(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

عکس زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

ارتباط انسان با گل و گیاه تنها به نیازهای تغذیه ای محدود نمی شود. گیاهانی که از گذشته تا به امروز جزء لاینفک دکوراسیون منزل بوده اند، نه تنها زیبایی را به ارمغان می آورند بلکه به پاکسازی هوا و از بین بردن سموم و آلاینده های موجود در هوای خانه نیز کمک می کنند. در میان گونه‌های گیاهی سرپوشیده، کاکتوس‌ها از محبوب‌ترین گیاهان هستند زیرا بادوام هستند و نگهداری از آنها آسان است.

به گزارش محلاتو، استفاده از کاکتوس بلند در اتاق نشیمن جلوه زیبایی به خانه می بخشد. جالب اینجاست که برخی از کاکتوس ها تا سن 150 سالگی به بلوغ نمی رسند و اگر کاکتوس نابالغ نگهداری کنیم ممکن است تا آخر عمر شاهد بلوغ آن نباشیم! اگر می خواهید یک کاکتوس بزرگ به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود اضافه کنید، باید یک گیاه بالغ خریداری کنید. با راهنمای ما همراه باشید تا او زیباترین کاکتوس های دایره ای بلند را به شما معرفی کند.

1- پایه آبی کاکتوس میرتی

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس میرتی پایه آبی یکی از گیاهان زینتی است که به نام های شمعی آبی، کاکتوس کرنبری و پایه مرمری نیز شناخته می شود. این گیاه دارای ساقه سبز رنگی است که با افزایش سن به رنگ آبی مایل به خاکستری در می آید. گل های زیبا، کوتاه مدت و به رنگ سبز مایل به سفید در بهار روی این کاکتوس شکوفا می شوند. کاکتوس میرتل گیاهی بسیار آبدار و آبدار است که قطر آن بین 7 تا 10 سانتی متر است. گونه های بالغ این گیاه می توانند تا 4.5 متر در طبیعت رشد کنند.

2- کاکتوس ساگوارو

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

گیاه کاکتوس ساگوارو نوعی کاکتوس است که می تواند به اندازه یک درخت رشد کند. این گیاه دارای طول عمر نسبتاً طولانی است و حدود 75 سال عمر می کند، اگرچه برخی از نمونه ها حتی تا 150 سال نیز عمر می کنند. کاکتوس ساگوارو یکی از معروف ترین کاکتوس های جهان است و مقاومت بسیار خوبی در برابر تنش های محیطی مانند سرما و گرما دارد و به همین دلیل در تمام فصول قابل کاشت است. رشد این گیاه بسیار کند است و در طبیعت می تواند بین 12 تا 18 متر رشد کند. برای داشتن یک کاکتوس ساگواروی بلند، باید یک گونه بالغ خریداری کنید.

3- کاکتوس پاخی Cereus marginatus

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس پاخی سرئوس مارجیناتوس یا کاکتوس با پایه چرمی یک کاکتوس ستونی بلند و با ابهت بدون انشعاب از پایه است که می تواند تا 15 متر در طبیعت و 4 متر در گلخانه رشد کند. ساقه های این گیاه به رنگ سبز تیره و ضخامت 5 تا 20 سانتی متر است. شاخه های این گیاه مستقل از ریشه ظاهر می شوند. کاکتوس چرمی به صورت خوشه ای رشد می کند و حاشیه های سفید زیبایی را روی سطح خود ایجاد می کند.

4- کاکتوس اکینو گروزونی

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

اکینو گروسونی یا کاکتوس طلایی یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین کاکتوس های دنیاست که به دلیل شکل و تیغه های خاصش به عنوان یکی از محبوب ترین کاکتوس های آپارتمانی شناخته می شود. این گیاه دارای خارهای تیز به رنگ طلایی و سفید است و در طبیعت تا 1.5 متر رشد می کند. این کاکتوس در سال 2008 به عنوان کاکتوس سال انتخاب شد که دلیل این انتخاب زیبایی گیاه و همچنین سهولت مراقبت و ماندگاری بالا بوده است.

5- کاکتوس Euphorbia ingens

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس Euphorbia ingens گیاهی کم توقع با برگ های گوشتی دائمی است که در محیط خانه بین 15 تا 90 سانتی متر و در طبیعت تا 12 متر رشد می کند. این گیاه از گونه های گلدار است که گل های آن به رنگ زرد متمایل به سبز در پاییز و تمام زمستان شکوفا می شوند. این گیاه به گرما حساس نیست و مانند سایر ساکولنت ها می تواند خشکی طولانی مدت را تحمل کند.
6- کاکتوس گلابی خاردار

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس گلابی خاردار یا Epontia یکی از معروف ترین گیاهان خاردار در جهان است که با نام های گلابی خاردار هلندی، گلابی خاردار، زبان مادرشوهر، گلابی خاردار و کاکتوس موشکی نیز شناخته می شود. این گیاه که دارای بالشتک های مسطح و بیضی شکل و میوه های خوشمزه است، از معدود گونه های مقاوم به سرما است. میوه های این گیاه طعم بسیار شیرینی دارد و معمولاً به صورت بوته های کوچک 7-15 سانتی متری به فروش می رسد. با این حال، در طبیعت می تواند تا 4.5 متر رشد کند.

7- کاکتوس ستونی آبی

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس ستونی آبی یا کاکتوس مشعل آبی نوعی کاکتوس گلدار و یکی از بهترین گیاهان زینتی در جهان است که می تواند در هر جایی که شبیه محیط طبیعی خود باشد رشد کند. این گیاه به خشکی مقاوم است و نیاز به نگهداری کمی دارد. این کاکتوس که به رنگ های فیروزه ای، آبی آسمانی و سبز آبی رشد می کند، در تابستان زمانی که ارتفاع آن به حدود یک متر می رسد، شکوفا می شود.

8- کاکتوس خرطومی

(عکس) زیباترین کاکتوس های غول پیکر آپارتمانی

کاکتوس پروبوسیس که با نام‌های مقوای غول پیکر و کاکتوس فیلی نیز شناخته می‌شود، بلندترین کاکتوس جهان است که می‌تواند به بیش از 19 متر قد و نزدیک به 1 متر قطر برسد. این گیاه به دلیل ظاهر منحصر به فرد و سهولت مراقبت از آن به عنوان یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی نیز شناخته می شود. این کاکتوس رشد کندی دارد و برای رشد به شرایط بیابانی نیاز دارد. کاکتوس شلنگی برای رشد به نور زیاد و آب کمی نیاز دارد.