سارا حاتمی در ۱۷ سالگی نقش یک دختر ۲۲ ساله را بازی کرد.

سارا حاتمی در ۱۷ سالگی نقش یک دختر ۲۲ ساله

ماهرخ عباسپور: سارا حاتمی بازیگر این روزها برای بازی در فیلم آبی روشن به کارگردانی بابک خواجه پاشا در اکران بزرگ دیده می شود.

وی در گفت وگویی درباره تجربه حضورش در این فیلم گفت: دیدار من با آقای خواجه پاشا مربوط به اولین فیلم ایشان به نام «در دامان درخت» بود که در جشنواره فیلم فجر تماشا کردم و آنجا بودم. دفتر تولید «ابی روشن» با من تماس گرفت، حاضر شدم به جلسه بروم، فیلمنامه را که خواندم، دوست داشتم و تصمیم به همکاری گرفتم. تفاوت بین ما و شخصیت نوشته شده در فیلمنامه در عین حال در زندگی شخصی این شخصیت سختی هایی وجود داشت که برای من سخت بود.

حاتمی همچنین درباره همکاری خود با کارگردان «آبی روشن» گفت: آقای خواجه پاشا خیلی به من کمک کردند و مشخصا راهنمایی های زیادی کردند و راه درست بازی کردن در شرایط خاص را به من نشان دادند و واقعا یکی از بهترین تجربیات حرفه ای من است. “تا به حال با او کار کرده ام.” “در طول کار، ما تعامل کامل تیمی برای رسیدن به نتیجه نهایی برای خلق این شخصیت داشتیم.”

این بازیگر که بعد از «کت چرمی» دومین تجربه سینمایی اش در «ابی روشن» است، درباره نسبت این دو فیلم گفت: به نظر من این دو فیلم هم از نظر طرح و هم از نظر داستانی تفاوت های زیادی دارند. طراحی شخصیت ها در یک مورد با یک شخصیت کاملاً درونی مواجه بودیم، در دیگری با یک شخصیت کاملاً بیرونی. از نظر سنی، شخصیت های این دو فیلم حدود 5 سال با یکدیگر تفاوت داشتند.»

وی افزود: در فیلم «کت چرمی» با دختر جوانی روبرو بودیم که ناخواسته درگیر یک سری مشکلات می شود اما در «آبی روشن» در واقع با زنی هستیم که با مشکلاتی روبه رو است. در واقع شخصیت فیلم دوم دیگر یک دختر بچه نیست.

سارا حاتمی که پیش از این تجربه بازی با مرتضی امینی در فصل اول سریال «زخم کاری» را داشت، با بیان اینکه این تجربه را در فیلم «ابی روشن» تکرار خواهد کرد، گفت: حقیقت این است که پروژه های ما این بود. به دلیل ماهیت همکاری ما در این دو سریال کاملاً متفاوت است. به خصوص در فیلم «ابی روشن» صحنه های ما کمتر بود و به همین دلیل تعاملی که قبلا در «مصدوم» داشتیم را نداشتیم.

وی ادامه داد: اولین تجربه من جلوی دوربین سریال آقای مهدویان بود و قاعدتا اولین تجربه بازیگری هر بازیگری می تواند با تجربه های بعدی اش متفاوت باشد. برای من هم همینطور بود. تنها 15 سال داشتم که در سریال «زخم کاری» بازی کردم و طبیعتاً آقای مهدویان از من حمایت کردند تا کیفیت حضورم در این سریال بالا برود. اولین تجربه بصری من با این سریال خوب از آب درآمد و در صورت نیاز به راهنمایی حتما از آقای مهدویان راهنمایی خواهم گرفت.

وی ادامه داد: اولین معیار من در انتخاب نقش این است که فیلمنامه را دوست داشته باشم. مهمتر این است که من در کل پروژه احساس خوبی داشته باشم. این موضوع همیشه برای من یک معیار بسیار مهم بوده است.»

حاتمی دیدگاه خود را درباره فیلم سینمایی «ابی روشن» اینگونه بیان کرد: البته این فیلم نگاه مذهبی دارد اما نمی توان آن را در زمره فیلم های مذهبی قرار داد و نظر شخصی من این است که فیلم به موضوعات مختلفی می پردازد؛ از جمله روند سفر و اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها می‌افتد در تمام سادگی‌شان است.» این برای من جذابیت خاصی داشت.»

این بازیگر جوان که موفق به دریافت سیمرغ بلورین اولین بازی خود در سینما شده است، درباره تاثیر این جایزه بر روی کارش اینگونه توضیح داد: به نظر شخصی من این جایزه تاثیر چندانی نداشت زیرا هنوز هم در ابتدا همین معیارها را در نظر گرفتم و بر اساس آنها اولویت های کاری خود را مشخص می کنم.» البته این سیمرغ در افزایش پیشنهادهای شغلی من تأثیر داشت، اما معیارهای من برای پاسخگویی به این پیشنهادها این است. مثل قبل.”

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین