طرز تهیه مربای انجیر آسان; یک مربای خوشمزه و مقوی

زعفران سرگل ممتاز سالم - 1 گرم

با این دستور مربای انجیر فوق العاده آسان که فقط با چند ماده آماده درست شده است از تابستان لذت ببرید! این مربا آنقدر خوب است که می خواهید تقریباً همه چیز را با آن امتحان کنید. مربای انجیر به راحتی تهیه می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میوه را خرد کرده و با آب لیمو، شکر، آب و گیاهان معطر بپزید. این مربا که در کمتر از یک ساعت آماده می شود، با نسخه های خریداری شده در فروشگاه رقابت می کند و برای نان، پنیر، ساندویچ یا به عنوان هدیه برای عزیزان عالی است.

درباره مربای انجیر بیشتر بدانید

اگر تا به حال مربای انجیر را امتحان نکرده اید، باید بدانید که این مربا خیلی شیرین نیست و با دسرها میل می شود. مربای انجیر را به عنوان یکی از مواد اصلی برای هر سینی طعمی که درست می کنید قرار دهید تا کاملاً با همه چیز هماهنگ شود.

انجیر میوه ای نرم و شیرین است که پوستی نازک دارد و درون آن دانه های ریز زیادی دارد. بیش از 850 گونه درخت انجیر وجود دارد که در آب و هوای گرم رشد می کنند. میوه ها را می توان وقتی رسیده یا خشک شده خورد.

انجیر یک میوه نیست، بلکه یک گل وارونه است. درختان انجیر مانند سایر درختان میوه شکوفا نمی شوند. گلهای آن در پوسته گلابی شکلی شکوفا می شود که بعداً به میوه ای بسیار خوشمزه و مقوی تبدیل می شود که آن را به نام انجیر می شناسیم.

یکی از ویژگی های جالب انجیر این است که خیلی زود خراب می شود، بنابراین باید ظرف چند روز آن را کامل بخورید یا به شیشه مربا تبدیل کنید.

همچنین بخوانید : 9 نوع انجیر (و طرز تهیه 3 غذای خوشمزه با آن)

مواد خام

مواد میزان
انجیر تازه 1 کیلوگرم
با تشکر 700 گرم
این 1 فنجان
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
گلاب یا وانیل یا زعفران اختیاری/در صورت نیاز
16%

283000

236000 به مرد

چگونه مربای انجیر خوشمزه و آسان درست کنیم؟

  1. تهیه انجیر و روکش کردن با شکر: برای تهیه مربا ابتدا انجیر تازه را بشویید و دم آنها را کوتاه کنید. سپس انجیرها را خشک کرده و در ظرف مناسبی که لایه لایه شکر زده اید بریزید. مخلوط حاصل باید به مدت 4-5 ساعت در دمای اتاق بماند تا با شکر حل شود. بین لایه ها می توانید از گردو، پسته یا بادام استفاده کنید.
  2. پخت مربا: بعد از مدت زمان استراحت، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و پس از جوش آمدن کف آن را بردارید. بعد از گذشت یک ربع از زمان جوش، آبلیمو و گلاب یا وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. سپس حرارت را کمی زیاد کنید تا مربا به غلظت دلخواه برسد. پس از رسیدن به غلظت مناسب، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید مربا خنک شود.
شکر سفید الماس - 1 کیلوگرم

مربا، قندان، انجیر، لیمو

یادداشت های اضافی

  • تهیه مربای انجیر با پیمانه ساده است و استفاده از پیمانه اندازه گیری مواد را آسان می کند.
  • برای شفاف شدن مربا از آب لیمو استفاده کنید.
  • برای طعم قوی تر، چوب دارچین، هل، گلاب، وانیل یا زعفران را اضافه کنید.
  • در هر کیلوگرم انجیر 3.5 پیمانه شکر بریزید.
  • انجیر رسیده و شیرین به آب کمتری نیاز دارد.
گلاب مصطفوی - 500 میلی لیتر

مربای انجیر در قابلمه در حال پختن است

پیشنهاد مطالعه: چگونه ۶ مربای خانگی سیر کننده و آسان تهیه کنیم؟

نحوه نگهداری مربای انجیر

  • پس از سرد شدن مواد را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید.
  • اگر با روش کنسرو حمام آب گرم تهیه شود، مربای انجیر شما تا دو سال ماندگاری دارد.
  • مربای فریزر را می توان تا 6 ماه در ظرف دربسته نگهداری کرد.
  • بعد از باز کردن مربای خانگی خود می توانید تا دو ماه از آن در یخچال استفاده کنید.

دو شیشه مربای انجیر

طرز سرو مربای انجیر

حالا که با طرز تهیه مربای انجیر آشنا شدید، باید طرز سرو آن را هم بدانید. این مربا یک همراه عالی برای هر نوع پنیر است. مربای انجیر برای پخش کردن روی کروستینی با پنیر و آجیل خرد شده عالی است. همچنین می توانید آن را حرارت دهید تا شربت شود و به عنوان لعاب خوشمزه برای مرغ استفاده کنید. این مربا بسیار همه کاره است و واقعاً هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

اگر مهارت های کنسرو کردن دارید، ذخیره کردن مقداری برای تعطیلات ضرری ندارد. توصیه می کنیم مربای انجیر را روی بیسکویت یا نان تست سبک درست کنید.

نان تست با مربای انجیر

همچنین بخوانید : چگونه مربای خانگی خوش رنگ و خوشمزه درست کنیم؟

شکل

ارزش غذایی انجیر

انجیر تازه سرشار از مواد مغذی و نسبتاً کم کالری است که آن را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند.

یک انجیر تازه کوچک (40 گرم) حاوی:

  • کالری: 30
  • پروتئین: 0 گرم
  • روغن: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • فلز مس: 3 درصد ارزش غذایی روزانه
  • منیزیم: ۲ درصد ارزش غذایی روزانه
  • پتاسیم: ۲ درصد ارزش غذایی روزانه
  • ریبوفلاوین: ۲ درصد ارزش غذایی روزانه
  • تیامین: ۲ درصد ارزش غذایی روزانه
  • ویتامین B6: تا 3 درصد ارزش غذایی روزانه
  • ویتامین K: ۲ درصد ارزش غذایی روزانه

انجیر تازه حاوی مقداری کالری از قند طبیعی است، اما خوردن چند عدد انجیر باعث می شود یک میان وعده یا وعده غذایی معقول و کم کالری داشته باشید.

از طرف دیگر، انجیر خشک فاقد آب موجود در انجیر تازه است و آن را کوچک‌تر می‌کند، اما مقدار شکر و کالری یکسانی دارد. اندازه کوچکتر انجیر خشک به این معنی است که احتمال مصرف آنها بیشتر است و بنابراین قند و کالری بیشتری نسبت به انجیر تازه جذب می کند.

اگرچه انجیر حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی در مقادیر کم است. با این حال، سرشار از مس و ویتامین B6 است. مس یک ماده معدنی حیاتی است که در انواع فرآیندهای بدن از جمله متابولیسم و ​​تولید انرژی و همچنین تشکیل سلول های خونی، بافت های همبند و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد.

ویتامین B6، یک ویتامین کلیدی، برای کمک به بدن در تجزیه پروتئین های غذایی و ایجاد پروتئین های جدید ضروری است. همچنین نقش مهمی در سلامت مغز دارد.

انجیر تازه کالری کمی دارد و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است، اما انجیر خشک قند و کالری بالایی دارد.

چاپار انجیر خشک مقدار 400 گرم

راه حل

در این مطلب طرز تهیه مربای انجیر را توضیح دادیم. مربای انجیر یکی از گزینه های خوشمزه و پرطرفدار دنیای مربا با طعمی بی نظیر و دلپذیر است. این مربا با ترکیب شیرینی طبیعی انجیر و عطر دلپذیر آن، به عنوان یک انتخاب عالی برای صبحانه یا دسر شناخته می شود. طعم شیرین و کمی تند انجیر به همراه شکر و لیمو، تعادل مناسبی بین شیرینی و اسیدیته ایجاد می کند و تجربه ای دلپذیر و لذیذ را ایجاد می کند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا