سفر به ترکیه برای اکثر ایرانیان غیر ممکن می شود

سفر به ترکیه برای اکثر ایرانیان غیر ممکن می شود

انتخابتو، تصمیم اروپا برای تحریم خطوط هوایی ایرانی تنها صنعت هوانوردی ایران را که تاثیر مستقیمی بر سفر و گردشگری دارد، هدف قرار نمی دهد.

تمامی پروازهای مقاصد اروپایی برای ایرانیان از هفته گذشته لغو شده است و بلافاصله پس از این اعلام، به گفته رئیس سندیکای دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، بلیت پرواز ایران به ترکیه از 12 میلیون تومان به 12 میلیون تومان افزایش یافت. . تقریباً 35 میلیون لشکر وارد شد!

شرایط منطقه و تشدید درگیری ها باعث شد هواپیماهای کشورهای همسایه پروازهای خود را به مقصد ایران لغو کنند. در آخرین نمونه، خطوط هوایی امارات اعلام کرد که پروازهای خود به مقصد و از ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است. این امر باعث شد که بلیط هواپیما در برخی از مسیرهای بین المللی سه برابر شود و مسافران در فرودگاه های داخلی و بین المللی سرگردان شوند.

رئیس اتحادیه دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:

* (درباره تاثیر تحریم اتحادیه اروپا بر ایرلاین های داخلی ایران): این وضعیت به نفع ایرلاین های خارجی و برخی ایرلاین های داخلی فعال در مسیرهای غیر اروپایی است. چون می دانند مسافر چاره ای جز پرواز به مقصد ندارد و به همین دلیل قیمت های نجومی بلیط پرواز را می گیرند.

*در چند روزی که موضوع تحریم شرکت های هواپیمایی داخلی اروپا مطرح شد، قیمت بلیت پرواز در برخی مسیرها تا سه برابر افزایش یافت. بلیت خط تهران – استانبول سه برابر گران شده است. قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها از مرز 100 میلیون تومان گذشته است. یک بار در خط تهران-ترکیه که قیمت بلیت پرواز 12 تا 15 میلیون تومان بود با افزایش قیمت مواجه شدیم و در این فصل به 30 تا 35 میلیون تومان رسید. در مسیرهایی که بلیت پرواز 30 میلیون تومان بود از 80 میلیون تومان گذشت.

به گزارش سلامنو