طرز تهیه خورش بادام

زردچوبه مرغوب سالیمیان - 500 گرم

کاسه چغاله بادامی یکی از کاسه های خوشمزه فصل بهار کشور عزیزمان است که طرفداران زیادی دارد. امسال به دلیل سردی هوا کمی دیرتر از هر سال به فصل بادام رسیدیم. در این مطلب طرز تهیه این کاسه خوشمزه را با شما به اشتراک می گذاریم. خورش بادام چوگاله را معمولا با گوشت قرمز گوسفندی می پزند اما با مرغ یا بوقلمون هم می توان آن را تهیه کرد و البته خبر خوب برای گیاهخواران این است که این خورش یکی از انواع غذاهایی است که بدون گوشت نیز می توان آن را طبخ کرد.

مواد لازم برای تهیه خورش بادام 4 نفره

گوشت بره و گوسفند 300 گرم
بادام چغله 300 گرم
نعناع 50 گرم
جعفری 200 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
هندوانه به عنوان مورد نیاز
روغن به عنوان مورد نیاز
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به عنوان مورد نیاز

عوارض مصرف زیاد وعده غذایی بادام نوبران

قابلمه بادام در حال آماده سازی

دو ساعت قبل از شروع پخت کاسرول، بادام ها را در یک کاسه آب خیس کنید تا کمی نرم شوند.

مرحله اول

ابتدا پیازها را ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه روی آتش بریزید و پیازها را به روغن داغ شده اضافه کنید و تفت دهید. دقت کنید پیازها سبک و نرم باشند. حالا مقدار کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

۱۶ %

۲۷۷۰۰۰

۲۳۲,۰۰۰ به مرد

در مرحله دوم

روی پیازها گوشت گوسفندی را که از قبل شسته شده و به اندازه های مناسب قابلمه برش داده اید اضافه کنید. گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود.

در مرحله سوم

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، رب بادام را به مواد اضافه کنید. همه مواد قابلمه مارزیپان را با هم سرخ کنید و چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید، حالا مواد در حال جوش را روی درب قابلمه قرار دهید. حرارت را کم کنید و بگذارید غذا بپزد.

روغن مخلوط Vispo - 1.5 لیتر
3%

۷۷۳۰۰

۷۲,۶۷۰ به مرد

در مرحله چهارم

بادام ها را روی حرارت ملایم می پزند تا گوشت و دانه ها خارج شوند. نعنا و جعفری تازه و تمیز و شسته را که تکه تکه کردید را در تابه ای با کمی روغن سرخ می کنید و تفت می دهید تا رنگ سبزه ها تغییر کند و تیره شود.

مرحله آخر پخت کاسه فرنی بادام

نعنا و جعفری سرخ شده را روی خورش نیم پز آب پز اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ روی حرارت کم بپزد. در مرحله ششم، پس از سفت شدن ظرف و اضافه شدن روغن، آب گوشت را به همراه نمک و فلفل در 15 دقیقه آخر پخت به قابلمه اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه قابلمه بادام شما آماده است. خورش را با پلو زعفرانی سرو کنید و از طعم ترش و بی نظیر آن لذت ببرید. نوش جان!

آبگوشت سنتی - 1000 گرم

نکاتی برای پخت دلمه بادام

برای تهیه این خورش از دانه های درشت با طعم ترش تر استفاده کنید. به طور کلی در کیک های کوچک طعم تلخ بیشتر از طعم ترش است.

طرز تهیه خورش کنگر; غذاهای خوشمزه بهاری

کاسه بادام مرغ

پخت این کاسه با مرغ دو مزیت دارد: زمان پخت کمتر و برای افرادی که از مصرف گوشت قرمز منع می‌شوند مناسب است. اگر وقت کمی دارید و یا به دلایل پزشکی از مصرف گوشت قرمز منع شده اید، می توانید با خیال راحت از گوشت مرغ سفید استفاده کنید زیرا کاسه غذای شما بسیار خوشمزه می شود. از خوردن این کاسه ی پخته شده متناسب با فصل لذت خواهید برد و در مدت زمان کوتاه تری دیگ شما آماده می شود.

توجه: اگر اعضای خانواده تان کاسرول خیلی ترش دوست دارند، می توانید در حین اضافه کردن نخود، مقداری گوجه سبز هم داخل کاسه بادام اضافه کنید. یک ترشی خوشمزه را تجربه خواهید کرد. نوش جان!

وزن گوجه سبز تازه 500 گرم

طرز تهیه خورش ریواس; 2 دستور غذا (با گوشت و مرغ)

آخرین کلمه

طبع خورش چغاله با بادام سرد است. با تعویض کل پلو زعفرانی می توانید این خورش خوشمزه را بدون دغدغه برای خانواده و مهمانان عزیزتان سرو کرده و نوش جان کنید.

زعفران سرگل ممتاز سالم - 0.5 گرم
۱۶ %

۱۹۴۰۰۰

۱۶۳,۰۰۰ به مرد

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا