کدام حرفه ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند؟

کدام حرفه ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه برخی از مشاغل برای سلامتی مضر بوده و خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش می دهد، گفت: رنگ مو، کارگران معدن، جوشکار، پزشک و پرستار، ناخن کار، کشاورز، آتش نشان، نقاش ساختمانی و کارخانه. کارگران

وی با بیان اینکه مکانیک ها، رادیولوژیست ها و کارگران کارخانه های شیمیایی نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند، گفت: پزشکان و پرستاران به دلیل عواملی مانند شیفت های شبانه و خستگی ناشی از آن، پرتو درمانی و مسئولیت های حرفه ای در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. محیط های مختلف، مواد ضدعفونی کننده و داروهای سیتوپلاستیک نیز خطر ابتلا به سرطان را در این گروه از افراد افزایش می دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن علوم رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه عدم تعادل خواب و سیستم بدن در این افراد مشکلات و خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: طبق تحقیقات انجام شده در زمینه رادیولوژی، تیروئید سرطان در تکنسین ها شایع تر است زیرا این افراد در معرض اشعه ایکس هستند و بنابراین باید از لباس های مخصوص استفاده کنند.

عادلی ادامه داد: افرادی مانند جوشکارها در معرض ملانوم کلیه، حنجره و چشم هستند، بنابراین برای پیشگیری از این بیماری ها باید هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه و توصیه های لازم را در نظر بگیرند. کارگران معدن و کارگران زیرزمینی نیز با اورانیوم، آزبست و رادون در تماس هستند و مشاغل سرطان زا محسوب می شوند.

با اشاره به اینکه کارگران معدن و کارگران زیرزمینی در معرض خطر ابتلا به سرطان مغز، معده و تیروئید قرار می گیرند و به دلیل وجود گازهای ناشی از ماشین آلات سنگین، این افراد به سرطان ریه نیز مبتلا می شوند: افرادی که در کارخانه های لاستیک سازی کار می کنند در معرض بخار نیز هستند. ، گرد و غبار و بسیاری از محصولات جانبی شیمیایی و این سموم قابل استنشاق هستند و چون از طریق پوست قابل جذب هستند، احتمال ابتلا به سرطان مثانه، معده و ریه را افزایش می دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیوآنکولوژی ایران افزود: با توجه به اینکه خلبانان در معرض اشعه ماوراء بنفش بالاتر از حد متوسط ​​قرار می گیرند، احتمال ابتلا به سرطان پوست در آنها افزایش می یابد و خطر مواجهه با آن افزایش می یابد. تابش در روزهای ابری و برفی بیشتر است. بنابراین، خلبانان باید استفاده از ضد آفتاب و مراجعه به پزشک را برای معاینه پوست در نظر بگیرند.