زندگی هادی چوپان با وجود درآمد دلاری اش تکان دهنده است!

زندگی هادی چوپان با وجود درآمد دلاری اش تکان دهنده

هادی چوپان قهرمان سرشناس ایران در مسابقات مستر المپیا که صبح دیروز در لاس وگاس برگزار شد برای دومین بار متوالی عنوان دوم را از آن خود کرد.


روزنامه شرق: هادی چوپان قهرمان سرشناس ایرانی برای دومین بار متوالی در مسابقات مسترز المپیا که صبح دیروز در لاس وگاس برگزار شد عنوان دوم را به دست آورد. هادی که دو سال پیش موفق شد برای اولین بار در این مسابقات عنوان یا قهرمانی ساندو را از آن خود کند، به مقام دوم بسنده کرد. با اینکه امسال هم مثل پارسال حقش ضایع شد و کسانی هم بودند که میگفتن باید اولین نفری باشه که به عنوان دونده معرفی بشه، به هر حال از سامسون داودای نیجریه ای پایین تر و از درک لونسفورد بالاتر بوده. . -بالا هادی فرصت بزرگی را از دست داد.

این مشکل فراتر از افتخاری است که مقام اول می تواند برای او به ارمغان بیاورد; چون با قهرمانی دوم چند صد هزار دلار ضرر کرد. جایزه اول این مسابقه با افزایش 200 هزار دلاری به 600 هزار دلار رسید. اکنون با نوسانات نرخ ارز در ایران می توان پیش بینی کرد که اگر این 600 هزار دلار ناگهان به هادی برسد، این اتفاق تا چه اندازه در کارنامه کاری هادی رخ خواهد داد. البته امسال هم بدشانس نبود. چون پاداش نفر دوم هم زیاد شد و این بار به 250 هزار دلار رسید. این همان جایزه ای است که هادی بعد از قهرمانی دوم به دست آورد. وقتی این رقم را با نرخ امروز به تومان تبدیل می کنیم، مشاهده می شود که گرگ پارسی تقریباً 15 میلیارد تومان پاداش به جیب زده است. این رقم با توجه به میانگین درآمد در ایران قابل توجه به نظر می رسد، اما سوال اینجاست: آیا این 15 میلیارد تومان برای هادی چوپان سودآور است؟ به عبارت دیگر آیا در حساب بانکی خود چیزی می گذارد؟

شاید در نگاه اول این سوال عجیب به نظر برسد اما کسانی که به آتش نزدیک شده اند هزینه های بالای بدنسازی را می دانند. حالا یکی آقای اگر قرار است برای مسابقات المپیا آماده شود، باید تعداد را در ذهنش افزایش دهد. برای روشن شدن این موضوع کافی است به اولین سالی که هادی در این مسابقات به مقام سومی دست یافت، اشاره کرد. او در آن سال توانست 100 هزار دلار پاداش دریافت کند. اما قسمت غم انگیز ماجرا این بود که او برای شرکت در این مسابقات باید 150 هزار دلار هزینه می کرد و هزینه ای که برای بدنش صرف کرد! مشخص است که او در آن سال علاوه بر فروش ماشین شخصی خود، برای رفتن به لاس وگاس وام هم گرفت. یکی دو سال بعد جایزه اول 400000 دلاری و سال قبل از آن جایزه اول 150000 دلاری را برد. صادقانه بگویم با افزایش هزینه ها حتی 150 هزار دلاری که به عنوان پاداش دریافت کرده را نمی توان برای او درآمد قابل توجهی در نظر گرفت.

زندگی هادی چوپان با وجود درآمد دلاری اش تکان دهنده است!

با این حال در چند سال اخیر شرایط برای هادی چوپان در حال تغییر بوده و می توان گفت حداقل ضرری ندارد. می توان با کنار گذاشتن جایزه فعلی، با اشاره به بخشی از سخنان خود که یکی دو سال پیش مطرح کرد، این موضوع را بیشتر پیش برد. هادی در این مدت تقریباً 15 میلیارد تومان پاداش دریافت کرد. او چند سال پیش گفته بود که هزینه بدنسازی حرفه ای در ایران روزی سه میلیون تومان و ماهیانه 90 میلیون تومان است. بنابراین حتی اگر این عدد با نرخ مشخصی و با احتساب تورم رشد کند، به 15 میلیارد تومان پاداش نمی رسد یا در بدترین حالت به آن نزدیک می شود. دور از انصاف است که با این حادثه به تنهایی برخورد شود. بدیهی است که برای هادی چوپان و خانواده اش، زندگی فقط هزینه ورزش نیست، هزینه های دیگری هم دارد، مخصوصاً با دو فرزندشان. پس با توجه به این موضوع تنها آقای هادی چوپان. درآمد و هزینه های او بر اساس بازی المپیا چندان ثابت نیست.

حالا بهتر است به قسمتی بپردازیم که گفته می شود وضعیت هادی چپان هم تغییر کرده است. با توجه به شهرتی که به دست آورده، برخلاف سال های اولش، این بار اسپانسر دارد و طبیعی است که بخشی از هزینه هایش را از طریق اسپانسرهایش تامین می کند. بنابراین، بار قابل توجهی که برای پوشش بخشی از هزینه ها کافی بود، از دوش آنها برداشته شد. این موضوع مهمی است که به نگه داشتن دست آخر چیزی در جیب چوپان کمک می کند. مهمتر از این تعداد مسابقات مهم و ارزشمندی است که هادی چوپان در یک سال در آن شرکت می کند. هادی سال گذشته با توجه به مسابقاتی که در آن شرکت کرده و جوایزی که دریافت کرده، جزو ورزشکاران ایرانی بود که در یک سال بیشترین جوایز را دریافت کرد. سال گذشته آقای او ابتدا در المپیا دوم شد و دو هفته بعد در آخرین روزهای سال 1402 با غلبه بر سامسون داودا در استیج آرنولد کلاسیک انگلستان به مقام قهرمانی دست یافت و جایزه ارزشمندی از آن تورنمنت دریافت کرد.

زندگی هادی چوپان با وجود درآمد دلاری اش تکان دهنده است!

با نگاهی به این رویدادها می توان دریافت که هادی چوپان سال گذشته با دوم شدن در مستر المپیا 2023 جایزه 150 هزار دلاری و با قهرمانی در آرنولد کلاسیک آمریکایی 300 هزار دلار از آرنولد دریافت کرد. هادی چوپان در آخرین مسابقه خود در انگلستان در آرنولد کلاسیک بیرمنگام در سال 1402 شرکت کرد و با قهرمانی دوباره به کار خود پایان داد و این بار 150 هزار دلار به دست آورد. در همین حال، شپرد برنده جایزه 10000 دلاری به عنوان عضلانی ترین بدن مسابقه در آرنولد کلاسیک آمریکایی شد.

مجموع پاداش دلاری کسب شده هادی چوپان در سال گذشته 610 هزار دلار است، حتی پس از کسر هزینه ها و البته با توجه به اینکه باید بخشی از آن را در این کشورها به عنوان مالیات پرداخت کند، باز هم این رقم برای او رقم قابل توجهی است. . اما این رقم به این معنی نیست که او از پاداش هایی که در این راه دریافت کرده راضی است. صراحتاً همانطور که خودش گفت هزینه ها بسیار زیاد است و چوپانی کار بسیار سختی است. روشن است که رهبر شبانی بودن نیازمند مهارت و استقامت است. این تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد بتواند درد و رنج این ناحیه را تحمل کند و از مکمل های گران قیمتی استفاده کند که اصولاً گاهی اوقات سلامت فرد را به خطر می اندازد.





نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.








ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی: 10.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو