طرز تهیه لوبیا سبز ترشی + دستور العمل های مهم

طرز تهیه لوبیا سبز ترشی دستور العمل های مهم

اگر به دنبال یک ترشی ترد و خوشمزه هستید که بتوانید با انواع غذاها سرو کنید، لوبیا سبز ترشی بهترین گزینه است. یک ترشی خوش عطر و خوشمزه که خیلی راحت آماده می شود و در یخچال نگهداری می شود. پس اگر از عاشقان ترشی هستید این ترشی را درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. با این مقاله در انتخابتو همراه باشید که می خواهیم طرز تهیه لوبیا سبز ترشی را به شما آموزش دهیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید آن را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید.

چگونه لوبیا سبز را ترشی کنیم؟

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا مواد زیر را تهیه کنید و مراحل را مرحله به مرحله انجام دهید:

مواد مورد نیاز مقدار
لوبیا سبز 500 گرم
سرکه سفید 2 لیوان
این 1 فنجان رشته فرنگی
نمک یک و نیم قاشق چایخوری
سیر 6 عدد قرص
فلفل قرمز 2 عدد
ترخون و مرزه 1 دسته کوچک

مخلوط کنسرو آب نمک گلنوش - 670 گرم

ترشی بندری خوشاب – ۵۸۰ گرم

طرز تهیه لوبیا سبز ترشی:

گام اول: در مرحله اول لوبیاها را کاملا بشویید. سپس آن را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود. حالا یک حوله تمیز بردارید و حبوبات را روی آن قرار دهید تا رطوبت اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم: یک چاقوی تیز بردارید و قسمت های بالایی و پایینی لوبیاها را جدا کنید. حالا سرکه و آب را در قابلمه مناسبی بریزید و روی آتش بگذارید تا کمی گرم شود. سپس نمک را اضافه کنید و اجازه دهید نمک کاملا در مخلوط آب و سرکه حل شود. حرارت را کم کنید؛ لوبیا سبز را به این مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید حبوبات کاملا تغییر رنگ دهند. سپس حبوبات را 10 دقیقه دیگر در قابلمه بگذارید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم: در این مرحله لوبیا سبزها را از قابلمه خارج کرده، شیشه مناسب را کاملا بشویید و با حوله کاملا خشک کنید. حالا یک لایه لوبیا سبز داخل آن بریزید.

مرحله چهارم: در لایه بعدی مقداری سیر، فلفل قرمز، ترخون و نمک بریزید و لایه ها را به همین ترتیب ادامه دهید. در آخر مخلوط سرکه و آب داخل قابلمه را روی حبوبات بریزید و درب شیشه را محکم ببندید.

مرحله پنجم: ترکیب آب و سرکه باید حدود یک انگشت بالاتر از سطح همه مواد باشد. ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و بعد از یک هفته از آن استفاده کنید.

نحوه ترشی لوبیا سبز به همین سادگی است. این ترشی را می توانید به راحتی در مدت زمان کوتاهی در منزل درست کنید.

طرز تهیه ترشی تابستانی با میوه های فصل؟

چگونه با گوجه فرنگی ترشی لوبیا سبز درست کنیم؟

چگونه با گوجه فرنگی ترشی لوبیا سبز درست کنیم؟

اگر می‌خواهید ترشی‌تان خوش رنگ‌تر و روشن‌تر شود، می‌توانید گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. برای تهیه این مدل ترشی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
لوبیا سبز 100 گرم
گوجه فرنگی 500 گرم
هویج 100 گرم
سرکه 100 گرم
این نیم لیوان
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز در صورت نیاز
مقدار سرکه سفید در محدوده 3000 گرم است

لوبیا سبز ترشی با گوجه فرنگیبرای درست کردن یک ترشی خوشمزه و خوش رنگ مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: لوبیا سبز را مانند دستور قبلی آماده کرده و کاملا بشویید. سپس حرارت داده و با مقداری آب بپزید تا رنگ آن کمی تغییر کند. بعد از حدود 10 دقیقه لوبیاها را از آب در حال جوش خارج کرده و روی یک حوله نخی پهن کنید تا کاملا خشک شده و کمی خنک شوند.

مرحله دوم: در این مرحله هویج ها را به اندازه دلخواه خرد کنید و به مدت 5 دقیقه در آب جوش بگذارید تا کمی نرم شوند. سپس هویج ها را در کنار حبوبات قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس سیر را رنده کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: گوجه فرنگی ها را خرد کرده و با آب روی آتش بگذارید تا کمی نرم شوند. سپس آن ها را در آبکش بریزید و گوجه ها را با همزن برقی بزنید تا کاملا پوره شوند. سپس سرکه، نمک و فلفل سیاه را به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا سس خوشمزه و معطری تهیه شود.

مرحله چهارم: یک لیوان خشک مناسب بردارید و مواد ترشی را لایه به لایه داخل آن بریزید. در آخر پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و درب آن را محکم ببندید. ظرف ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و بعد از 3 روز ترشی را بخورید.

ترشی لیمو با پوست آن: 5 روش ساده اما خوشمزه!

چگونه لوبیا سبز و هویج را ترشی کنیم؟

طرز ترشی لوبیا سبز با هویج

ترشی لوبیا سبز و هویج کار سختی نیست. ابتدا مواد زیر را آماده کرده و مراحل تهیه آن را مرحله به مرحله انجام دهید:

مواد مورد نیاز مقدار
لوبیا سبز 500 گرم
هویج 2 تا بزرگ
سرکه سفید 4 لیوان
سیر 5 قرص
فلفل کاین 2 عدد
نمک 2 قاشق غذاخوری
ترخون و مرزه 2 شاخه
زیره سیاه، دانه گشنیز و گلپر در صورت نیاز (اختیاری)
مقدار لوبیا سبز تازه 1 کیلوگرم
3%

۴۳۲۰۰

۴۱۹۰۰ تقسیمی

چگونه تهیه می شود:

گام اول: لوبیا سبز را مانند مراحل قبل بشویید و روی دستمال کاغذی خشک کنید. سپس یک چاقوی دو لبه بردارید و آن را به قطعات 3-4 سانتی متری برش دهید. هویج ها را پوست بگیرید و آنها را به صورت ورقه های بلند یا حلقه ای برش دهید. لوبیا سبز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم شود، سپس بلافاصله در آب سرد (یخ زده) قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود. به این ترتیب لوبیا سبز در ماریناد ترد می ماند.

مرحله دوم: سیر را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای یا حلقه ای خرد کنید. می توانید فلفل تند را به درستی داخل ترشی ریخته و برش بزنید.

مرحله سوم: شیشه های ترشی را استریل کنید. برای این کار می توانید شیشه ها را چند دقیقه در آب جوش بجوشانید و سپس خشک کنید. حالا چند شاخه سبزی معطر (مانند ترخون و مرزه) ته شیشه ها قرار دهید. سپس لوبیا سبز و هویج را لایه لایه در لیوان بچینید. سیر، فلفل، زیره سیاه و دانه گشنیز را بین لایه ها قرار دهید.

مرحله چهارم: نمک را در سرکه سفید حل کنید و سرکه را روی محتویات لیوان بریزید. تا زمانی که مواد کاملا آغشته شوند. درب شیشه ها را محکم ببندید و به مدت 15-10 روز در جای خنک بگذارید تا آماده استفاده شوند.

سریع ترین طرز تهیه ترشی خوشمزه ربیع (مشهدی).

آموزش لوبیا سبز ترشی

و در نهایت…

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله طرز ترشی لوبیا سبز را توضیح دادیم و به سوالات متداول در این زمینه پاسخ دادیم. برای اینکه ترشی های شما برای مدت طولانی سالم بمانند، توجه به نکات زیر مفید است:

  • تمام مواد را خشک کنید؛ این کار از کپک زدن ترشی جلوگیری می کند. برای خشک کردن آن می توانید از پارچه های تمیز استفاده کنید.
  • شیشه را تا لبه از مواد پر کنید و اجازه دهید سرکه همه مواد را بپوشاند.
  • برای جلوگیری از ورود هوا به ترشی از درپوش هایی با درب های محکم یا واشر لاستیکی استفاده کنید.

با این نکات ساده می توانید یک ترشی خوشمزه با ماندگاری طولانی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

سوالات متداول

1. ترشی لوبیا سبز را چه مدت می توان نگهداری کرد؟

این ترشی را می توان تا 3 ماه در یخچال نگهداری کرد.

2. آیا از لوبیا سبز خام می توان در ترشی استفاده کرد؟

خیر، زیرا لوبیا سبز خام حاوی آنزیم هایی است که باعث می شود ترشی خیلی سریع حل شود.

3. برای تهیه لوبیا سبز ترشی چقدر آب باید بجوشد؟

به شرطی که نرم نشود و له نشود و کمی تغییر رنگ دهد.

4. نقش نمک در تهیه لوبیا سبز ترشی چیست؟

نمک علاوه بر اینکه ترشی را خوش طعم تر می کند، از لیز خوردن آن جلوگیری می کند و باعث ترد ماندن لوبیا می شود.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا