عاداتی که به کاهش وزن سریع کمک می کند

عاداتی که به کاهش وزن سریع کمک می کند

انتخابتو، رسیدن به وزن سالم و حفظ آن نیازمند تلاش مستمر و عادات سالم مداوم است، اقدامات ساده و قابل کنترل می تواند در روند کاهش وزن تاثیر بسزایی داشته باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

آب بیشتری بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن به بهبود سلامت کلی و کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن آب قبل از غذا می تواند با ایجاد احساس سیری بیشتر به شما در کنترل اشتها کمک کند و در نتیجه کالری دریافتی را کاهش دهد. توصیه می شود نوشیدنی های شیرین را با آب جایگزین کنید. حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید و روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید تا فرآیند متابولیک به طور موثر شروع شود.

داشتن فعالیت بدنی منظم

انجام فعالیت های ساده مانند بالا رفتن از پله ها یا پیاده روی می تواند مصرف کالری روزانه شما را افزایش دهد، بنابراین سعی کنید حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​را هر روز انجام دهید، حتی 10 دقیقه پیاده روی می تواند به کاهش وزن موثرتر کمک کند.

خوردن غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین به کاهش وزن موثر کمک می کند زیرا بافت ها را می سازد و ترمیم می کند و نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی ها برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. گنجاندن یک منبع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی و لوبیا می تواند به کاهش گرسنگی و کاهش دریافت کالری کمک کند. علاوه بر این، پروتئین باعث افزایش توده عضلانی و افزایش سرعت متابولیسم می شود.

خواب کافی

خواب کافی یکی از مهم ترین عوامل در روند کاهش وزن موثر محسوب می شود، کمبود خواب هورمون های تنظیم کننده گرسنگی و اشتها را مختل می کند و منجر به افزایش اشتها و افزایش دریافت کالری می شود، بنابراین بین هفت تا نه کالری لازم است. برای بهبود کیفیت خواب، برنامه خواب منظم ایجاد کنید، در محیطی آرام بخوابید، کافئین مصرف نکنید و قبل از خواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید.

خوردن آگاهانه

خوردن آگاهانه به اجزای مختلفی بستگی دارد. برای مثال، تلاش آگاهانه برای کمتر خوردن به شما کمک می کند از پرخوری و افزایش وزن جلوگیری کنید. آهسته غذا خوردن به شما کمک می کند قبل از پرخوری متوجه شوید چه زمانی سیر شده اید. دست از غذا خوردن بردارید، ننشینید و تلویزیون تماشا نکنید. هنگام غذا خوردن از تلفن همراه استفاده کنید زیرا ممکن است باعث پرخوری شود. به طور کلی خوردن آگاهانه می تواند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن موثر کمک کند.

خوردن غذاهای سالم

خوردن تنقلات سالم مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، ماست و کراکرهای غلات کامل می تواند کالری دریافتی از غذاهای ناسالم را کاهش دهد. با آماده نگه داشتن میان وعده های سالم، می توانید سطح انرژی خود را در طول روز حفظ کنید و از مصرف غذاهای شیرین و پر کالری اجتناب کنید. از میان وعده های چرب استفاده نکنید.