عین اللهی: قصور احتمالی در حادثه بیمارستان کیم به مراجع قضایی اعلام می شود

تاکید شهید آیت الله رئیسی در روزهای اخیر بر جوانان

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین الهی در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسلیت جان باختن 9 نفر در حادثه تصادف در بیمارستان خصوصی قائم رشت گفت: این بیمارستان در سال 2014 ساخته شد. به دلیل اتصال برق در مجاورت بخش مراقبت های ویژه، 142 بیمار در این بیمارستان بستری بودند که دارای مجوز 150 تختخوابی بود.آه تو سی. یکیگفته شده است که تاکنون 9 بیمار فوت کرده و 95 بیمار به بیمارستان های دیگر منتقل شده اند، این حادثه مورد پیگیری و ارزیابی قرار می گیرد و در صورت قصور به مراجع قضایی اعلام می شود.

13. وی با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان افزود: تامین جان و نان مردم شعار اصلی رئیس جمهور شهید است که با حضور آنان پروژه های بسیاری در حوزه سلامت افتتاح شد. شهید رئیسی; آخرین خاطره آن شهید در عرصه سلامت افتتاح بیمارستان رازی کیم شهر پس از 17 سال انتظار بود. 3164 طرح بهداشتی را در دولت سیزدهم اجرا کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از فعالیت ها حفظ مرزها است، آلودگی ها و بیماری های مختلفی در سراسر کشور ما وجود دارد، باید برای جلوگیری از شیوع تب اهتمام داشت. تب دنگی این بیماری در امارات شیوع پیدا کرده و تاکنون 80 بیمار شناسایی شده که بیشتر آنها به این کشور سفر کرده اند.

عین اللهی توجه به مناطق فقیرنشین را از دیگر رویکردهای دولت سیزدهم ارزیابی کرد و افزود: 70 درصد اقدامات این وزارتخانه مربوط به مناطق کم برخوردار است، 4 هزار و 300 بهورز جذب شدند، 6 هزار و 500 بهورز نیز جذب شدند و 500 خودروی شاسی بلند تهیه شد. . شش سال قبل از دولت خودرو به مناطق فقیرنشین داده نمی شد اما در این دولت 500 دستگاه خودرو به خانه های روستایی اختصاص یافت.

وی در زمینه بیمه سلامت تاکید کرد: بحث بیمه پایه سلامت از اول انقلاب مطرح بوده و در این دولت اقداماتی انجام شد تا پنج دهم جمعیت 12 میلیونی بیمه رایگان ارائه شود. نزدیک به 33 میلیون نفر از جمله 8 میلیون کودک بیمه شده اند. کودکان زیر 7 سال نیز به این موارد اضافه می شوند. 4 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که برای درمان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند. برای این گروه اقدامات بیمه ای انجام شد. بیمه رایگان مادران و کودکان باردار در دولت سیزدهم از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت سیزدهم 126 مرکز درمان ناباروری درجه سه راه اندازی شد، گفت: در حالی که تا مرداد 1400 وجود مراکز درجه دو درمان ناباروری در کشور نزدیک به صفر بود، امروز به 87 مرکز رسیده است. 106 پروژه در حوزه خدمات درمانی داشتیم و تا امروز 17 هزار تخت بیمارستانی تجهیز و به بهره برداری رسیده است. در دولت سیزدهم به 15 درصد تخت های بیمارستانی کشور خواهیم رسید.

عین اللهی یادآور شد: شهید رئیسی در دوران ریاست بر پنج بیمارستان حضرت مهدی (عج)aj134 مرکز غدیر، شهید سلیمانی در فردیس، شهریار و حکیم پیش از دولت افتتاح شد که تعداد آنها به 494 بیمارستان رسیده است. پیش‌بینی کردیم که برای جنوب تهران کمربند سفید وجود داشته باشد و همه بیمارستان‌های جنوب تهران مجهز شوند. سرانه تخت و 556 تخت برای تخت های اختصاصی کودکان افزایش دو برابری تخت ها داشته ایم.

وی با بیان اینکه تامین امکانات درمانی و درمانی بیماری های سخت بسیار پرهزینه است، گفت: در سال 1401 دولت پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران لاعلاج اختصاص داد و امسال نیز 12 هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافت. در این دولت 100 درصد افزایش گردشگری وجود دارد، مراکز دولتی در حوزه دندانپزشکی به 67 مرکز رسیده است، قبل از این دولت 14 مرکز وجود داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 358 مورد تجهیزات پزشکی صنایع سنگین در سراسر کشور توزیع شد، گفت: به دلیل نبود این دستگاه ها بسیاری از مردم مجبور شدند برای انجام آزمایشات خود در شهرستان ها تردد کنند که امروز این مشکل برطرف شده است. در حوزه اهدا و پیوند پیوند قرنیه، کبد و کلیه را دو برابر کرده ایم. شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی که در کشور تعطیل است در این دولت سه جلسه برگزار کرد.

عین اللهی در خصوص واردات داروهای برند برای برخی بیماران زیر نظر بنیاد شهید ادامه داد: تامین مالی برندها بر عهده بنیاد شهید و سازمان غذا و دارو است و سیاست کلی دولت است و تاکید رهبری بر استفاده است. تولید دانش بنیان و داخلی البته مدارک توسط سازمان غذا و دارو ارائه می شود در صورت پذیرش کلیه داروهای مورد تایید کمیته غذا و دارو وارد می شود.

با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه آموزش پزشکی، 13 مؤسسه، 8 دانشگاه پرستاری و 4 دانشکده داروسازی برای ایجاد مؤسسات آموزشی و رشته های آموزشی، 29 رشته مشترک و 10 رشته پزشکی عمومی، افزایش 20 درصدی ظرفیت پزشکی، اضافه شد. در سال 2019 در رشته دستیار پزشکی با افزایش 12 درصدی از 3400 نفر به 5600 نفر رسیدیم. امسال.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از استان ها در حوزه تخصصی خود با مشکل مواجه هستند، گفت: برادری همچنین 25 درصد افزایش ظرفیت داشتیم واحد آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر افتتاح نشد، اما در دوره دولت سیزدهم در کربلا تأسیس شد. پس این هزینه عتبا و معلمانی از ایران به آنجا می روند.

عین اللهی با بیان اینکه دیپلماسی سلامت یکی از افتخارات دولت است، گفت: پنج در سفرهای دولتی سازماندهی کردیم و توانستیم توافقات و توافقاتی را انجام دهیم و امروز برخی کشورها داروهای ما را به رسمیت می شناسند، در حال حاضر 10 هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم و قوی ترین بخش بهداشت و درمان در منطقه مدیترانه شرقی وابسته به جمهوری اسلامی ایران است. . از نظر بیرونی، کنترل فلج اطفال و مالاریا و کنترل بیماری های عفونی به عنوان موفقیت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بشارت داده می شود.

وی گفت: با سفرهای انجام شده در این مدت ایران ثانوی آموزش پزشکی کشورهای منطقه، وضعیت صنعت داروسازی، 99 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود، 50 درصد مواد اولیه داخلی و 40 درصد تجهیزات پزشکی در داخل تولید می شود. ارائه علم و فناوری و تغییر واحد پول ترجیحی نیز به تغییراتی در پزشکی منجر شده است. شرکتی که می خواست دارو وارد کند، اگر قیمت واقعی آن 9 دلار بود، 10 دلار پرداخت می کرد و شرکت ها مبلغ زیادی دریافت می کردند. با اجرای طرح دروار مبارزه با قاچاق مواد مخدر اتفاقات خوبی افتاد. به کشورهایی مانند افغانستان و تاجیکستان قاچاق می شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مابه التفاوت ارز ترجیحی با ارز دولتی باید به مرور زمان در نظر گرفته شود، گفت: انسولین تزریقی بیمار 600 تا 700 میلیون برای وزارت بهداشت هزینه دارد، اما بیمار 40 هزار تومان به آن پرداخت می کند. داروخانه. خدمات در بیمارستان ها برون سپاری می شود و در جایی که آنها برون سپاری می شوند، وضعیت بهتر شده است.

عین اللهی با یادآوری بیمه رایگان کودکان زیر 7 سال، اظهار داشت: این موضوع به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است که عدم پذیرش کودکان در بیمارستان ها تخلف است و اگر مردم تخلفی در کشور مشاهده کنند، این وضعیت یک مشکل است. نقض بیمارستان های دولتی باید این را گزارش کنند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: مشهد اولاً به دلیل زیرساخت های گردشگری و تعداد قابل توجهی بیمارستان، گردشگران سلامت بیشتر برای درمان بیماری های چشمی، پوستی و صعب العلاج مراجعه می کنند، سیاست وزارت بهداشت این است که تقویت. در استان خوزستان هدف گذاری شد که بیمارستان های مناطق مرزی پذیرای گردشگران سلامت باشند و همین رویکرد منجر به شکل گیری بیشتر مشتریان گردشگری سلامت در این مناطق شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: علاقه رئیس جمهور شهید به شرکت های دانش بنیان از افتخارات دولت است، در ابتدای دولت 700 شرکت دانش بنیان داشتیم اما امروز به 1500 شرکت و 40 درصد رسیده ایم. تمام تجهیزات سنگین توسط دانشمندان خودمان تولید می شود.”

عین اللهی یادآور شد: همچنین در حوزه سلامت شاهد رشد خوبی در پارک های علم و فناوری بوده ایم، هم اکنون 12 پارک علم و فناوری داریم که به شرکت های دانش بنیان اجازه می دهد در این پارک ها فعالیت خود را انجام دهند.