طرز تهیه پنیر ایتالیایی براتای خوشمزه

طرز تهیه پنیر ایتالیایی براتای خوشمزه

ماکارونی یا سالاد را برای ناهار یا شام آماده کرده اید. اما آیا هنوز پنیر و گوجه فرنگی را به غذا اضافه نکرده اید؟ افزودن پنیر به پاستا یا سالاد طعم آن را خوشمزه تر می کند. پنیر بوراتا یکی از پنیرهای خوشمزه است که با تهیه ساده خود طعمی جدید و منحصر به فرد به غذاها می دهد. این پنیر دارای بافتی نرم و انعطاف پذیر است. شاید حدس زده باشید که ترکیب پنیر بوراتا با کاهو سالاد یا دانه های پاستا خوشمزه است. هنگام تهیه پاستا یا سالاد پنیر بوراتا را اضافه کنید، مطمئناً عاشق طعم این ترکیب خوشمزه خواهید شد و دفعه بعد که پاستا یا سالاد تهیه کردید بدون افزودن پنیر بوراتا آن را امتحان نمی کنید. اگر کنجکاو هستید که طعم پنیر بوراتا را با پاستا یا سالاد امتحان کنید. دستور تهیه این پنیر خوشمزه را دنبال کنید.

پنیر بوراتا چیست؟

پنیر بوراتا یکی از پنیرهای خوشمزه ای است که از پنیرهای ایتالیایی تهیه می شود. این پنیر دارای بافت نرمی شبیه به ماست خامه ای است. این واقعیت که این پنیر دارای بافت بیرونی سخت و بافت داخلی نرم است نه تنها طعم غذا را خوشمزه تر می کند. ظاهر خوشمزه تری به پاستا و سالاد می دهد. پنیر بوراتا نسبت به پنیر موزارلا چربی کمتری دارد. این پنیر خوشمزه یک میان وعده سالم و مغذی برای بچه های مدرسه است. پنیر بورتا گوجه فرنگی را روی نان تست قرار دهید، کودک شما قطعا طعم آن را دوست خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنیر موزارلا

برای جلوگیری از کپک زدن پنیر، مقداری کره به قسمت بریده شده بمالید. اگر طعم کره را دوست ندارید برای جلوگیری از خراب شدن پنیر از کاغذ روغنی استفاده کنید.

پنیر پیتزا فرآوری شده صبح - 900 گرم

مقدار پنیر چدار خلال شده: 250 گرم

ارزش غذایی پنیر بوراتا

کالری 300 تا 350 گرم
کلسترول 100 تا 120 گرم
کربوهیدرات 2 تا 3 گرم
پروتئین 18 تا 22 گرم

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع پنیر پیتزا و فست فود

طرز تهیه پنیر بوراتا

پنیر بوراتا با طعم سبک و شیرینی که دارد، ترکیبی لذیذ برای وعده های غذایی اصلی روز است. مواد اولیه اصلی در تهیه این پنیر ایتالیایی شیر و خامه است که بافت آن را نرم می کند. با استفاده از مواد تازه و مناسب به روش کارگاه آشپزی می توانید بورتا پنیر را در منزل تهیه کنید. با این روش تهیه می توانید پنیر مردانا را با مواد اولیه ای که در خانه دارید در مدت 10 تا 15 دقیقه تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چرا برخی پنیرها با حرارت آب می شوند؟

حرارت دادن شیر

مواد تشکیل دهنده پنیر بوراتا

شیر 1 لیتر
ماست پر چرب 200 گرم
مایه پنیر (پنیر) 1.5 میلی لیتر
نمک در صورت نیاز
خامه صبحانه 250 گرم
شیر کامل دومینو - بسته 4 تایی 1 لیتری
ماست پرچرب Son Kale - 2700 گرم، 300 گرم رایگان
پودر آب پنیر آنزیمکس - 25 گرم

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز پخت با قارچ و پنیر

خمیر را ورز دهید

مراحل تهیه پنیر بوراتا

1. در مرحله اول تهیه پنیر بوراتا، باید شیر را گرم کنید. یک قابلمه با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید شیر تا 32 درجه سانتیگراد گرم شود.

2. ماست و کشک را به شیر اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. قابلمه را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بدون هم زدن بماند تا شیر سفت شود.

3. در مرحله سوم با چاقوی تیز دلمه های شیر را به قطعات کوچک برش دهید.

4. قابلمه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از گرم شدن آن را از روی اجاق بردارید. بگذارید 5 دقیقه در آشپزخانه بماند.

5. پوست ها را در یک پارچه تمیز قرار دهید و به آرامی آب آن را فشار دهید.

6. پوست ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با دست به آرامی ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس خامه صبحانه را روی کوفته ها اضافه کنید و دوباره با دست خمیر را ورز دهید تا یکدست شود.

7. مقداری از خمیر را بردارید و به شکل توپ در آورید. قسمت دیگر خمیر را با وردنه چوبی ورز دهید. توپ خمیر را داخل آن بغلتانید تا به شکل خمیر درآید.

8. در آخر روی سطح لایه بیرونی پنیر بوراتا نمک بزنید و در ظرف دربسته به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

از گیاهان معطر مانند ریحان یا نعناع برای طعم دادن به پنیر مردانا استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: خواص پنیر موزارلا

کرم فراداما پگاه مقدار 200 میلی لیتر

نگهداری پنیر بوراتا

پنیر بوراتا بافتی نرم و خامه ای دارد و همیشه در معرض ترشیدگی است. این پنیر را بعد از هر بار استفاده در ظرف درب دار نگهداری کنید. توصیه می کنیم این پنیر را در فریزر نگهداری نکنید. با خیال راحت بافت بیرونی و داخلی پنیر را مخلوط کنید زیرا طعم آن تغییر نمی کند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: فواید پنیر آبی

پنیر بورتا رنده شده

حرف آخر؛ پنیر بوراتا نوعی پنیر ایتالیایی با بافت نرم و خامه ای است که طعم جدیدی به غذاها می بخشد. مواد اصلی در تهیه این پنیر خوشمزه شیر و خامه است. نحوه نگهداری این پنیر را قبلا توضیح داده ایم، اما توصیه می کنیم پنیر بوراتا را در ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید. آیا وقت آن نرسیده است که پاستا بورتا پنیر را امتحان کنید؟ طرز تهیه این پنیر خوشمزه را دوباره بخوانید و آن را در صبحانه یا شام با بهترین مواد ممکن سرو کنید.

سوالات متداول

1. مواد مورد نیاز برای تهیه بورتا پنیر چیست؟

برای تهیه پنیر بوراتا در خانه به شیر، ماست پرچرب، مایه پنیر، نمک و خامه صبحانه نیاز دارید.

2. چرا مردانا سخت می شود؟

گرم کردن بیش از حد شیر باعث سفت شدن پنیر بوراتا می شود.

3. پنیر بوراتا را با چه چیزی سرو کنیم؟

می توانید پنیر بوراتا را با گوجه فرنگی، ریحان و نان سرو کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا