طرز تهیه مرغ باربیکیو خانگی; 2 ادویه ترش و طعم دار زعفرانی

طرز تهیه مرغ باربیکیو خانگی 2 ادویه ترش و طعم

کباب مرغ یکی از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی است که با ترکیب بی نظیری از ادویه، ماست و زعفران تهیه می شود. این غذای خوشمزه اساس همه مهمانی ها، جشن ها و جشن های ایرانی ما را تشکیل می دهد. اگر تصمیم دارید همین حالا این غذای خوشمزه را در خانه درست کنید، در این مقاله با ما همراه باشید که انتخابتو طرز تهیه مرغ کبابی خانگی را به شما آموزش می دهد.

چگونه مرغ کبابی خانگی با ماست و زعفران تهیه کنیم؟

مواد لازم برای تهیه مرغ کبابی خانگی با ماست و زعفران
مرغ 1 عدد متوسط
پیاز 2 تا بزرگ
آب لیمو 5 قاشق غذاخوری
ماست تغلیظ شده یا پرچرب 100 گرم
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
کره 100 گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه در صورت نیاز
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
فلفل سبز شماره 1
فلفل قرمز (اختیاری) هر چقدر که بخواهی

چگونه تهیه می شود:

  1. مرغ را کاملا بشویید و پوست اضافی آن را جدا کنید. برای مرغ بدون استخوان، سینه مرغ را به اندازه سیخ برش دهید. برای مرغ استخوان دار، قسمت هایی مانند چوب طبل، شانه ها و بال ها را روی سیخ های جداگانه جدا کنید.
  2. تکه های مرغ را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سپس پیاز و فلفل دلمه ای را خلالی کنید و مرغ، روغن زیتون، آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ماست صاف شده و زعفران دم کرده را در بشقاب اضافه کنید. سپس مواد را کاملا با دست مخلوط کنید تا تمام قسمت های مرغ با سس آغشته شود.
  3. روی ظرف را سلفون بپوشانید و حداقل 2 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ کاملا مزه دار شود.
  4. بعد از زمان مورد نظر، تکه های مرغ را به سیخ بکشید. حتما تکه های بدون استخوان را به سیخ بکشید و تکه های استخوان گرفته را جدا جدا کنید تا مرغ به طور یکنواخت بپزد.
  5. گریل را آماده کنید و زغال سنگ را کاملا روشن کنید.
  6. سیخ ها را روی کباب پز زغالی داغ قرار دهید. اجازه دهید مرغ کمی استراحت کند، سپس آن را مدام بچرخانید تا یکنواخت بپزد.
  7. در حین پخت کره را آب کرده و بقیه زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. برای اینکه طعم و رنگ بهتری پیدا کنید، این سس را روی مرغ بمالید.
  8. پس از پخت، مرغ را از روی گریل خارج کرده و با یک تکه نان سیخ را از روی مرغ جدا کنید.
  9. مرغ کبابی آماده شده را در بشقاب دلخواه بچینید و با نان یا برنج سرو کنید.

ماست انتزاعی کلم پیچ 500 گرم

زعفران مصطفوی درجه یک - 4.608 گرم
33%

1,186,000

69,000,000 بخش

چگونه مرغ کبابی ترش خانگی تهیه کنیم؟

چگونه مرغ کبابی ترش خانگی تهیه کنیم؟

مرغ ترش یکی از محبوب ترین غذاهای شمالی است که با طعم ترش و لطیفش دل همه را به دست می آورد. این غذا با ترکیبی بی نظیر از مرغ، رب انار، گردو و ادویه های معطر تهیه می شود. اگر می خواهید طعم شمال را در خانه تجربه کنید، با ما همراه باشید و طرز تهیه این غذای خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه مرغ کبابی ترش خانگی
سینه مرغ 600 گرم
رب انار ترش 2 قاشق غذاخوری
ماست پر چرب 2 قاشق غذاخوری
فندق شماره 8
پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
روغن 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

چگونه تهیه می شود:

  1. سینه مرغ را به قطعات کوچک و مساوی برش دهید.
  2. پیاز را خرد کنید سپس ماست صاف شده، زعفران تخمیر شده، گردوی آسیاب شده، رب انار، روغن، نمک و فلفل را به مرغ اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.
  3. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا مرغ کاملا مزه دار شود، ترجیحا یک شب.
  4. مرغ های ترشی شده را به سیخ بکشید و روی گریل قرار دهید. سیخ ها را به آرامی و با حوصله بچرخانید تا مرغ به طور یکنواخت بپزد.

    به دلیل استفاده از رب انار بهتر است جوجه ها را روی حرارت ملایم و بدون دمیدن زیاد کباب کنید زیرا حرارت زیاد سطح مرغ را می سوزاند و باعث خام ماندن داخل آن می شود.

  5. در اواسط پخت مرغ می توانید سیخ های گوجه فرنگی و فلفل سبز را هم روی گریل گذاشته و گریل کنید.

مغز گردو چاپار - 300 گرم

طرز تهیه مرغ کباب خانگی در تابه

طرز تهیه مرغ کباب خانگی در تابه

اگر فرصتی برای کباب کردن روی گریل ندارید، توصیه می کنیم دستور پخت بسیار ساده کباب خانگی را در تابه امتحان کنید. برای این روش تهیه مرغ کبابی، تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  1. مرغ را پس از چاشنی کامل با یکی از 2 روشی که در بالا ذکر شد، از یخچال خارج کرده و به دمای محیط برسانید. سپس سیخ های چوبی را حداقل 15 دقیقه در آب خیس کنید تا هنگام کباب کردن نسوزند. حالا تکه های مرغ را به طور متناوب روی سیخ بکشید.
  2. یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید و مرغ را به آرامی داخل تابه بریزید. اجازه دهید مرغ یک طرف آن قهوه ای شود و طلایی شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.
  3. حرارت متوسط ​​هنگام کباب کردن مرغ بسیار مهم است. حرارت زیاد باعث سوختن سطح بیرونی مرغ و خام ماندن داخل آن می شود در حالی که حرارت کم باعث خشک شدن مرغ می شود. پس مراقب گرما باشید. وقتی مرغ از دو طرف طلایی شد و پخته شد، آن را از روی اجاق گاز بردارید.

بیشتر بخوانید: چگونه کباب تابه ای مرغ درست کنیم؟

سیخ مرغ کد 1012 ست 6 عددی

رازهای تهیه مرغ کباب خانگی عالی

راز موفقیت در تهیه مرغ کبابی کامل نه تنها انتخاب مواد باکیفیت، بلکه در نظر گرفتن نکات و جزئیات مهمی است که بر طعم نهایی تاثیر می گذارد. در اینجا برخی از مهمترین نکات ذکر شده است:

  • هنگام تهیه مرغ کبابی از رنده کردن پیاز خودداری کنید. چون پیاز رنده شده به مرغ می چسبد و باعث سوختن آن و کاهش کیفیت مرغ کبابی می شود. بهترین راه برای افزودن پیاز به مرغ کبابی این است که آنها را خلال کنید.
  • برای اینکه مرغ کبابی ترد و آبدار داشته باشید، نیم ساعت قبل از قرار دادن مرغ روی گریل، مقداری روغن زیتون به مواد اضافه کنید. این کار از سفت شدن مرغ جلوگیری می کند.
  • اندازه تکه های مرغ تاثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی مرغ کبابی دارد. تکه های مرغ نباید خیلی بزرگ باشد تا مغز پخته نشود و همچنین نباید آنقدر کوچک باشد که از سیخ بیفتد.
  • استفاده از ماست در مرغ کبابی یک امر سلیقه ای است. با این حال، به خاطر داشته باشید که ماست می تواند رنگ زعفرانی مرغ را کدر کند. بنابراین، اگر می خواهید رنگ زعفرانی مرغ کبابی خود را حفظ کنید، می توانید ماست را حذف کنید.
  • برای حفظ رنگ زعفرانی مرغ کبابی می توانید زعفران را جداگانه دم کرده و در انتها به مرغ اضافه کنید. استفاده از زعفران مرغوب نیز روی رنگ مرغ کبابی تاثیر زیادی دارد.
  • برای حفظ طعم اصلی مرغ کبابی از افزودن ادویه هایی مانند دارچین، ادویه کاری، سماق، پودر لیمو به مواد خودداری کنید. این ادویه ها می توانند باعث تلخ شدن گوشت شوند.
  • برای طعم دادن بیشتر به مرغ کبابی می توانید مقدار بسیار کمی زنجبیل (حدود یک قاشق چایخوری) به مواد اضافه کنید.

    نسخه روغن زیتون فوق بکر - 0.5 لیتر
20%

499000

399200 بخش

بیشتر بخوانید: تمام نکاتی که برای خرید مرغ سالم و تازه باید بدانید

خلاصه

در این مطلب سعی کردیم طرز تهیه مرغ کبابی ترش و همچنین مرغ کبابی زعفرانی و ماست خانگی را به شما آموزش دهیم. با رعایت این دستور ساده می توانید مرغ کبابی خوشمزه و مرغوبی را در منزل تهیه کنید که طعم و عطر آن با مرغ رستورانی فرقی ندارد.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا