سازمان حج و زیارت اطلاعیه ای منتشر کرد

سازمان حج و زیارت اطلاعیه ای منتشر کرد

به گزارش انتخابتو، وزارت حج در خصوص ثبت نام از متقاضیان اعزام به حج اربعین حسینی اطلاعیه ای صادر کرد.

مهر در خبری نوشت: سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ثبت نام از داوطلبان زائر اربعین حسینی (ع) از روز یکشنبه مورخ 1403/04/17 ساعت 10:00 از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj آغاز می شود. ir

شهروندان ما که قصد عزیمت به زیارت اربعین را دارند باید با انتخاب بسته بیمه ای مورد نظر خود و پرداخت حق بیمه در سامانه سماح ثبت نام کرده و از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

زائران گرامی توجه داشته باشند خروج از مرز برای زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر می باشد و داوطلبانی که فاقد گذرنامه معتبر می باشند باید سریعا نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند.

ضمناً زائران عزیز باید برای رفتن به مرز، مرز خروجی و مرز ورودی، نوع وسیله نقلیه را تعیین کنند و قبل از شروع ثبت تاریخ بازگشت در ثبت اطلاعات دقت لازم را داشته باشند.

بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمامی زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و با پرداخت 20 هزار تومان هزینه های ارائه خدمات درمانی به جمعیت هلال احمر را پوشش دهند. برای این منظور بیمه زائران در سه بسته مختلف ارزیابی می شود. حق بیمه هر یک از پکیج ها که دارای ضمانت های مالی متفاوتی هستند، 80، 90 و 100 هزار تومان با احتساب خدمات سلامت جمعیت هلال احمر به ازای هر نفر قیمت گذاری شده و هر زائر باید یکی از پوشش های بیمه ای خود را انتخاب کند. آنها تمایل دارند و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل می کنند.

با بررسی و تحلیل انجام شده، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه گر زائران اربعین 1403 انتخاب شد و حدود تعهدات مالی هر بسته به شرح زیر است:

در بسته اول غرامت فوت به هر دلیل تا 100 میلیون تومان، غرامت فوت ناشی از حادثه تا 700 میلیون تومان، غرامت از کارافتادگی کامل یا جزئی دائم در اثر حادثه تا سقف 700 میلیون تومان، هزینه های درمان سرپایی می باشد. تا 10 میلیون تومان، هزینه های جراحی و بیمارستانی تا 100 میلیون تومان تعیین شد.

در بسته دوم غرامت فوت به هر دلیل 150 میلیون تومان، غرامت فوت ناشی از حادثه 850 میلیون تومان، غرامت از کارافتادگی کامل یا جزئی دائم در اثر حادثه تا 850 میلیون تومان، هزینه درمان سرپایی تا 12 میلیون تومان است. تومان، هزینه های جراحی و بیمارستانی تا 120 میلیون تومان مشخص شد که تا یک میلیون تقسیم شده است.

در بسته سوم غرامت فوت به هر دلیل تا 200 میلیون تومان غرامت فوت ناشی از حادثه تا 1 میلیارد تومان غرامت از کارافتادگی کامل یا جزئی در اثر حادثه تا 1 میلیارد تومان هزینه درمان سرپایی افزایش می یابد. به 1 میلیارد تومان، 15 میلیون تومان برای درمان جراحی و هزینه های بیمارستانی مشخص شد که تا 150 میلیون تومان بوده است.

46363

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین