طرز تهیه بال مرغ با ادویه های متنوع و خوشمزه (3 روش ساده)

طرز تهیه بال مرغ با ادویه های متنوع و خوشمزه

وقت تهیه ناهار یا شام است و هنوز تصمیم نگرفته اید؟ اگر مرغ در یخچال یا فریزر خود دارید، توصیه می‌کنیم بال‌ها را سرخ یا کبابی کنید. بال مرغ یکی از تکه های خوشمزه مرغ است که از ترکیب انواع سوپ های زمستانی یا غذاهای برنجی تهیه می شود. برای تهیه بال مرغ کبابی نیز می توانید از فر یا تابه استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه بال مرغ را با استفاده از فر، ماهیتابه و ماهیتابه به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه بال مرغ سرخ شده در تابه؟

در این طرز تهیه بال مرغ سرخ شده، قبل از سرخ کردن، بال مرغ را با ادویه های دلخواه مزه دار کنید. در این روش برای سرخ شدن بهتر بال مرغ، آنها را به آرامی در قابلمه با نمک و فلفل بپزید تا بال مرغ ترد و خوشمزه شود. بال مرغ سرخ شده را می توانید با فلفل آسیاب شده یا سس های مختلف تزئین کنید.

مواد لازم برای بال مرغ سرخ شده در تابه

بال مرغ 1500 گرم
پیاز 2 عدد
سیر 5 قرص
آب لیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
روغن زیتون در صورت نیاز
زعفران در صورت نیاز
بال مرغ با پوست - 900 گرم
روغن زیتون فوق بکر Orazan - 500 میلی لیتر
۱۵ %

۴۹۹,۰۰۰

۴۲۴۱۵۰ تقسیمی

مراحل تهیه بال مرغ سرخ شده در تابه

1. در دستور بال مرغ سرخ شده در تابه، بال مرغ را برای سرخ کردن عمیق در مرحله اول تمیز کنید. بعد از تمیز کردن بال مرغ، آنها را با نمک و ادویه مزه دار کنید. روغن زیتون، زعفران و آبلیموی تازه را به بال مرغ اضافه کنید. مطمئن شوید که 2 تا 3 ساعت اجازه دهید بال های مرغ طعم خوبی داشته باشند.

فر عکس: اگر در این مرحله ادویه زیاد به بال مرغ اضافه کنید. ممکن است طعم بال مرغ تغییر کند.

2. یک گلدان مناسب انتخاب کنید. بال های مرغ تند را در آب جوش قرار دهید. اجازه دهید بال مرغ به مدت 10 دقیقه در آب جوش بپزد و پس از پختن بال مرغ آب آن را از قابلمه خارج کنید.

فر عکس: این مرحله کاملا اختیاری است و به پخت یکنواخت مرغ کمک می کند. اگر این مرحله را در دستور تهیه بال مرغ انجام دهید؛ مرغ را حتما با فلفل شیرین و سیاه مزه دار کنید.

3. در نهایت یک تابه متوسط ​​را برای سرخ کردن بال مرغ انتخاب کنید و بال مرغ را به آرامی با حرارت ملایم سرخ کنید. اگر حرارت تابه را زیاد کنید ممکن است بال مرغ بسوزد و خشک شود. در سرخ کردن بال‌های مرغ عجله نکنید و بگذارید با حرارت کم به آرامی ترد شوند.

فر عکس: برای سرخ کردن بال مرغ از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن طعم خوبی به بال مرغ می دهد.

بال مرغ را قبل از کباب کردن و سرخ کردن در فریزر نگهداری کنید. نگهداری بال مرغ در فریزر به حفظ طعم و کیفیت بال مرغ کمک می کند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: نکاتی برای خرید مرغ سالم و تازه

چگونه بال مرغ کبابی را در فر تهیه کنیم؟

بال مرغ کبابی که طعمی جذاب و لذیذ دارد در مدت 20 دقیقه در فر آماده می شود. در طرز تهیه بال مرغ کبابی برای طعم دادن، بال مرغ طعم دار شده را در سینی فر قرار دهید یا روی سیخ گوشت قرار دهید. می توانید دستور غذا را با طعم های مورد علاقه خود تغییر دهید تا بال مرغ را طعم دار کنید.

بال مرغ را در فر کباب کنید

مواد اولیه بال مرغ کبابی

مو 500 گرم
پیاز شماره 1
سیر دو قرص
ماست 2 قاشق غذاخوری
خدایا 1 قاشق غذاخوری
روغن 3 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده در صورت نیاز
ادویه جات (نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا) در صورت نیاز
ماست کم چرب دومینو - 2000 گرم
رب گوجه فرنگی روگین 800 گرم

مراحل تهیه بال مرغ کبابی در فر

1. برای تهیه بال مرغ کبابی در فر، اولین قدم این است که بال مرغ را برای طعم دادن آماده کنید. بال‌های مرغ را تمیز بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی بال‌های مرغ گرفته شود.

فر عکس: هنگام تهیه بال مرغ کبابی می توانید از شانه استفاده کنید یا فقط بال ها را طعم دار کنید.

2. برای طعم دادن به بال مرغ، پیاز و سیر را پوست گرفته و خرد کنید. یک کاسه متوسط ​​انتخاب کنید، ادویه ها، روغن، آبلیمو، ماست و رب گوجه فرنگی را مخلوط کنید و سس بال مرغ را آماده کنید. بال های مرغ تمیز شده را به کاسه اضافه کنید و با سس خوب مخلوط کنید. بال های مرغ طعم دار شده را در یخچال قرار دهید تا طعم سس گرفته شود.

فر عکس: برای طعم دادن به بال مرغ می توانید از سس مایونز یا سس کنجد استفاده کنید.

3. برای گریل بال مرغ در مرحله سوم فر را از قبل گرم کنید و روی 180 درجه قرار دهید. یک کاسه پیرکس را انتخاب کنید و کف آن را روغن بزنید. کاسه پیرکس را در فر قرار دهید تا بال های مرغ ترد و پخته شوند. همچنین می توانید در این مرحله بال مرغ را روی سیخ جوجه گردان بپزید و 25 دقیقه صبر کنید تا بال مرغ کاملا بپزد.

فر عکس: برای تهیه بال مرغ کبابی روی اجاق گاز، بال ها را به سیخ بسته و روی سه پایه قرار دهید. بال های مرغ را به مدت 15 دقیقه در دمای 200 درجه بپزید.

هواپیمای مدل AFG450

۱۴,۲۰۰,۰۰۰

تقسیمی

کاراجا مدل 153.03.06.7771

۱۰,۷۹۹,۰۰۰

۹,۹۹۹,۰۰۰

تقسیمی

برای تهیه بال مرغ رژیمی می توانید از روش بخارپز استفاده کنید و از روغن های اضافی یا سس های پرچرب خودداری کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: مرغ تابه ای

طرز تهیه بال مرغ سوخاری؟

بال های سرخ شده یکی از پرطرفدارترین غذاها در منوی رستوران و فست فود است. در تهیه بال مرغ سرخ شده، پودر زنجبیل، سس سویا و گرم ماسالا را با هم ترکیب کنید تا طعم دهنده بال مرغ تهیه شود و طعمی تند و تازه به بال مرغ بدهید. زمان آماده سازی بال مرغ سرخ شده 30 دقیقه است.

بال مرغ سرخ شده داغ و خوشمزه

مواد اولیه بال مرغ سرخ شده

بال مرغ 500 گرم
تخم مرغ شماره 1
پیاز شماره 1
ماست 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
آرد نان در صورت نیاز
خرده های نان پوسته پوسته شده در صورت نیاز
پودر زنجبیل، سس سویا، گرم ماسالا در صورت نیاز
نمک و فلفل در صورت نیاز
آرد نان با ادویه مارتین - 200 گرم
آرد سوخاری ادویه دار ترخینه - 200 گرم
۱۵ %

۵۴۹۵۰

۴۶۷۱۰ تقسیمی

تخم ترخون لیدی، 6 بسته

مراحل تهیه بال مرغ سرخ شده

1. برای تهیه بال مرغ سرخ شده، اولین قدم این است که بال مرغ را تمیز کرده و بگذارید تا خشک شود.

2. بال های مرغ را در قابلمه مناسبی بریزید و نمک و زردچوبه را روی آن ها بریزید. در قابلمه را به اندازه ای آب بریزید که روی بال های مرغ را بپوشاند و 20 دقیقه صبر کنید تا بال مرغ بپزد و نرم شود.

3. در مرحله بعد چاشنی بال مرغ را آماده کنید. یک کاسه با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید، ماست و تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید. ماست و تخم مرغ را با هم مخلوط می کنیم تا به شکل یکدست در بیایند. بعد از مخلوط کردن تخم مرغ و ماست، نوبت به اضافه کردن ادویه ها می رسد. سپس نمک، فلفل سیاه، زعفران، پودر زنجبیل، سس سویا، گرم ماسالا و آبلیموی تازه را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد از مخلوط شدن ماست و تخم مرغ با ادویه ها، آرد سوخاری را کم کم اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.

4. پس از آماده شدن مخلوط طعم بال مرغ، بال های مرغ را یکی یکی داخل کاسه قرار دهید و بال مرغ را به خوبی با مواد بپوشانید. بال های مرغ را حدود 30 دقیقه در مواد بگذارید تا طعم مواد کاملا گرفته شود.

5. قابلمه ای مناسب برای سرخ کردن بال مرغ انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید. داخل قابلمه مقداری روغن بریزید تا بال مرغ آغشته به روغن شود. صبر کنید تا روغن داغ شود و بعد از گرم شدن روغن بال مرغ ها را داخل روغن بریزید و سرخ کنید.

6. در مرحله آخر بال های مرغ سرخ شده را از روغن خارج کرده و روی دستمال مخصوص جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. بال مرغ سرخ شده را می توانید با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ چینی

ادویه های مختلف بال مرغ

  • ادویه ترش: برای تهیه بال مرغ ترش مزه، یک و نیم قاشق غذاخوری رب انار، یک چهارم آبلیموی تازه و یک قاشق غذاخوری پودر سیر را در ظرفی بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید.
  • چاشنی تند: پاپریکا شیرین، فلفل هندی و سس چیلی سبز را مخلوط کرده و بال مرغ را در این مخلوط تند فرو کنید. بر اساس ذائقه خود می توانید تلخی مواد را تغییر دهید.
  • چاشنی سبزیجات خشک: جعفری خشک، گشنیز خشک و شنبلیله خشک را با ریحان خشک کرده و با روغن زیتون مخلوط کنید.
  • ادویه باربیکیو: دانه های گشنیز، نارگیل، فلفل سیاه و سیر را با هم مخلوط کنید تا غذای باربیکیو تهیه کنید. اگر زمان کافی برای تهیه چاشنی باربیکیو ندارید، از چاشنی آماده باربیکیو برای طعم دادن به بال مرغ استفاده کنید.
  • ادویه سیر و جعفری: استفاده از گیاهان معطر طعم بال مرغ را بیشتر می کند. برای تهیه چاشنی سیر و جعفری، جعفری تازه را خرد کرده و با سیر، جوز هندی و نمک مخلوط کنید.
سس گوجه فرنگی آلمانی آووکادو فیلفیل - 430 گرم
۱۵ %

۱۹۹,۸۴۰

۱۶۹,۸۶۰ تقسیمی

سس باربیکیو بیژن - 290 گرم
۱۵ %

۳۸۹۰۰

۳۳,۰۷۰ تقسیمی

ادویه های مختلف برای بال مرغ

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت مرغ

حرف آخر؛ بال مرغ یکی از غذاهای لذیذ و خوش طعمی است که می توان آن را در 30 تا 40 دقیقه تهیه کرد. این غذای خوشمزه با برنج یا نان سرو می شود. اگر می خواهید از طعم مرغ سر سفره خود لذت ببرید اما هنوز غذایی انتخاب نکرده اید، بال های مرغ را با ادویه های مورد علاقه خود مزه دار کرده و با کباب یا سرخ کردن آن ها را تهیه کنید.

سوالات متداول

بال مرغ را چگونه باید طعم داد؟

برای مزه دار کردن بال های مرغ، آنها را تمیز بشویید و بگذارید در آبکش خشک شوند. چاشنی مورد علاقه خود را آماده کنید و بال های مرغ را با آن مزه دار کنید. برای لذیذتر شدن بال های مرغ، 1 یا 2 ساعت استراحت دهید.

پخت بال مرغ در فر چقدر طول می کشد؟

بال های مرغ را معمولا در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 40 دقیقه آماده می کنند.

بهترین چاشنی برای بال مرغ چیست؟

چاشنی های مناسب برای بال مرغ شامل فلفل سیاه، نمک، پودر سیر، پاپریکا و ادویه های باربیکیو است.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا