طرز تهیه ذرت مکزیکی و کنسرو ذرت + طرز تهیه سس

روغن سرخ کردنی جوانه - 1.8 لیتر

ذرت مکزیکی یکی از آن تنقلاتی است که هیچ کس نمی تواند آن را دوست داشته باشد. ترکیب ذرت و پنیر با آن سس غلیظ و لذیذ طعم بی نظیری ایجاد می کند که حس خوبی به شما می دهد. انجام این کار وظیفه خاصی ندارد; فقط چند ترفند ساده را یاد بگیرید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا در نهایت از ترکیب مواد مختلف یک اثر هنری خلق کنید. یک میان وعده فوق العاده خوشمزه که می توانید در کنار دوستان و خانواده خود میل کنید. ذرت مکزیکی همانطور که از نامش پیداست اصالتاً مکزیکی است اما طرز تهیه آن با آنچه در ایران انجام می دهیم کاملا متفاوت است. می خواهیم طرز تهیه ذرت مکزیکی را در خانه به شما آموزش دهیم تا هم سالم تر باشد و هم طعم آن کاملاً با ذائقه شما مطابقت داشته باشد تا با درست کردن آن از غذاهای خود لذت بیشتری ببرید.

دستور پخت تورتیلا

قبل از هر کاری برای تهیه ذرت مکزیکی، مواد زیر را آماده کنید:

فهرست تعداد مورد نیاز برای 2 نفر
ذرت شیرین 500 گرم
فلفل نمک به مقدار لازم
قارچ 250 گرم
پیتزای پنیری 100 گرم
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
پونه کوهی 1 قاشق چایخوری
آب لیمو یک قاشق غذا خوری
% 5

۱۰۹,۶۰۰

۱۰۴,۱۲۰ به مرد

پنیر پیتزا مخلوط خالص - 500 گرم

چگونه ذرت مکزیکی را با کنسرو ذرت تهیه کنیم؟

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مرحله اول: در مرحله اول تهیه ذرت مکزیکی خانگی باید ذرت را تهیه کنید. کنسرو ذرت را می توانید به راحتی در اوزان مختلف از سوپرمارکت دیجی کالا خریداری کنید. حالا قارچ ها را بشویید و به صورت ورقه ای برش دهید. سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی آتش بگذارید تا بجوشد. در این مرحله آبلیمو را اضافه کرده و قارچ ها را برای مدت بسیار کوتاهی در آب در حال جوش بریزید. حالا قارچ ها را از روی اجاق گاز بردارید و آبکشی کنید. سپس روی آنها آب سرد بریزید و کنار بگذارید.

کنسرو ذرت شیرین مکنزی - 380 گرم
10%

55000

۴۹۵۰۰ به مرد

قارچ دکمه ای Mungino Plus - 400 گرم

صحنه دوم: در این مرحله باید گلدان مناسبی را انتخاب کنید. کره و روغن را روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود. حالا حرارت را زیاد کنید و ذرت ها را داخل کره بگذارید تا طعم و عطر آن در حین تفت دادن به ذرت ها منتقل شود. علاوه بر این، ذرت نرم تر و خوش طعم تر می شود.

سطح سوم: در این مرحله از طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ، باید قارچ ها را به ذرت اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنیم تا طعم آنها به هم برسد.

مرحله چهارم: حالا نمک و آویشن و فلفل سیاه را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم مواد تغییر کند.

پودر آویشن شاهسوند مقدار 60 گرم

گام پنجم: در این مرحله سس مایونز را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله آخر: در نهایت پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم تا ذرت مکزیکی خوشمزه خود را آماده کنیم. می توانید پنیر پیتزا را با کمی روغن تفت دهید و اجازه دهید پنیر کاملا آب شود و سپس به مخلوطی که می خواهید اضافه کنید.

سس مایونز کم چرب بیژن - 1 کیلوگرم
۱۵ %

۱۱۹,۹۰۰

۱۰۱,۹۰۰ به مرد

یادداشت 1: می توانید قارچ ها را به جای آب پز سرخ کنید.

معنی: اگر طعم سیر را دوست دارید، مقداری پودر سیر به ذرت مکزیکی خود اضافه کنید.

نکته 3: می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر چدار یا نوع دیگری از پنیر استفاده کنید.

نکته 4: برای طعم و رنگ بهتر، مقداری جعفری یا پیازچه خرد شده را به سلیقه خود اضافه کنید.

نکته 5: اگر قارچ دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید یا به جای آن از نخود فرنگی استفاده کنید.

نخود سبز کنسرو شده اصلی - 380 گرم
10%

۴۹۵۰۰

۴۴۶۰۰ به مرد

طرز تهیه پیتزا مکزیکی با سس سالسا مخصوص؟

چگونه ذرت مکزیکی را تهیه کنیم؟

چگونه ذرت مکزیکی را تهیه کنیم؟

آیا می دانید ذرت اصلی مکزیکی در مکزیک با لپه کامل تولید می شود؟ زیرا طعم آن نسبت به لپه تازه خاص تر و متفاوت تر است. برای این کار ابتدا باید روش آسان و بدون دردسر حذف لپه را یاد بگیرید که در ادامه می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم.

بلال دوزی بدون یقه

لپه های ذرت مکزیکی را می توانید به سه روش زیر حذف کنید:

روش اول: ابتدا باید لپه ها را در آبجو بپزید تا دانه ها نرم شوند. حالا با یک چاقوی تیز یا دست، دانه های بلال را جدا کرده و در ظرفی بریزید. در این روش باید مراقب باشید که دانه های ذرت له نشود. می توانید به راحتی دانه ها را برای تهیه ذرت مکزیکی آماده کنید.

روش دوم: ابتدا پوست لپه را جدا کنید سپس چاقو را بین یک ردیف لپه فرو کنید و انتهای آن ردیف را با لبه چاقو ببرید. سپس ردیف های ذرت را با نوک چاقو جدا کنید و مراقب باشید لپه ها له نشوند.

روش سوم: می توانید با دست ذرت را از سر جدا کنید. در این روش بهتر است ردیف اول را با چاقو از هم جدا کنید تا جا برای برداشتن بقیه دانه ها داشته باشید. حالا بلال را به سمت خالی فشار دهید تا دانه ها از ریشه جدا شوند.

تهیه ذرت مکزیکی ساده در خانه به همین ترتیب است. با 3 یا 4 لپه به راحتی می توانید در مدت زمان کوتاهی یک میان وعده خوشمزه تهیه کنید. فقط دستورالعمل های بالا را دنبال کنید.

ذرت طلایی منجمد سرد و تازه مقدار 400 گرم

طرز تهیه میان وعده پیتزا

طرز تهیه ذرت آب پز

برای جوشاندن ذرت کافی است لپه یا دانه ذرت رزرو شده را در آب جوش بپزید تا دانه ها کاملا نرم شوند. در این مرحله زمان پخت لپه کاملاً به نوع لپه شما بستگی دارد. بهتر است دانه ها را با چنگال تست کنید تا از پخته شدن آن ها مطمئن شوید. برای نرم تر و ترد شدن دانه های ذرت، می توانید مقداری شکر به آب در حال جوش اضافه کنید. اما از آنجایی که شکر این غذا ممکن است با ذائقه ایرانی ها مطابقت نداشته باشد، می توانید آن را حذف کنید.

چگونه ذرت مکزیکی خانگی تهیه کنیم؟

طرز تهیه سس ذرت مکزیکی

در تهیه سس ذرت مکزیکی کاملا آزاد هستید. می توانید همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم سس مایونز را با نمک، فلفل سیاه و آویشن مخلوط کرده و به مخلوط ذرت، قارچ و پنیر اضافه کنید، یک سس ساده و خوشمزه درست کنید. همچنین می توانید با افزودن نصف سس مایونز، ماست خامه ای یا عصاره آن را خوشمزه کنید و با 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان طعم فوق العاده ای ایجاد کنید. اگر سس ترش بیشتری می خواهید، آبلیمو بیشتری اضافه کنید و اجازه دهید سس ذرت حداقل یک ربع در یخچال بماند. به علاوه، پودر فلفل قرمز می تواند سس تندتری برای شما ایجاد کند و مقداری پیازچه خرد شده نیز طعم جدیدی به آن می دهد. اگر طعم پنیر چدار را دوست دارید می توانید مقداری از آن را در تهیه سس استفاده کنید و با انواع چیپس و سالاد و همچنین ذرت مکزیکی مصرف کنید.

ماست سبو هراز - 1800 گرم
34%

۱۰۴,۹۰۰

۷۹,۹۰۰ به مرد

یک راه ساده تر و سریعتر خرید سس فرانسوی از سوپرمارکت دیجی کالا و اضافه کردن مخلوط ذرت و قارچ به مخلوط است. این سس به قدری با طعم های مختلف غنی است که با ذرت عالی می شود. بد نیست بدانید که این سس در بیشتر ذرت های مکزیکی که از غرفه های خیابانی می خرید و به نظر خوشمزه است، استفاده می شود.

سس رژگونه فرانسوی - 420 گرم
3%

۴۳۰۰۰

۴۰۵۰۰ به مرد

طرز تهیه سس در منزل (12 سس معروف)

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس

اگر از دوستداران طعم سوسیس هستید و می خواهید ذرت مکزیکی خود را با طعم سوسیس خوشمزه تر کنید، می توانید آن را به ترکیب فوق اضافه کنید. به این ترتیب ابتدا باید سوسیس ها را به قطعات کوچک برش دهید و پس از تفت دادن ذرت در کره، آن را در قابلمه قرار دهید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا با کره مخلوط شود. سپس قارچ های خرد شده را اضافه کرده و مقداری آبلیمو بریزید. در آخر مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید، در قابلمه را بپوشانید و ببندید تا پنیر کاملا آب شود. طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و سوسیس به همین صورت است. فقط به جای سوسیس از سوسیس استفاده کنید.

سوسیس 90٪ گوشت قرمز پروتئین را تامین می کند - 250 گرم
35%

۹۹,۵۰۰

۵۴۷۲۰ به مرد

سوسیس هات داگ سولیکو 1000 گرم

ساده ترین روش تهیه سوسیس خانگی + نکات مهم

چگونه ذرت مکزیکی را با ذرت خشک تهیه کنیم؟

چگونه ذرت مکزیکی را با ذرت خشک تهیه کنیم؟

برای طبخ ذرت مکزیکی بهتر است از ذرت خشک استفاده نکنید. زیرا این ذرت ها عموماً در تفت دادن و تهیه پفیلا کاربرد دارند. در واقع بهتر است ذرت خشک نپزید. چون هیچ راهی برای نرم و لذیذ شدن آن وجود ندارد. بنابراین، برای طبخ ذرت مکزیکی، از کنسرو ذرت، لپه یا دانه ذرت تازه استفاده کنید.

طرز پخت لپه

علاوه بر روش هایی که در بالا ذکر کردیم، می توانید از روش های زیر نیز برای پخت ذرت استفاده کنید:

  • پوست و رشته ها را از لپه ها جدا کرده و بشویید. سپس آنها را مستقیماً روی شعله گاز قرار دهید و با انبر آن ها را برگردانید تا یکدست قهوه ای شوند. در این روش لپه ها در 10-15 دقیقه پخته می شوند. در آخر لپه ها را با کره چرب کرده و مقداری نمک بپاشید تا آماده سرو شود.
  • در روش بعدی پوست و رشته های لپه را جدا کرده و بشویید و با کره چرب کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید. سپس هر گوش را در یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و لپه را به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر بپزید.

طرز تهیه لپه مکزیکی با دو نوع سس خوشمزه؟

طرز پخت لپه تنوری

چگونه ذرت مکزیکی را تهیه کنیم؟

روش های مختلفی برای پخت لپه وجود دارد که هرکسی با توجه به ذائقه خود می تواند انتخاب کند. در این قسمت می خواهیم روشی کاملا متفاوت را به شما آموزش دهیم. در این روش ابتدا پوست و رشته های بلال را جدا می کنیم. یک قابلمه برمی داریم و کف آن را با پوسته بلال می پوشانیم. حالا لپه ها را از وسط نصف می کنیم تا به راحتی داخل قابلمه جا شوند. سپس روی پوست های داخل قابلمه می گذاریم. در مرحله بعد مقداری شیر و آب به قابلمه اضافه می کنیم و مطمئن می شویم که لپه ها کاملا پخته شده و آب قابلمه تبخیر شود. سپس با قلم مو مقداری کره آب شده روی لپه ها می زنیم تا کاملا آماده سرو شوند.

چگونه پیتزا رول پپرونی درست کنیم؟

سوالات متداول

در زیر به دو سوال مهمی که ممکن است داشته باشید پاسخ داده ایم:

  • چگونه ذرت مکزیکی رژیمی تهیه کنیم؟

برای تهیه ذرت رژیمی مکزیکی، باید سس مایونز را کنار بگذارید و به جای آن از ماست کم چرب استفاده کنید. همچنین بهتر است از پنیر پیتزای رژیمی استفاده کنید.

  • آیا بچه ها می توانند ذرت مکزیکی بخورند؟

برای اینکه ذرت مکزیکی شما یک غذای سالم برای کودکان محسوب شود، بهتر است کمتر از ادویه ها و سس ها استفاده کنید. زیرا ذرت حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که می تواند به تسریع رشد کودکان کمک کند.

راه حل

برای تهیه ذرت مکزیکی روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود انتخاب کنید. در این مقاله روش های مختلفی را توضیح دادیم و توضیح دادیم که می توانید ذرت را به روش های مختلف بپزید. از آنجایی که ذرت مکزیکی مورد علاقه افراد زیادی است و هزینه تهیه آن زیاد نیست، می توانید این میان وعده خوشمزه را برای مهمانان خود سرو کنید و اجازه دهید اعضای خانواده و مهمانان از طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا