(عکس) بیوگرافی، عکس ها و زندگی شخصی نادیا دلدار گلچین

عکس بیوگرافی، عکس ها و زندگی شخصی نادیا دلدار گلچین

زنده باد نادیا گلچین بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران، متولد 1339 در رشت، در 4 مرداد 1390 در سن 52 سالگی بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. نادیا دلدار گلچین با بازی در سریال سه در چهار (طلا) با مخاطبان دیدار کرد.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین در 28 اردیبهشت 1339 در رشت به دنیا آمد و فرزند نادر گلچین خواننده سنتی بود. او در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و موفق به اخذ دیپلم در این رشته شد. او ابتدا با ورود به عرصه تئاتر کم کم به بازیگری در سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ اولین نقش خود را در سینمای ایران با بازی در فیلم ابلیس به تهیه کنندگی احمدرضا درویش ایفا کرد.

گلچین در طول دوران بازیگری خود در فیلم های ماندگاری چون روسری آبی، غریبانه، دختری با کفش، مارال و صبحانه دو نفره و همچنین سریال سه در چهار حضور داشته است.

او همچنین در فیلم هایی چون «ملاقات در استانبول»، «دو روی سکه»، «پادزهر»، «همه دخترانم»، «مرد نامرئی»، «خط آتش»، «روسری آبی»، «کمک» ایفای نقش کرد. . “من”، “مرحمدری”، “عجیب”، “دیوانه ای”، “دختری با کفش کتانی”، مجموعه تلویزیونی “خاله سارا”، “پیر سوار”، “دزدهای مادربزرگ”، “همه بچه های من”، “دکترها”، “شن روی”. شن‌ها در نمایش‌های «ته رود»، «سه در چهار» و «زیر گزر لوطی صالح»، «یاس»، «مژاکه آدم»، «جنگ در جنگ» و … ایفای نقش کرد.

علت مرگ نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین که سال ها از بیماری کلیوی رنج می برد، پس از 9 روز در کما بودن، صبح 4 مرداد 1391 در سن 52 سالگی در بیمارستان عرفان تهران درگذشت. قبر نادیا گلچین و پدرش نادر گلچین در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا قرار دارد.

ندا جعفری، دختر نادیا گلچین درباره وضعیت سلامتی مادرش گفت: متاسفانه مادرم صبح امروز (۲۵ مرداد ۱۳۹۸) دچار بحران تنفسی شد و به کما رفت و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان عرفان بستری است.

متأسفانه قلب مادر 20-30 درصد کار می کند، ماهیچه های قلب خوب کار نمی کنند». او دچار حمله تنفسی شد و از هوش رفت و در حال حاضر با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشد.

نسیم جعفری دختر این هنرمند گفت: متاسفانه مادرم که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عرفان بستری بود ساعت 6 صبح دارفانی را وداع گفت. در این سال ها مادرم به دلیل بیماری اش سختی های زیادی را متحمل شد و متأسفانه بعد از 9 روز در کمای عمیق او را برای همیشه از دست دادیم.

رابطه نادیا دلدار گلچین و مرجانه گلچین

نادیا دلدار گلچین پسر عموی مرجانه گلچین بازیگر محبوب کشورمان بود.

مرجانه گلچین در سخنان کوتاه خود در مراسم تشییع پیکر نادیا دلدار گلچین گفت: نادیا در سال های گذشته به دلیل بیماری دردها و رنج های زیادی را متحمل شد و هرگز امید خود را از دست نداد، چشمش به آینده ای روشن دوخته شد. من از همه اعضای خانواده که او را تنها نگذاشتند سپاسگزارم. خداوند به آنها این فرصت را بدهد که برای ما عزاداری کنند حتی زمانی که ما نیستیم.

عکس های قدیمی مجموعه نادیا دلدار

14

نادیا گلچین در سریال چهار از سه

15

16

عکس نادیا گلچین در کنار فردوس کاویانی

17

عکس جوان نادیا گلچین

18

گلچین نادیا دلدار

19

عکس نادیا گلچین در سریال سه در چهار

منبع: ستاره