طرز تهیه یاتیمچه با 5 روش سنتی و اصیل؟

طرز تهیه یاتیمچه با 5 روش سنتی و اصیل؟

دقت کرده اید که گاهی واقعا نمی دانیم چه بپزیم؟ زمان هایی که ما به دنبال یک وعده غذایی ساده هستیم که مغذی، سالم باشد و اعضای خانواده بتوانند از آن لذت ببرند. در چنین مواقعی غذاهایی مانند یتیمچه گزینه بسیار مناسبی هستند. زیرا در کمتر از یک ساعت تهیه می شود و مواد لازم معمولا در منزل موجود است. این غذای لذیذ و سنتی معمولا نیازی به گوشت ندارد اما اگر وقت بیشتری داشتیم می توانیم آن را با تکه های گوشت یا حتی گوشت چرخ کرده درست کنیم. در این مطلب از انتخابتو می خواهیم طرز تهیه یتیمچه را به روش های مختلف به شما آموزش دهیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید این غذا را خوشمزه تر کنید.

طرز تهیه بادمجان مجلسی خوشمزه با کشک و گردو

چگونه یک یتیم ساده بسازیم

این مدل یتیم بسیار خوشمزه است و در نیم ساعت قابل تهیه است. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
بادمجان 4 تا بزرگ
گوجه فرنگیها 4 عدد متوسط
پیاز 2 عدد متوسط
سیر 4 عشق
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
بادمجان سرخ شده سرد و تازه 400 گرم
5%

55000

00000 به مرد

طرز پخت یتیمچه: برای تهیه این غذای ساده مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: بادمجان ها را پوست بگیرید و کاملا بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. حالا آنها را از وسط نصف کرده و با استفاده از تخته آشپزخانه به مکعب های کوچک برش دهید.

صحنه دوم: پیاز و سیر را بشویید و پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید. گوجه فرنگی ها را به شکل نگین برش دهید.

سطح سوم: پیازها را در تابه تفت دهید و پس از تغییر رنگ سیر را اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز و سیر با هم تفت دادند، بادمجان ها را به تابه اضافه کنید تا کاملا سرخ شوند. در آخر گوجه ها را در تابه بریزید و با سایر مواد تفت دهید.

مرحله چهارم: نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و بعد از چند دقیقه نصف لیوان آب جوش داخل ماهیتابه بریزید و درب آن را ببندید تا مواد روی حرارت ملایم خوب بپزند و عطرشان خارج شود.

مرحله پنجم: اگر می خواهید یتیم شما رنگ زیباتری داشته باشد، می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.

گام ششم: وقتی آب تابه تبخیر شد و یتیم نشست، غذای شما آماده است.

طرز تهیه کاسه بادمجان مسما با گورو

طرز تهیه یتیم بادمجان شمالی

طرز تهیه یتیمچه گیلانی با سایر یتیمچه ها کمی متفاوت است. این غذا را می توانید هم به صورت کاسه با برنج و هم با نان میل کنید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
بادمجان 1 کیلوگرم
گوجه فرنگیها نیم کیلو
پیاز 2 عدد
سیر 3 قرص
تخم مرغ شماره 4
نمک و فلفل کافی

مقدار بامیه تازه: 500 گرم

38000

34200

به مرد

دکتر.  مقدار اسفناج بیژن 400 گرم است

50000

42500

به مرد

طرز تهیه یتیمچه گیلانی:

مرحله اول: پس از شستن بادمجان ها، پوست آن ها را بگیرید و به صورت مکعبی برش دهید. یک لیوان آب در قابلمه بریزید و بادمجان ها را اضافه کنید. اجازه دهید آب داخل قابلمه کاملا تبخیر شود و بادمجان ها بپزند.

صحنه دوم: حالا بریم سراغ پیاز. پیازهای خرد شده را با مقداری روغن در تابه تفت دهید. بعد از اینکه کمی تغییر رنگ داد سیر را ریز خرد کرده و با پیاز تفت دهید.

سطح سوم: پیازها را از ماهیتابه خارج کنید و بادمجان ها را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا خوب سرخ شوند. حالا گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به بادمجان ها اضافه کنید. حداقل یک ربع روی حرارت متوسط ​​بگذارید و سرخ کنید.

مرحله چهارم: بعد از این مدت پیازها را اضافه کنید، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و بگذارید طعم همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم: وسط تابه را خالی کرده و تخم مرغ ها را تا وسط تابه بشکنید. پس از گذشت مدتی، همه مواد را مخلوط کنید. البته می توانید بدون هم زدن هم سرو کنید.

گام ششم: این غذا را با برنج یا نان در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه کاسه بادمجان و کدو حلوایی خوشمزه

طرز تهیه کدو سبز یتیم

طرز تهیه کدو سبز یتیم

اگر طعم کدو را بیشتر دوست دارید، می توانید این غذا را با کدو سبز هم درست کنید. در زیر طرز تهیه یتیمچه با کدو سبز و بادمجان را توضیح داده ایم، می توانید بادمجان را کاملا از این دستور حذف کنید.

فهرست میزان
کدو سبز 4 عدد متوسط
بادمجان 2 قطعه متوسط ​​(اختیاری)
گوجه فرنگیها 3 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 قرص
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
تخم مرغ حسام 30 بسته

چگونه تهیه می شود: کدوها را بشویید و به صورت حلقه ای یا مکعبی برش دهید. بادمجان ها را پوست بگیرید و به مکعب های هم اندازه برش دهید. گوجه فرنگی و پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید. سیر را پوست گرفته و رنده کنید. پیازها را در تابه ای مناسب تفت دهید و زمانی که رنگ آنها طلایی شد سیر را اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید. حالا کدو و بادمجان را اضافه کرده و در تابه کاملا تفت دهید. گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا برشته شوند. در آخر نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و نصف لیوان آب جوش اضافه کنید. درب تابه را ببندید تا همه مواد کاملا پخته شوند.

طرز تهیه حلیمی بادمجان اصفهانی اصل با تمام نکات چگونه است؟

طرز تهیه یتیمچه با گوشت

طرز تهیه یتیمچه با گوشت

یتیمچه با گوشت عطر و طعم بسیار لذیذتری پیدا می کند. برای تهیه این یتیم بهتر است از زولبیا و بادمجان همزمان استفاده کنید اما در صورت تمایل می توانید هر کدام را حذف کنید.

فهرست میزان
گوشت آب پز 300 گرم خرد شده
کدو سبز 4 عدد متوسط
بادمجان 2 عدد
گوجه فرنگیها 3 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 قرص
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
مخلوط گوسفند پویا پروتئین - 1 کیلوگرم

چگونه تهیه می شود:

کدو تنبل و بادمجان ها را به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید. گوجه فرنگی و پیاز را خرد کرده و سیر را رنده کنید. پیازها را در تابه تفت دهید و وقتی طلایی شد سیر را اضافه کنید. حالا گوشت پخته شده خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید تا کاملا برشته شود و رنگ آن تغییر کند. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید و در تابه را بپوشانید تا گوشت کاملا بپزد. در تابه ای دیگر کدو حلوایی، بادمجان و گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و پس از نرم شدن به مواد گوشتی اضافه کنید و همه مواد را با هم روی حرارت ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. وقتی مایع تقریبا تمام شد آماده سرو است.

یتیمچه با مرغ به همین ترتیب تهیه می شود; فقط به جای گوشت از مرغ استفاده کنید. یتیم با مرغ زودتر تهیه می شود.

طرز تهیه کباب گوشت چرخ کرده

طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی

طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی

این غذای خوشمزه را می توانید با سیب زمینی هم درست کنید. یکی از دستورهای فوق را با توجه به ذائقه خود انتخاب کنید و 3 عدد سیب زمینی متوسط ​​به آن اضافه کنید. برای پخت سیب زمینی باید بعد از سرخ شدن پیاز و سیر را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس بادمجان یا کدو حلوایی را اضافه کنید و مراحل باقی مانده را همانطور که در بالا ذکر شد ادامه دهید.

سوالات متداول

  • چگونه تلخی بادمجان را از بین ببریم؟

پوست بادمجان را جدا کرده و برش دهید؛ مقداری نمک روی آن بپاشید و یک ساعت در آبکش بگذارید. سپس بادمجان ها را شسته و برش می دهیم. سپس بادمجان ها را در روغن داغ سرخ کنید.

  • طرز تهیه یامچ ترکی؟

طرز تهیه زبان یتیم تهرانی و ترکی مشابه است. در واقع هیچ تفاوتی بین این دو غذا وجود ندارد. برای تهیه آن باید ۱ عدد فلفل دلمه ای به یتیمچه خود اضافه کنید و با بادمجان بپزید.

راه حل

گاهی خوردن غذاهای ساده و فست فود بیشتر از غذاهای سنگین و چرب می چسبد. بنابراین بهتر است غذاهایی مانند یتیمچه را در فهرست وعده های غذایی هفتگی خود قرار دهید تا بدنتان از انواع مواد مغذی بهره مند شود. در این مطلب طرز تهیه یتیمچه را به چند روش مختلف به شما آموزش داده ایم تا با سلیقه خود انتخاب کنید. بهتر است غذاهای یتیم را زیاد تفت ندهید تا این مواد خواص خود را حفظ کرده و برای سلامتی شما مفید باشند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا