غذاهایی که در پاییز در برابر ویروس ها محافظت می کنند

bato-adv

متخصص تغذیه و مدیر عامل مرکز تحقیقات تغذیه سالم محصولات و غذاهایی را که باید در برنامه غذایی پاییزی گنجانده شود، شناسایی کرد.

به گزارش تابناک، ابتدا باید محصولات کم کالری را اضافه کرد: کدو تنبل، هویج و چغندر; زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و بیوفلاونوئیدها هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی و وضعیت پوست و همچنین حاوی فیبر غذایی می شوند. این ماده غذایی ایده آل برای میکروبیوم روده در نظر گرفته می شود.

بر اساس این گزارش، تغذیه روزانه باید شامل موارد زیر باشد:

– مرکبات، کیوی و غیره میوه ها؛ زیرا آنها به اندازه موز منبع ویتامین C و فیبر غذایی مهم هستند، زیرا حاوی پتاسیم هستند که تأثیر مثبتی بر عملکرد قلب دارد. میوه ها سرشار از ویتامین های C، A، E، B و بیوفلاونوئیدها هستند که سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

– ماهی روغنی: ماهی خال مخالی و شاه ماهی منابع عالی اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 و پروتئین هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود وضعیت پوست و عملکرد قلب می شوند.

آجیل و دانه ها منابع خوبی از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه منیزیم و روی هستند که از سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن در هوای سرد حمایت می کنند.

– میوه های خشک، خرما، زردآلو، هلو، آلو و کشمش سیاه بهترین جایگزین برای شکر هستند و همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند.

– ترشی ها و غذاهای تخمیری، کلم، چغندر و هویج کم کالری و سرشار از ویتامین C و اسید لاکتیک هستند و خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند. این خواص به جذب و سنتز ویتامین های گروه B کمک می کند.