ضرورت ایجاد پالایشگاه خون در کشور/نگرانی اهدای پلاسما با مشوق های پولی

ضرورت ایجاد پالایشگاه خون در کشورنگرانی اهدای پلاسما با مشوق

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمصطفی جمالی در این نشست با ارزیابی سومین نرم افزار جامع حاوی استانداردهای اتحادیه اروپا گفت: برای استفاده از این نرم افزار کاربر انتقال خون باید استانداردهای خود را بالا ببرد و مزیت این نرم افزار این است که قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. امکانات آن در مقایسه با نرم افزارهای مشابه جامع است.

وی افزود: این نرم افزار بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی شده و از 11 سیستم جامع و 87 سرویس تشکیل شده است. پویا این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: کشورهای شرکت کننده در این برنامه بیشتر دارای ویژگی های ژنتیکی مشابه اقوام ایران هستند و راه اندازی بانک منطقه ای HLA می تواند پیوند سلول های خونساز نامرتبط بین کشورهای منطقه را تسهیل کند.

جمالی با اشاره به تولید داروی انتقال خون در شرکت های اطلاعات محور ایران گفت: این دستاوردها و بازدید از کارخانه تولید کیسه خون در ایران مورد استقبال کشورها قرار گرفت و فرصت تبادل این فناوری ها و محصولات وجود دارد. برای این کشورها

وی با اشاره به فناوری متفاوت تصفیه پلاسما در کوبا گفت: از تبادل دانش و فناوری کشورهای دارای فرآورده ها و فناوری های دارویی انتقال خون استقبال می کنیم، همکاری های پژوهشی و تبادل دانشجو از دیگر زمینه های همکاری مطرح شده در این نشست بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از اهدای پلاسما با مشوق های پولی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: این امر می تواند به صنعت پلاسما و اهدای خون آسیب برساند.

جمالی با اشاره به نیاز کشور به آلبومین و IVIG ایجاد پالایشگاه های خون در ایران را ضروری دانست و در پایان این نشست از گروه سازمان انتقال خون و موسسه آموزش عالی پزشکی انتقال خون خواست تا پیگیری های لازم را ایجاد کنند. -بالا با ایجاد هم افزایی و همکاری هر چه بیشتر بین کشورهای شرکت کننده در این سمینار، تبادل مستمر و نزدیک اطلاعات، تجربیات و تجهیزات تضمین می شود.

وی با بیان اینکه آماده کمک به کشورهای فقیر است، گفت: در حالی که حوادث دردناک فلسطین و جنایات غزه خون می طلبد، 80 درصد کشته ها و میر ناشی از خونریزی در جنگ‌هاست و اهدای خون در 30 دقیقه اول می‌تواند جان قربانی را نجات دهد..

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران پیشنهاد کرد: وبینارها فصلی در بین کشورهای همکار برگزار می شود و کشورهای بیشتری به عضویت جامعه همکاری ایران و کشورهای منطقه خواهند رفت.