با توجه به ظرفیت موجود در همه محلات درختکاری کنند.