علائم اولیه سرطان خون چیست؟

علائم سرطان خون چیست؟ علت عفونت

انتخابتو، سرطان خون که به آن سرطان نیز می گویند هماتولوژیک همچنین به عنوان سارکوم شناخته می شود. این شامل سرطان های مختلفی است که بر روی خون، مغز، استخوان و سیستم لنفاوی تأثیر می گذارد. این سرطان ها علائم اولیه مشترکی دارند که اغلب مبهم یا مشابه سایر بیماری های رایج هستند و تشخیص زودهنگام را دشوار می کنند. حال بیایید به علائم اولیه سرطان خون نگاه کنیم:

خستگی بی دلیل

خستگی مداوم و بدون دلیل یکی از اولین و شایع ترین علائم سرطان خون است. این نوع خستگی اغلب شدید است و با استراحت بهبود نمی یابد.

عفونت های مکرر

سرطان های خون سیستم ایمنی را تضعیف می کنند و منجر به عفونت های مکرر می شوند. افراد مبتلا به سرطان خون ممکن است مستعد ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت‌های مکرر شوند که بهبودی آنها بیش از حد معمول طول می‌کشد.

کبودی یا خونریزی بدون دلیل

علائم اولیه لوسمی که به دلیل کمبود پلاکت های مسئول لخته شدن خون رخ می دهد، ممکن است شامل کبودی آسان و خونریزی مکرر از بینی یا لثه باشد.

غدد لنفاوی متورم

بزرگ شدن و متورم شدن غدد لنفاوی، به ویژه در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، ممکن است نشانه ای از لنفوم، نوعی سرطان خون باشد.

درد استخوان

به خصوص برخی از انواع سرطان خون میلوماسلول های سرطانی در مغز استخوان تکثیر می شوند و باعث درد استخوان می شوند.

رنگ پریدگی یا کم خونی

سرطان های خون اغلب باعث کاهش قابل توجه گلبول های قرمز خون می شوند که منجر به کم خونی می شود. این ممکن است به صورت رنگ پریده، تنگی نفس یا سرگیجه ظاهر شود.

تب و تعریق شبانه

تب بی دلیل و تعریق شبانه نیز از علائم اولیه سرطان خون هستند و اغلب می توانند با عفونت یا سایر بیماری ها اشتباه گرفته شوند.