سود 2 میلیون تومانی سپرده 12 ساله بانکی!/ انتقاد به سازمان حج و حج

سود 2 میلیون تومانی سپرده 12 ساله بانکی انتقاد به

به گزارش انتخابتو، معاون امور حج و عمره سازمان حج و حج در پاسخ به این سوال که دلیل تخصیص سود بسیار ناچیز به سپرده های بانکی زائران مجرد عمره (معادل حدود 2 میلیون تومان) برای بیش از 100 نفر). 12 سپرده در بانک)؟

غلامرضا رضایی در گفت وگو با تسنیم، درباره علت اختصاص سود بسیار ناچیز (معادل حدود 2 میلیون تومان برای بیش از 12 سپرده در بانک) به سپرده های بانکی زائران عمره اظهار داشت: بالاتر از ظرفیت تعیین شده از سوی دولت در زمان و بیشتر؛ در زمان واریز مبلغ دریافتی از متقاضیان ارزش مشخصی داشت و بخشی از هزینه های سفر را پوشش می داد اما اکنون به دلیل تورم و کاهش ارزش پول ملی این مبلغ بسیار ناچیز شده است.

بانک ها با دستور بانک مرکزی سود بانکی را محاسبه می کنند، اما سازمان حج به عنوان نماینده مردم با اینکه پولی دریافت نکرده و فقط نام سپرده گذاران را می دانست، سعی در احقاق حق مردم داشت. برای جبران زائران پولی که دارند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و حج گفت: بر این اساس پیگیری هایی از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان انجام شد و جلسات مختلفی با بانک های عامل برای بازنگری در مبالغ بانکی و تخصیص سود برگزار شد. بر سپرده زائران یا ارائه تسهیلات از قبیل وام حداقل سود به سپرده گذاران تضمین می شود.

به گفته وی، این پیگیری ها همچنان ادامه دارد و نمایندگی ولی فقیه و سازمان حج نیز در این زمینه فعالیت می کنند تا بانک ها منصفانه به این موضوع نگاه کنند و سعی کنند ارزش پول را جبران کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون پیگیری ها به نتیجه نرسیده است! امیدواریم در ادامه این روند، مسئولان امر به ویژه مسئولان بانک مرکزی دستور ارزیابی مجدد سود پرداختی را بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش بانک ها به پیگیری و درخواست مسئولان سازمان حج چه بود، گفت: بانک ها می گویند در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی عمل می کنند اما پیشنهاد ما تشکیل جلسه بود. مذاکرات برای بازنگری در این قوانین.

معاون امور حج سازمان حج و حج گفت: اگرچه این موضوع در اختیار سازمان حج نیست و این سازمان همواره سعی می کند هزینه ها را به حداقل برساند و نرخ ارز را در سطح مناسبی نگه دارد. فشار بر زائران بر اساس شهادت زائران، نرخ سود سپرده ها باید بازنگری شود تا از تضییع حقوق سپرده گذاران جلوگیری شود.

وی در خصوص اینکه آخرین پیگیری سازمان در این خصوص چه زمانی انجام شده است، گفت: این موضوع به طور مستمر توسط مسئولان سازمان پیگیری می شود، امسال نیز انجام شد و همچنان در دستور کار حج و عبادات حج است. سازمان.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین