مصرف مکمل های غذایی یا روغن های گیاهی تاثیری در پیشگیری یا درمان تب دنگی ندارد.

شیوع تب دنگی در برخی کشورها آماده سازی کادر

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیداحمد اسماعیل زاده به آگهی فروش ویتامین ها و مکمل های تب بر در فضای مجازی می پردازد. تب دنگی وی خاطرنشان کرد: هیچ مدرک علمی محکمی مبنی بر نقش مکمل های غذایی در پیشگیری و کنترل علائم بیماری وجود ندارد. آتش تاکنون هیچ تبلیغی در این زمینه ارائه نشده است باراز آنجایی که وجهه علمی ندارد و مورد تایید وزارت بهداشت نیست، افراد جامعه نباید خودسرانه شروع به مصرف مکمل های غذایی کنند.

وی افزود: مصرف مکمل های غذایی برای افرادی که کمبود برخی مواد مغذی دارند باید زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود و مصرف بیش از حد برخی از این مکمل ها ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم باید از بیماری ها پیشگیری کنند آتش توصیه های کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت را بشنوید و اطلاعات دقیق را از کانال وزارت بهداشت دریافت کنید و به اطلاعات نادرست و گمراه کننده فضاهای مجازی که اغلب برای برخی افراد سود مالی می دهد اعتماد نکنید. مردم.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: تاکید می شود مردم فریب تبلیغات فضای مجازی درباره مکمل های غذایی و نقش آن در پیشگیری یا درمان علائم تب را می خورند. تب دنگی از دست سودجویان نخورید; استفاده از روغن های مختلف روی پوست برای دفع پشه ایدز همچنین فاقد شواهد علمی مستند است و تبلیغات در این مورد بی اساس است.

اخیراً در اینترنت تبلیغاتی مبنی بر استفاده از روغن های مختلف مانند روغن نعناع، ​​روغن میخک، روغن درخت چای و اکالیپتوس بر روی پوست برای دفع پشه منتشر شده است. ایدزدر حالی که در این تبلیغات ادعا شده است که فرد با این روش از نیش این پشه در امان می ماند، در هیچ منبع علمی سندی مبنی بر اثربخشی این روغن ها وجود ندارد و شهروندان شاغل در این زمینه باید مراقب باشند. گول عطاری ها و افراد بی سواد را نخورید. علمای طب سنتی را نخورید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استفاده از هر عاملی در حفظ سلامت انسان مستلزم مستندات علمی است و بدون مستندات علمی نمی توان عامل یا ماده ای برای سلامت تجویز کرد.