شمشیر 1300 ساله ناپدید شد/عکس

شمشیر 1300 ساله ناپدید شدعکس

نادیا زکالوند: بیشتر ما داستان پادشاه انگلیسی آرتور و شمشیر افسانه ای معروف او را می دانیم، اما از شمشیر 1300 ساله رولان، شوالیه فرانسوی در دوران سلطنت شارلمانی (شارل اول پادشاه فرانسه) چیزی نمی دانیم. شمشیری که تا چندی پیش در داخل یک تخته سنگ قرار می گرفت و یکی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی روستایی فرانسه به شمار می رفت. این شمشیر چند روز پیش به طور ناگهانی ناپدید شد.

رولان یک شخصیت تاریخی و اساطیری فرانسوی است که بر بریتانی (بریتانیا کوچک)، استان تاریخی و منطقه فرهنگی فرانسه حکومت می کرد. رولان در سال 778 در نبرد کشته شد و به یکی از قهرمانان و اسطوره های فرانسه تبدیل شد.

طبق افسانه ها، وقتی رولاند متوجه شد که مرگش قطعی است، سعی کرد با فرو بردن شمشیر خود که قوی و غیرقابل تخریب بود و همچنین می توانست سنگ ها را بریده و خرد کند، آن را از بین ببرد. چون لبه تیز شمشیر از بین نرفته بود، شمشیر را کیلومترها دورتر انداخت و شمشیر در سنگی گیر کرد.

اما در حقیقت این شمشیر در یک صخره فرو رفته و بخشی از آن نیز در روستای زیبای روکومادور فرانسه در سنگ جاسازی شده و یکی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. سرقت این شمشیر 1300 ساله شوکی برای این شهر است.

شمشیر 1300 ساله ناپدید شد/عکس

تحقیقات در این منطقه برای یافتن این شمشیر باستانی آغاز شده است.

منبع:

قابل خواندن است

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین