سینماگر معروف درگذشت – انتخابتو

سینماگر معروف درگذشت انتخابتو

به گزارش انتخابتو، «شهرک» با نگارش فیلمنامه درخشان «محله چینی ها» برای «رومن پولانسکی» شناخته می شود. او برای این فیلمنامه برنده اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شد و سه بار دیگر برای «آخرین مارموت» برنده شد. ، “شامپو” و “سروغ خاکستری” نامزد دریافت جایزه شدند. او در سال 1997 جایزه یک عمر دستاورد را از انجمن نویسندگان آمریکا دریافت کرد.

موفقیت او پس از یک دوره طولانی در کار تلویزیونی، از جمله سریال “مردی از ایالات متحده” به دست آمد. BT. سی ال ای» و نمایش «لوید بریج» و فیلم های تجاری و کم هزینه به تهیه کنندگی «راجر کورمن» به دست آمد.

در حالی که بیتی روی مشغول کار روی بانی و کلاید بود، از رابرت تاون دعوت کرد تا فیلمنامه نوشته شده توسط رابرت بنتون-دیوید نیومن را بررسی کند و تاون حتی در صحنه فیلم در تگزاس حضور داشت.

کمک به نگارش فیلمنامه فیلم معروف «بانی و کلاید» بدون ذکر نام «رابرت تاون» در میان گروه فیلمبرداری انجام شد و خود او چندین سال به عنوان نویسنده سایه محبوب در هالیوود کار کرد و حتی فیلمنامه این فیلم را نوشت. فیلم “”. «وارن بینی» همچنین در فیلم‌های «پدرخوانده» و «بهشت می‌تواند صبر کند» نوشته فرانسیس فورد کاپولا همکاری داشته است. اما او در نهایت به عنوان فیلمنامه نویس آخرین ماموریت هال اشبی، شامپو کمدی وارن بیتی و محله چینی ها در سال 1974 به شهرت رسید که در دوران رکود بزرگ اتفاق می افتاد.

با بازی جک نیکلسون و فی داناوی، «محله چینی» که در فضایی تاریک می گذرد، درباره یک کارآگاه سرسخت است که فساد در محله چینی ها در دهه 30 لس آنجلس را کشف می کند. این فیلم که در 11 رشته نامزد اسکار شده بود، جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه را نیز از آن خود کرد.

از آن زمان، فیلمنامه محله چینی رابرت تاون به عنوان یکی از الگوهای اصلی در کلاس های فیلمنامه نویسی مورد استفاده قرار گرفت.

رابرت تاون بعدها با تام کروز در کمپانی سیدنی پولاک و دو فیلم اول ماموریت غیرممکن همکاری کرد. آخرین فیلم اویا «توزا سور» بود که در سال 2006 نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشت.

چندی پیش و به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم «محله چینی» ساخته «رومن پولانسکی» در سال 1974، «رابرت تاون» نویسنده فیلمنامه این فیلم در گفتگو با ورایتی از نگارش فیلمنامه این فیلم گفت. خود فیلم «محله چینی» با همکاری «دیوید فینچر» برای نتفلیکس به پایان رسید.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین