طرز تهیه کمپوت آلبالو + نکات طلایی برای خوش طعم شدن آن

طرز تهیه کمپوت آلبالو نکات طلایی برای خوش طعم

تابستان بهترین زمان برای تهیه کمپوت آلبالو است زیرا به راحتی می توانید به این میوه خوشمزه دسترسی داشته باشید. پس بهتر است از این فرصت استفاده کنید و این کمپوت خوشمزه، آسان و بسیار ساده را درست کنید. نکته قابل توجه این است که می توانید این غذا را به تنهایی بخورید یا آن را روی همه چیز از بستنی گرفته تا چیزکیک و وافل قرار دهید. در زیر بهترین روش هایی که می توانید برای تهیه این دسر خوشمزه استفاده کنید را به شما نشان می دهیم. پس اگر می خواهید طرز تهیه کمپوت آلبالو را یاد بگیرید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به چه نوع غذایی کمپوت می گوییم؟

قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه کمپوت آلبالو برویم، بهتر است بررسی کنیم که چه نوع کمپوتی خوراکی است؟ این روش پخت یکی از ساده ترین راه ها برای تبدیل میوه های تابستانی به دسر است. کمپوت از پختن میوه های تازه یا خشک با آب و شکر تهیه می شود. گاهی اوقات افزودنی هایی مانند ادویه ها، عصاره ها یا طعم دهنده های طبیعی مانند وانیل و دارچین نیز به این مخلوط اضافه می شود. برای تهیه کمپوت باید میوه ها را به مدت کافی بپزید تا نرم شوند و طعم شیرینی پیدا کنند. البته باید بافت خود را حفظ کند.

کمپوت را می توان گرم یا سرد سرو کرد و همانطور که گفتیم این غذا را برای تزیین به دسرهایی مانند کیک یا بستنی نیز اضافه می کنند. به تنهایی به عنوان یک دسر و میان وعده ساده استفاده می شود. برخی از کمپوت های خانگی را حتی می توان با له کردن میوه تهیه کرد. البته نیازی به خرد کردن میوه های کمپوت نیست و این موضوع سلیقه ای است.

چگونه بهترین گیلاس را برای کمپوت انتخاب کنیم؟

کمپوت گیلاس بسیار محبوب است. اکثر ما ترجیح می دهیم این دسر را با گیلاس تازه درست کنیم و در بیشتر مناطق فصل آلبالو تابستان است. برای انتخاب مناسب ترین آلبالو برای کمپوت نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. با توجه به نکات زیر می توانید گیلاس هایی را انتخاب کنید که کمپوت شما را خوش طعم و رنگارنگ کند:

  1. رنگ: گیلاس های تیره و یکنواخت را انتخاب کنید. رنگ قرمز تیره یا بنفش نشان دهنده رسیده بودن و طعم مطبوع این میوه است.
  2. سفتی: گیلاس های سفت و پر را انتخاب کنید. اگر خیلی نرم باشند، می توان آن ها را به صورت کمپوت له کرد.
  3. تازگی: سعی کنید آلبالوهای تازه ای بخرید که صاف و بدون کبودی و آسیب باشند.
  4. رایحه میوه: گیلاس با رایحه ملایم و مطبوع عموما طعم بهتری دارد.
  5. آثار: اگر هنوز آثاری بر روی گیلاس باقی مانده باشد، این نشانه تازه‌تر بودن آنهاست.
  6. فصلی بودن: گیلاس بهترین کیفیت خود را در فصل، یعنی در تابستان به دست می آورد. اگر می خواهید در فصل دیگری از سال کمپوت درست کنید، می توانید از گیلاس منجمد استفاده کنید که تا حدودی کیفیت خود را حفظ می کند.

کمپوت گیلاس خوشاب - 600 گرم

مواد لازم برای تهیه کمپوت آلبالو

قبل از اینکه به سراغ مواد لازم و طرز تهیه کمپوت آلبالو برویم، لازم به ذکر است که طعم و مزه این کمپوت به خوب بودن یا ید بودن آلبالو بستگی دارد. اگر می خواهید طعم خوبی داشته باشد، گیلاس مناسب را انتخاب کنید.

فهرست:

  • گیلاس تازه: می توانید از گیلاس سیاه، ترش یا شیرین استفاده کنید. من از آلبالوهای تازه استفاده می کنم که خودم هسته آن را می ریزم. البته می توانید از آلبالوهای یخ زده استفاده کنید و قبل از انجماد آنها را از هسته جدا کنید.
  • آب: برای 500 گرم آلبالو از دو لیوان آب استفاده کنید.
  • شکر: اگر قصد دارید کمپوت با گیلاس درست کنید، باید مقداری شکر اضافه کنید. برای آلبالو می توانید از 1/2 فنجان شکر استفاده کنید.
  • آب لیمو: این میوه بسیار محبوب است و برای متعادل کردن شیرینی گیلاس استفاده می شود.
  • چوب دارچین یا وانیل: این محصول نیز اختیاری است و می توانید از آن به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

موز لوکوما - 1 کیلوگرم

وزن گوجه سبز تازه 500 گرم

چگونه 5 دسر جذابی که باید در خانه درست کنیم، تهیه کنیم؟

روش جداسازی هسته گیلاس

هیچ کس دوست ندارد هسته های گیلاس بخورد و حتی در کمپوت هسته های گیلاس را نمی خواهد. از بین بردن هسته های گیلاس با ابزار مناسب بسیار آسان است. اگر هسته های گیلاس ندارید، می توانید به راحتی با نی، چاقو یا چوب حفره دار آن را جدا کنید.

کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس

با این چند ماده و یک قابلمه می توانید کمپوت آلبالو خانگی خوشمزه را تنها در چند دقیقه تهیه کنید. همه اینها باید روی حرارت متوسط ​​​​پخته شود تا مایع به شربت غلیظ تبدیل شود. در زیر مراحل را با هم بررسی می کنیم:

  1. آب و شکر را در قابلمه مناسبی روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شکر کاملا در آب حل شود و شروع به جوشیدن کند.
  2. اگر می خواهید از چوب های وانیل یا دارچین استفاده کنید، آنها را در این مرحله به شربت اضافه کنید.
  3. آلبالوهای بدون هسته را به شربت اضافه کنید. حرارت را کمی کم کنید تا آلبالوها آرام بپزند و شربت غلیظ شود.
  4. آلبالوها را در شربت حدود 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. اگر کمپوت خود را کمی ترش تر دوست دارید، در این مرحله آب لیمو را اضافه کنید.
  5. بعد از اینکه آلبالوها نرم شدند و شربت کمی غلیظ شد، اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید کمپوت به دمای محیط برسد.
  6. کمپوتی را که آماده کرده اید در ظرف مورد نظر بریزید و پس از سرد شدن کامل در یخچال قرار دهید.

به این نکات طلایی توجه کنید

  1. می توانید از گیلاس یخ زده نیز استفاده کنید. داشتن گیلاس منجمد به این معنی است که می توانید این کمپوت را در هر زمانی از سال درست کنید.
  2. میوه های مختلف را اضافه کنید. با افزودن توت فرنگی یا تمشک (یا هر دو) این دسر را به کمپوت تبدیل کنید.
  3. می توانید به جای آب لیمو از مقداری سرکه استفاده کنید.
  4. بعد از پخت می توانید کمی وانیل در حالی که کمپوت آلبالو در حال خنک شدن است به آن اضافه کنید.

آخرین کلمه

در این مطلب با طرز تهیه کمپوت آلبالو و نکات مهم آشنا شدیم. پس از همه، شایان ذکر است که این کمپوت را می توان به تنهایی خورد یا به عنوان پوشش روی کیک و پای استفاده کرد. همچنین می توانید کمپوت گیلاس سرد شده را روی بستنی بریزید.

منبع

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا