ضرورت تشکیل کارگروه ملی تغییر اقلیم و سلامت

ضرورت تشکیل کارگروه ملی تغییر اقلیم و سلامت

انتخابتو، محمد اسماعیل مطلق به نقل از وزارت بهداشت در اولین نشست کنگره بین آنها گفت: بین المللی تغییرات اقلیمی و سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خاطرنشان کرد: ایران به دلیل تغییرات اقلیمی با خطرات و پیامدهای جدی مواجه است که آب، خاک و هوا را تحت تأثیر قرار می دهد و همچنین اثرات مضری بر مردم دارد.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی باید در برنامه های جاری و راهبردی خود، موضوع تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت انسان ها را پیش بینی و برنامه ریزی کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا گفت: پای او عملکرد دستگاه های اجرایی در این زمینه بر اساس وظایف قانونی دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع رسانی صحیح در زمینه تغییرات اقلیمی، سلامت و تاثیرات مسئولین و مردم بسیار حائز اهمیت است، بر اهمیت برگزاری کنگره های ملی و بین المللی تاکید کرد. بین المللی تغییر اقلیم و سلامت یک رویکرد مناسب و موثر است.

موتلفه ادامه داد: کارگروه ملی تغییر اقلیم و سلامت به منظور ارتقای هماهنگی ها و همکاری های بین بخشی و بین بخشی و تهیه سند ملی بهداشت و سلامت در محل دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی تشکیل می شود. تغییرات آب و هوایی سند ملی سلامت و تغییر اقلیم نیز امسال در جلسات شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی ارائه می شود.