سفری به دنیای غذاهای خیابانی در قاره های مختلف!

قارچ دکمه ای کامل ملارد - 400 گرم

غذاهای خیابانی نه تنها بخش خوشمزه ای از سفر است، بلکه پنجره ای به فرهنگ و سنت های محلی است. در این مطلب از انتخابتو سفری کوتاه به دور دنیا خواهیم داشت و با انواع غذاهای خیابانی پرطرفدار در نقاط مختلف دنیا آشنا می شویم پس با ما همراه باشید.

20 غذای خیابانی از سراسر جهان

در زیر شما را با ۲۰ غذای خیابانی محبوب دنیا آشنا می کنیم.

آنتیکوچو از پرو

آنتی کوکو یک غذای خیابانی کباب مانند است که در پرو یافت می شود که معمولا با قلب گاو درست می شود، اما می توان آن را با هر نوع گوشتی درست کرد. برای تهیه این غذا تکه های گوشت را در سرکه و ادویه هایی مانند سیر، زیره و فلفل آجی خوابانده و سپس با سبزیجاتی مانند فلفل، پیاز، قارچ و هویج به سیخ می کشند.

این غذا را با نمک و گاهی سرکه یا آبلیمو چاشنی می کنند و معمولاً با سس سنتی از سیر، گشنیز، پیاز، آبلیمو و سرکه سرو می شود و با تکه ای نان یا سیب زمینی پخته سرو می شود.

سیومای از اندونزی

Siomai یک کوفته ماهی بخار پز خوشمزه از اندونزی، به ویژه غرب جاوه است. این غذا با منشاء چینی شومایی شباهت زیادی به دیم سام دارد و به عنوان یک غذای سبک و خوشمزه سرو می شود.

Siomai معمولا از گوشت ماهی مانند ماهی مرکب یا ساردین تهیه می شود و با سبزیجات مختلف مانند کلم، هویج و سیب زمینی مخلوط می شود. سپس این مخلوط را به صورت کوفته های کوچک در می آورند و دم می کنند. این غذا معمولا با سس غلیظ و خوشمزه بادام زمینی سرو می شود.

ماهی آزاد تازه با معده خالی پروتئین را تامین می کند - 1 کیلوگرم

غذای خیابانی اندونزیایی Sioma

پاستل د ناتا از پرتغال

پاستل د ناتا یک تارت کاستارد تخم مرغ خوشمزه با منشا پرتغالی است. این دسر که با خمیر ترد و لایه لایه و روی آن یک کرم کاراملی نرم و شیرین تهیه شده است، به دلیل طعم لذیذ و منحصر به فردش در سراسر جهان محبوب شده است.

تاریخچه پاستل دو ناتا به صومعه ای در بلم پرتغال در قرن هجدهم برمی گردد. راهبان این صومعه از زرده تخم مرغ اضافی که برای پوشاندن لباس‌هایشان استفاده می‌کردند، پای درست می‌کردند و آن‌ها را به مردم می‌فروختند تا کمک مالی صومعه کنند. این پای ها به سرعت محبوب شدند و به یکی از نمادهای غذاهای پرتغالی تبدیل شدند.

امروزه پاستل د ناتا را می توان در کافه ها و نانوایی ها در سراسر پرتغال و بسیاری از کشورهای دیگر یافت. این دسر اغلب برای صبحانه یا میان وعده با قهوه یا چای سرو می شود.

تخم مرغ حسام 6 بسته

Guotie از مکزیک

یکی از غذاهای خیابانی معروف و سنتی در چین، کوفته گوتی یا چینی است که به نام «جیائوزی» نیز شناخته می شود. این غذا نیز مانند کوفته مرغ از خمیر نازکی تشکیل شده است که با مواد مختلف پر شده و به روش های مختلفی مانند بخارپز، سرخ کردنی و آب پز تهیه می شود.

مواد اولیه رایج مورد استفاده برای تهیه خمیر گوتی شامل آرد، آب و نمک است. فیلینگ می تواند گوشت چرخ کرده، سبزیجات، پنیر یا ترکیبی از اینها باشد.

گوشت مرغ چرخ کرده پروتئین را تامین می کند - 0.5 کیلوگرم

غذای خیابانی مکزیکی گفت

تاکو از مکزیک

تاکو یکی از غذاهای خیابانی معروف مکزیکی است که از تورتیلاهای تهیه شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل شده و با مواد مختلفی مانند گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات و حتی پنیر پر شده است. تاکو معمولا با دست خورده می شود و با سس سالسا یا آووکادو سرو می شود.

Bánh mì از ویتنام

Banh Mi یکی از ساندویچ های خیابانی محبوب ویتنام است که با نان باگت، گوشت، سبزیجات و سس های مختلف درست می شود. باگت مورد استفاده در باگت به طور کلی کوچکتر و تردتر از باگت فرانسوی است. این نان با آرد گندم درست می شود و می توان آن را با آرد برنج مخلوط کرد.

پیروگی از لهستان

پیروگی نماد سنتی غذاهای لهستان و کشورهای همسایه است. این غذای خوشمزه نوعی خمیر خوشمزه است که با مواد مختلفی مانند سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، انواع پنیر، قارچ، کلم، اسفناج، سوسیس و حتی میوه ها پر شده است. این خمیرهای پر شده یا در روغن سرخ می شوند یا در آب می جوشانند.

غذاهای خیابانی pierogi از لهستان

آرپا از کلمبیا و ونزوئلا

آرپا یک غذای خیابانی محبوب در کلمبیا و ونزوئلا است. این غذا در واقع نوعی نان نرم است که از آرد ذرت تهیه می شود.

راز محبوبیت جو در سادگی آن نهفته است. فقط کافی است آرد ذرت را با آب، نمک و کمی کره، تخم مرغ، شیر یا روغن مخلوط کنید، خمیر را ورز دهید، به شکل دلخواه برش بزنید و بجوشانید، سرخ کنید، کبابی کنید یا بخارپز کنید.

آرد ذرت تضمینی - 300 گرم
3%

۴۳۰۰۰

۴۱۲۸۰ به مرد

بگونی از بنگلادش و هند

بنگونی یک غذای خیابانی محبوب و خوشمزه از بنگلادش و هند است که از بادمجان سرخ شده تهیه می شود و با طعم بی نظیرش توجه رهگذران را به خود جلب می کند. جالب است بدانید که این غذا در ماه رمضان جایگاه ویژه ای برای مسلمانان هندی دارد.

غذای خرگوش آفریقای جنوبی

این غذای لذیذ که به نام «بانی» نیز شناخته می‌شود، از نان قرص‌شکل توخالی، کاری و گوشت گوسفند، مرغ یا لوبیا تهیه می‌شود. Bunny Choo به طور سنتی با دست خورده می شود و معمولا با سالاد هویج رنده شده، پیاز و فلفل سرو می شود.

Calzone از ایتالیا

این غذای خوشمزه که نوعی پیتزای خیابانی محسوب می شود، از خمیر نان پر شده با ژامبون، سالامی، پنیر موزارلا، ریکوتا، پارمزان یا پکورینو و سبزیجات درست می شود. کالزون ها در فر پخته می شوند و گرم سرو می شوند.

ژامبون مرغ دودی سولیکو 90 درصد، مقدار 300 گرم

Currywurst از آلمان

این سوسیس آلمانی که به عنوان رقیب سرسخت هات داگ آمریکایی شناخته می شود، از گوشت خوک بخارپز و سرخ شده تهیه می شود و با سس کچاپ کاری و سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. شما می توانید chouriwurst را در سراسر آلمان پیدا کنید.

ماهی و چیپس از انگلستان

این غذای کلاسیک بریتانیایی از ماهی و چیپس سرخ شده تشکیل شده است. ماهی را قبل از سرخ کردن مزه دار می کنند و با سس تارتار یا سس نخود سرو می کنند.

غذاهای خیابانی ماهی و چیپس از انگلستان

فوکاچیا از ایتالیا

این نان غلیظ ایتالیایی از آرد، روغن، نمک، آب و مخمر تهیه می شود. فوکاچیا به طور سنتی در اجاق های سنگی پخته می شود و قبل از پخت با روغن زیتون و نمک چاشنی می شود. این غذا را می توانید به تنهایی یا به عنوان پیش غذا با پنیر، سبزیجات یا مواد دیگر میل کنید.

Pho (Phở) از ویتنام

این سوپ رشته فرنگی ویتنامی با آب گوشت، رشته فرنگی برنج، گوشت (معمولا گوشت گاو یا مرغ) و سبزیجات تازه درست می شود. فو برای صبحانه، ناهار یا شام سرو می شود و یکی از غذاهای ملی ویتنام محسوب می شود.

کباب چپلی از پاکستان

این کباب پاکستانی از گوشت چرخ کرده یا گوشت گوسفند، تخم مرغ، پیاز، گوجه فرنگی، زنجبیل، گشنیز، فلفل سبز و ادویه جات مانند گارام ماسالا و پودر فلفل قرمز تهیه می شود. کباب چپلی با نان، سالاد یا ماست سرو می شود.

کرپ از فرانسه

کرپ یکی از غذاهای پرطرفدار و معطر خیابانی است که در خیابان های پر جنب و جوش فرانسه توجه رهگذران را به خود جلب می کند. غرفه های کوچک و رنگارنگ با نمایش کرپ های خوشمزه مانند قلب تپنده این شهر زیبا هستند.

جالب است بدانید کرپ نه تنها در کشور خود، بلکه در کانادا و بلژیک نیز طرفداران بی شماری دارد.

کرپ غذای خیابانی محبوب فرانسوی

ژیرو از یونان

ژیرو که جیرو یا یرو نیز نامیده می شود، یک غذای خیابانی محبوب در یونان و قبرس است. این غذا از گوشت چرخ کرده، نان پیتا، سس، گوجه فرنگی، پیاز و گاهی چیپس یا سیب زمینی سرخ شده درست می شود که به صورت عمودی روی سیخ سرخ می شود.

خاچاپوری از گرجستان

خاچاپوری یک غذای سنتی و بسیار محبوب در گرجستان است که از نان پر شده با پنیر درست می شود. این نان با کمک مخمر بالا می آید و به روش های مختلفی پخته می شود. نان در حالت معمولی خود نصف می شود و با پنیر، تخم مرغ و سایر مواد پر می شود.

خاچاپوری را می توان به عنوان صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده میل کرد. این غذا به طور سنتی با دست مصرف می شود و معمولا با سالاد هویج رنده شده، پیاز و فلفل سرو می شود.

خاچاپوری

شاورما از خاورمیانه

شاورما یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. شاورما نوعی کباب است که با ادویه های مخصوص تهیه می شود و به دلیل روش های مختلف پخت طعم بسیار رضایت بخشی و لذیذی دارد. اغلب این غذا به عنوان ساندویچ با نان و سس مخصوص سرو می شود.

جامع

غذاهای خیابانی فقط یک وعده غذایی ساده نیستند، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و سنت های هر کشوری هستند. این غذاها که در جشن ها، فستیوال ها و رویدادهای مختلف سرو می شوند، خاطرات خوشی را در افراد ایجاد می کنند.

اگر در طول سفر به دنبال تجربه ای دلپذیر و فراموش نشدنی هستید، حتما غذاهای خیابانی را امتحان کنید. با چشیدن طعم های جدید و متنوع، از غذاهای لذیذ لذت می برید و با فرهنگ و سنت های مردم محلی آشنا می شوید.

منبع: thedailymeal.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا