طرز تهیه استانبول با مرغ خوشمزه; برای تعطیلات آخر هفته

طرز تهیه استانبول با مرغ خوشمزه برای تعطیلات آخر هفته

مرغ استانبولی یکی از غذاهای ساده و ضروری است که همیشه می توانید به آن تکیه کنید. بنابراین، آیا روز شلوغ و خسته کننده ای دارید و می خواهید سریع و فوری یک غذا برای رفع خستگی روز آماده کنید یا در آخر هفته هستید و می خواهید یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای فضای گرم و صمیمی خانواده خود تهیه کنید؟ یک ملاقات صمیمی گزینه ای است که ابتدا برای استانبولی ها به ذهن خطور می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از انتخابتو طرز تهیه غذای استانبولی مرغ را به شما آموزش دهیم تا با هم این غذای خوشمزه را تهیه کنیم. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دستور غذای استانبولی با مرغ و سیب زمینی ساده

استانبولی را با مرغ می توانید به دو روش آبکش و بخارپز بپزید، در زیر طرز تهیه این غذا را با آبکش کردن برنج به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه برنج مرغ چهار نفره
سینه مرغ بدون استخوان شماره 1/5
سیب زمینی 2 تا بزرگ
گوجه فرنگی 3 عدد
پیاز 3 عدد متوسط
برنج 3 لیوان
روغن در صورت نیاز
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
این در صورت نیاز
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در صورت نیاز
پودر سیر، ادویه کاری از هر کدام 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری

چگونه تهیه می شود:

  1. در مرحله اول برنج را به مدت دو ساعت در محلول آب و نمک خیس می کنند تا برای پخت آماده شود. در همین حین پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کرده و در روغن کافی تفت دهید تا طلایی رنگ شود.
  2. در حین سرخ شدن پیاز مرغ را به قطعات کوچک و مساوی برش می دهیم و با پیاز تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و طلایی شود. پس از سرخ شدن مرغ، ادویه های لازم مانند زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و کاری را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر آن گرفته شود. سپس رب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آب اضافی آن تبخیر شود و سس غلیظ شود. در آخر زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید، یک لیوان آب جوش اضافه کنید، درب ظرف را ببندید و از پختن کامل مواد اطمینان حاصل کنید.
  3. در حین پختن مواد اصلی، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سپس در روغن داغ چند دقیقه سرخ کنید تا طلایی شود.
  4. بعد از اینکه مرغ کاملا پخته و آماده شد. وقت پختن برنج است. در این مرحله به اندازه کافی آب را در قابلمه مناسبی بریزید و بگذارید بجوشد. سپس برنج را با نمک کافی در آب جوش بریزید و اجازه دهید برنج کمی نرم شود. سپس برنج را با آب سرد بشویید.
  5. قابلمه را دوباره روی شعله گاز قرار دهید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن روی آن بریزید. سپس یک لایه برنج آبکش شده را کف قابلمه قرار دهید و مقداری از مواد سرخ شده را روی برنج بریزید و لایه لایه به قابلمه اضافه کنید تا مواد تمام شود. در نهایت درب قابلمه بخار را ببندید و به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج شما کاملا دم بکشد.

سینه مرغ بدون استخوان حاوی پروتئین است - 1.8 کیلوگرم
2%

349200

342000 تقسیمی

سیب زمینی لوکوما - 2 کیلوگرم

مقدار گوجه فرنگی تازه 1 کیلوگرم

دستور غذای استانبولی مرغ ریش ریش

در استانبول معمولا مرغ را به مکعب های کوچک برش می دهند اما در صورت تمایل می توانید از مرغ ریش دار نیز استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید برنج مرغ ما کمی نرم شود، می توانید آن را به صورت کاسه ای بپزید که در ادامه آموزش خواهیم داد.

  1. در مرحله اول تهیه استانبول با مرغ ریش باید به سراغ مرغ بروید. برای ریش ریش مرغ، ابتدا باید آن را با مقداری آب و یک عدد پیاز 4 بریده شده بجوشانید.
  2. در حالی که مرغ در حال پختن است، سایر مواد را آماده کنید. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با روغن کافی تفت دهید تا پیاز روشن و طلایی شود. سپس سیب‌زمینی‌هایی را که به صورت مکعبی خرد کرده‌اید، داخل ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید.
  3. در حالی که سیب زمینی ها سرخ می شوند، مرغ پخته شده را از ماهیتابه خارج کرده و آن را رنده کنید. سپس مرغ رنده شده را به سیب زمینی و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا کمی طلایی شود.
  4. بعد از اینکه موادتان کاملا سرخ شد، گوجه فرنگی ها را رنده کنید، به همراه نمک، فلفل سیاه و ادویه به مواد اضافه کنید و آب اضافی آن را بگیرید. برای داشتن استانبولی رنگارنگ تر، رب را در آخر اضافه کنید.
  5. به مقدار کافی آب به آبگوشت استانبولی خود اضافه کنید و بگذارید بجوشد سپس برنج را به مواد خود اضافه کنید و اجازه دهید آب گوشت کاملا تبخیر شود. در انتها درب قابلمه را روی بخار پز قرار دهید تا پلو استانبولی به همراه مرغ شما کاملا دم بکشد.

رب گوجه فرنگی چینی - 800 گرم

دستور تهیه مرغ لوبیا سبز استانبولی

اگر می خواهید به پلو استانبولی خود رنگ و براق بیشتری بدهید و آن را جشن بگیرید، می توانید مقداری لوبیا سبز اضافه کنید. دستور تهیه مرغ استانبولی با لوبیا سبز هم کاملا ساده است، بعد از سرخ شدن سیب زمینی و مرغ، لوبیا سبز خرد شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ لوبیا تغییر کند و کمی نرم شود. مانند دو درس قبل، مراحل باقی مانده را با تخلیه یا جوشاندن آب ادامه دهید.

لوبیا سبز منجمد Pmina - 400 گرم
5%

59500

56520 تقسیمی

دستور پخت استانبولی با مرغ و قارچ

دستور پخت استانبولی با مرغ و قارچ

اگر اهل تنوع غذایی هستید و دوست دارید طعم های جدیدی را در کنار غذاهای سنتی تجربه کنید، حتما به شما توصیه می کنم مرغ با قارچ استانبولی را امتحان کنید. این ترکیب جذاب و متفاوت می تواند غذای معمولی شما را به یک تجربه تازه و خوشمزه تبدیل کند.

برای تهیه پلو استانبولی با مرغ و قارچ به صورت خوشمزه و جشنی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا یک پیاز متوسط ​​را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن کمی تفت دهید تا طلایی و نرم شود. این به غذای شما طعم و عطر بی نظیری می دهد.
  2. پس از طلایی شدن پیاز، قارچ های خلال شده (حدود 200 گرم) را به تابه اضافه کنید. قارچ ها را خوب سرخ کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و رنگ آن ها کمی طلایی شود. این مرحله برای قارچ ها برای حفظ بافت هایشان مهم است.
  3. مرغ از قبل پخته شده را به قطعات کوچک یا مواد رنده شده اضافه کنید و کمی تفت دهید. اگر از مرغ خام استفاده می کنید، اجازه دهید تا قهوه ای طلایی شود.
  4. دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند و بوی خامی آن از بین برود. سپس دو عدد گوجه فرنگی رنده شده یا پوره شده را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد و غلیظ شود. سپس مقداری نمک و ادویه هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین را به مواد اضافه کنید.
  5. برنج شسته شده را به مخلوط اضافه کنید. سپس مقداری آب جوش (متناسب با مقدار برنج) داخل قابلمه بریزید. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج به آرامی بپزد و آبکش شود.
  6. پس از صاف کردن آب برنج، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج حدود 30-40 دقیقه دم بکشد.

قارچ دکمه ای Mungino Plus - 400 گرم
10%

56500

69650 تقسیمی

توصیه می کنم طبق دستور زیر عمل کنید و طرز تهیه 2 پلو خوشمزه و ساده دیگر را یاد بگیرید:

در نهایت

خوب این آموزش طرز تهیه مرغ استانبولی ساده و خوشمزه است، حالا که طرز تهیه این پلو پرطرفدار را می دانید، امیدواریم این غذای ساده و سریع را در خانه تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا