طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی

سینه مرغ بدون استخوان 0.9 کیلوگرم پروتئین دارد

ممکن است هنگام سرو شام با پر کردن شوید در مراسم های مختلف برخورد کرده باشید. معمولاً با ماهیچه گوسفند کوفته شوید درست می کنند. اما بسیاری از افراد علاقه ای به گوشت قرمز ندارند و ترجیح می دهند این غذا را با گوشت مرغ سرو کنند. می توانید پلو شوید را با پای مرغ، مرغ ریش ریش شده یا لوبیا چشم بلبلی تهیه کنید. در این مطلب از مجموعه مقالات انتخابتو طرز تهیه شوید پلو را توضیح دادیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه شوید

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سوپ شوید مخصوص 4 نفره در جدول زیر نوشته شده است. بسته به تعداد افراد می توانید مقدار مواد را کم یا زیاد کنید.

عنوان مقدار
برنج 3 لیوان
شوید تازه 1 لیوان
مرغ (خرید یا سینه) 400 گرم
پیاز بزرگ شماره 1
زردچوبه، نمک و فلفل در صورت نیاز
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
روغن یا کره در صورت نیاز

توجه: اگر از شوید خشک استفاده می کنید، برای تهیه نصف لیوان شوید از این سبزی کافی است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب لوبیا

شوید خشک - 500 گرم

142000

120000

بخش

شوید خشک - 250 گرم

55000

62250

بخش

مراحل تهیه شوید

گوشت مرغ را با نمک، فلفل سیاه و پیاز مزه دار کنید و اجازه دهید دو ساعت بماند. سپس قابلمه یا تابه ای را متناسب با اندازه گوشت انتخاب کنید، گوشت را با مقداری روفن داخل آن بریزید و با حرارت زیاد تفت دهید. وقتی گوشت طلایی شد آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید. برنج را در ظرفی آب بریزید تا خیس بخورد.

یک قابلمه دیگر را تا نیمه بجوشانید و روی آتش بگذارید. بعد از به جوش آمدن آب، برنج را به آن اضافه کنید. وقتی برنج نرم شد، شوید را اضافه کنید. سپس برنج را آبکشی کنید. در دستور برنج مرغ شوید با شوید تازه، می توانید در حین جوشاندن برنج، شوید را نیز اضافه کنید.

داخل تابه مقداری روغن بریزید و نان لواش یا سیب زمینی را داخل روغن بریزید. ته قابلمه مقداری برنج بریزید. مرغ سرخ شده را بین برنج قرار دهید. سپس باقی مانده برنج را روی مرغ بریزید. به این ترتیب گوشت پخته می شود. درب بخارپز را روی درب آن بگذارید و اجازه دهید برنج دو تا سه ساعت روی حرارت ملایم بماند.

بیشتر بخوانید: برنج له شده را با گوشت چرخ کرده چگونه تهیه کنیم؟

طرز تهیه شوید پلو با نخود سیاه چشم و مرغ

برای تهیه این شوید ابتدا لوبیاها را چند ساعت در آب خیس کنید. سپس آن را در قابلمه ای که تا نیمه پر از آب است بریزید. بعد از نرم شدن حبوبات مقداری از برنج را داخل قابلمه بریزید. لوبیاها را وسط برنج با مرغ قرار دهید. باقی مانده برنج را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. برای خوشمزه تر شدن شوید پر از نخود سیاه می توانید مقداری پیاز داغ به غذای خود اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر: طرز تهیه برنج با عدس

لوبیا قرمز قرمز - 700 گرم
16%

109900

92000 بخش

نکاتی برای تهیه فیلینگ شوید مرغ

  • در تهیه شوید خشک و شوید برنج با مرغ، ابتدا شوید خشک را در مقداری آب جوش خیس کنید و سپس به برنج در حال جوش اضافه کنید.
  • شوید پلو را با مرغ ریش چگونه تهیه کنیم؟ برای خوش طعم شدن گوشت می توانید از چاشنی های حاوی پودر دانه ریحان یا پودر سیر استفاده کنید.
  • برای خوش طعم شدن شوید، هنگام سرو مقداری زعفران دم کرده روی آن بریزید. برای طعم دادن به گوشت مرغ هم می توانید از زعفران استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر: غذاهای ایرانی برای مهمانی ها

طرز تهیه شوید پلو با مرغ

حرف آخر

شویدپیلو یکی از غذاهای سنتی است که می توان آن را با انواع مرغ یا گوشت قرمز تهیه کرد. می توانید از ران یا سینه مرغ در دستور تهیه قیمه شوید مرغ استفاده کنید. در دستور پخت ساده شوید مرغ نیز می توانید از شوید تازه یا خشک شده استفاده کنید. اگر قصد استفاده از شوید خشک را دارید، حتماً آن را چند دقیقه قبل از پخت در آب جوش خیس کنید. استفاده از پیاز داغ و زعفران دم کرده نیز به لذیذتر شدن غذای شما کمک می کند.

منبع

mymutfaksevgisi.com

سوالات متداول

1. آیا می توان از شوید خشک برای تهیه فیلینگ شوید مرغ استفاده کرد؟

بله، برای تهیه فیلینگ شوید مرغ می توانید از شوید خشک استفاده کنید. قبل از افزودن شوید خشک به برنج، آن را چند دقیقه در آب جوش خیس کنید.

2. برای تهیه فیلینگ شوید مرغ از چه ادویه هایی می توان استفاده کرد؟

برای تهیه فیلینگ شوید مرغ می توانید از ادویه هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه، زعفران و دارچین استفاده کنید.

3. برای تهیه پلو شوید از کدام قسمت مرغ استفاده کنیم؟

به سلیقه خود می توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا