صدای مردم غزه در جشنواره ونیز

صدای مردم غزه در جشنواره ونیز

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در مراسم اختتامیه هشتادمین جشنواره فیلم ونیز، سینماگران و هنرمندان با ابراز همدردی و حمایت از مردم غزه و فلسطین از این رویداد به عنوان بستری برای جلب توجه به بحران انسانی غزه و فلسطین استفاده کردند. . وضعیت سخت مردم فلسطین.

ایسنا نوشت: سینماگران با تاکید بر اهمیت همبستگی جهانی عنوان کردند که هنر و سینما می تواند صدای کسانی باشد که در شرایط سخت زندگی می کنند. برخی با اشاره به تأثیر جنگ و خشونت بر زندگی روزمره مردم، خواستار صلح و عدالت برای فلسطینیان شدند.

جشنواره ونیز نیز به عنوان فرصتی برای یادآوری تاریخ و فرهنگ غنی فلسطین و تاکید بر لزوم حفظ هویت فرهنگی این مردم ارائه شد. سازندگان فیلم با استفاده از این بستر از جامعه جهانی خواستند تا به وضعیت انسانی غزه توجه بیشتری داشته باشد و از حقوق بشر حمایت کند.

سارا فریدلند کارگردان آمریکایی که فیلم «تماس آشنا» او برنده بهترین فیلم اول و دو جایزه در بخش افق جشنواره فیلم ونیز شد، پس از دریافت این جایزه گفت: ما به عنوان یک هنرمند یهودی آمریکایی باید از این موضوع آگاه باشیم. : با این جایزه می فهمم که اسرائیل ما شاهد سیصد و سی و ششمین روز نسل کشی در غزه و هفتاد و ششمین سال اشغال فلسطین هستیم صحنه جهانی “من در کنار مردم فلسطین در مبارزه آنها برای همبستگی و آزادی ایستاده ام.”

کاتلین چالفانت که جایزه بهترین بازیگر زن در بخش افق های ونیز را برای بازی در فیلم «تماس آشنا» دریافت کرد نیز ابراز امیدواری کرد که مردم پس از دریافت این جایزه در صلح، آزادی و عدالت زندگی کنند.

اسکندر کوپتی، فیلمساز فلسطینی که برای فیلم «عید مبارک» شایسته دریافت جایزه فیلمنامه افوغاها شناخته شد، پس از دریافت این جایزه، به شدت متاثر از روزهای سخت 11 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: انسانیت و اخلاق همگان. مهم هستند. علیرغم نسل کشی مداوم در غزه، این موضوع مشمول عدالت است.

با این حال، حمایت از مردم فلسطین تنها به مراسم اختتامیه محدود نشد و لینو موزلا، بازیگر ایتالیایی، در روز افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز و روی فرش قرمز فیلم کمدی-درام ایتالیایی «احساس بهتر» تی شرت پوشید. . او یک تی شرت با جمله «فلسطین آزاد» به همراه داشت و لورا مورانته، بازیگر دیگر فیلم، یک طرفدار با پیام دست‌نویس «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید» همراه داشت. بیش از 40000 نفر و 16000 کودک جان خود را از دست دادند.

نئو سورا کارگردان آمریکایی نیز با پوشیدن ژاکت و بنری با نوشته «فلسطین آزاد» روی سینه در فیلمبرداری فیلم «پایان خوش» شرکت کرد.

صدای مردم غزه در جشنواره ونیز

آنا فوگلیتا بازیگر ایتالیایی در مراسم نمایش فیلم «اتاق بعدی» پدرو آلمودوار با یک سنجاق قلبی شکل که پرچم فلسطین روی آن بود روی فرش قرمز رفت.

اما شاید قوی ترین پیام همبستگی با مردم فلسطین را بازیگران و عوامل فیلم تونسی «آیچا» در جشنواره فیلم ونیز پنجشنبه گذشته دادند. مهدی برساوی کارگردان و فاطمه صفر بازیگر به همراه سایر عوامل فیلم بنری را باز کردند که روی آن نوشته شده بود «قتل‌کشی را متوقف کنید».

مقامات بهداشتی غزه گفته اند که بیش از 40000 فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر سال گذشته کشته شده اند، اما گزارشی که در ماه ژوئیه در مجله پزشکی The Lancet منتشر شد، نشان می دهد که تعداد قربانیان می تواند به 186000 برسد، به ویژه زمانی که در میان باشد. به بیماری و گرسنگی در نظر گرفته می شود.

جشنواره فیلم ونیز در 28 آگوست با نامه سرگشاده بیش از 350 کارشناس صنعت در انتقاد از برگزارکنندگان جشنواره به دلیل گنجاندن دو فیلم اسرائیلی که به گفته آنها در سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها شریک بودند، افتتاح شد.

این گونه ابراز همدردی و حمایت در جشنواره های بین المللی نشان دهنده قدرت سینما به عنوان ابزاری برای تغییرات اجتماعی در جلب توجه به مشکلات و بحران های انسانی است.

فابیو تستی، هنرپیشه ایتالیایی نیز بنری به همراه داشت که به زبان ایتالیایی نوشته شده بود «16500 کودک در غزه کشته شدند، کشتار را متوقف کنید».

24355

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین