علائم و علل تومور مننژیوما چیست؟ + محلول درمانی

علائم و علل تومور مننژیوما چیست؟ محلول درمانی

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا می گوید: مننژیوم او گفت این یکی از تومورهای اصلی سیستم عصبی مرکزی است. مننژیوم بسیار کند رشد می کند و علائمی مانند تاری دید، مشکلات گفتاری، ضعف در بازوها یا پاها، سردرد و تشنج به تدریج ظاهر می شود.

اشاره کرد که مننژیوم او افزود که تشخیص به ندرت قبل از شروع علائم انجام می شود، از جمله از طریق اسکن مغز. ام آر آی یا آی تی اسکن به پزشک کمک می کند: مننژیوم اندازه آن را پیدا کرده و تعیین می کند و جراح بخشی یا تمام تومور را برای تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن تومور برمی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران گفت: پس از تشخیص مننژیوماسکن مغزی منظم برای تعیین اینکه آیا تومور در حال رشد است انجام می شود. اگر تومور شروع به ایجاد مشکلات یا علائم کند، ممکن است جراحی لازم باشد.

عادلی گفت که در شرایط عادی نیاز به جراحی است. کرانیوتومی انجام می شود، وی ادامه داد: این جراحی شامل برداشتن یک تکه استخوان از جمجمه است که شرایط لازم را برای رسیدن پزشک به قسمت آسیب دیده مغز فراهم می کند و پس از جراحی به استخوانی که در ابتدا برداشته شده است دسترسی پیدا می شود. . تغییر کرده است. .

وی خاطرنشان کرد: سطح دسترسی بالاست. مننژیوم با توجه به محل آن متفاوت خواهد بود، گفت: اگر از طریق جراحی انجام شود، پزشک مننژیوم اگر غیر قابل دسترس باشد، ممکن است از پرتودرمانی برای کوچک کردن تومور یا جلوگیری از رشد آن استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه در صورت وجود تومور بدخیم می توان از اشعه برای از بین بردن سلول های سرطانی نیز استفاده کرد، گفت: در صورتی که امکان جراحی و رادیوتراپی برای این بیماران وجود نداشته باشد، ممکن است پزشک به روش های مختلفی مانند استفاده از انواع رادیوتراپی متوسل شود. از داروهای ایمونوتراپی و هدف درمانی استفاده کنید.