فواید باورنکردنی ترب سیاه + نحوه استفاده از آن

ترب سیاه درجه یک - 1.5 کیلوگرم

ترب سیاه گیاهی بومی آسیای شرقی است که اولین بار در قرون وسطی در اروپا کشت شد. اگرچه طعم این گیاه بسیار تند است، اما به دلیل ریشه خوراکی آن که بیرون سیاه و داخل سفید است ارزش آن را دارد. این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، پتاسیم و کلسیم است که آن را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. ترب سیاه منبع غنی و طبیعی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن به ویژه ویتامین C است. یک آنتی اکسیدان قوی که به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین های گروه B، پتاسیم، منیزیم و همچنین فیبر غذایی و آنزیم های گوارشی است. علاوه بر این، این گیاه خوراکی منبع عالی گلوکوزینولات ها و ترکیبات گوگردی است که خاصیت سم زدایی و ضد سرطانی دارند.

ترب سیاه گرم یا سرد؟

بد نیست بدانید ترب سیاه بافتی گرم و خشک دارد. در علم مزاج عموماً به افراد دارای مزاج سرد و مرطوب یا سرد و خشک توصیه می شود که ترب سیاه مصرف کنند تا مزاج خود را متعادل کرده و با تسریع متابولیسم بدن بر سرد مزاجی خود غلبه کنند.

ترب سیاه و ترب سیاه رنده شده که فواید زیادی دارند در سالاد تصویر گنجانده شده است.

ترب سیاه، گیاهی قدرتمند برای سلامتی

ترب سیاه بیشتر از یک سبزی است. این گیاه دارویی قوی است که اغلب دست کم گرفته می شود. ترب سیاه که در اصل در مدیترانه شرقی رشد می کند، به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، به یک عنصر اصلی در آشپزخانه ها و داروخانه های طبیعی در سراسر جهان تبدیل شده است. امروزه بدن ما دائماً در معرض سموم موجود در هوایی که تنفس می کنیم، غذایی که می خوریم و حتی محصولات زیبایی که استفاده می کنیم قرار دارد. بنابراین، برای حفظ سلامتی مطلوب، باید برای سم زدایی بدنمان وقت بگذاریم. اگر به شما بگویم که یک سبزی ساده می تواند به شما در انجام این کار کمک کند، چه می گویید؟ ترب سیاه، گیاهی با خواص فراوان، راه حلی طبیعی و موثر برای پاکسازی و سم زدایی بدن شماست. در این مقاله فواید سم زدایی ترب سیاه را توضیح می دهیم، نحوه استفاده از آن را نشان می دهیم و در مورد دیگر فواید آن صحبت می کنیم.

ترب سیاه؛ حمایت از کبد برای سم زدایی بدن

ترب سیاه سم زدایی قوی و متحدی برای کبد و هضم است. به حذف سموم و مواد زائد از بدن انسان کمک می کند و در نتیجه اندام های داخلی مانند کبد و کلیه ها را تمیز می کند. گلوکوزینولات های موجود در ترب سیاه به تنظیم تولید صفرا در کبد انسان کمک می کند، مایعی که توسط کبد برای هضم چربی ها تولید می شود، بنابراین هضم و دفع سموم از بدن را تسهیل می کند. علاوه بر این، فیبر غذایی موجود در ترب سیاه با بهبود انتقال مواد مغذی از طریق روده به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و در نتیجه احساس سنگینی و نفخ بعد از غذا را کاهش می دهد. ترب سیاه همچنین به هضم غذا کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. توجه به این نکته ضروری است که اگرچه ترب سیاه فواید زیادی دارد، اما نباید جایگزین درمان های پزشکی و مداخلاتی با هدف تسکین اختلالات و درمان نارسایی های کبدی یا گوارشی شود. اگر مشکلات کبدی یا گوارشی دارید، توصیه می شود قبل از گنجاندن ترب سیاه در برنامه غذایی خود با متخصص مربوطه مشورت کنید.

کیسه صفرا و بهترین نوشیدنی ها برای حفظ سلامت آن

ترب سیاه؛ حمایت از کلیه برای جلوگیری از سنگ کلیه

با مصرف این گیاه PH ادرار و حجم ادرار افزایش می یابد و باعث کاهش سطح اسید اوریک و اگزالات خون می شود. بنابراین، مصرف ترب سیاه ممکن است عملکرد کلیه را بهبود بخشد و به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف آب ترب سیاه باعث افزایش دفع اگزالات کلسیم و کریستال های جمع آوری شده در کلیه های انسان می شود. در واقع ترب سیاه یک داروی طبیعی است که برای مقابله با انواع سنگ کلیه، عفونت کلیه و کیسه صفرا مفید است. همچنین این مزیت را دارد که با افزایش حجم ادرار درد ناشی از دفع سنگ کلیه را کاهش می دهد.

ترب سیاه؛ سلاح ضد التهابی طبیعی برای بدن

مصرف ترب سیاه که اغلب به عنوان یک عامل ضد التهاب طبیعی قوی در نظر گرفته می شود، به دلیل توانایی آن در حمایت از سلامت و تندرستی بدن رو به افزایش است. ترب سیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، پتاسیم و کلسیم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن ممکن است به کاهش التهاب و درد مرتبط با بسیاری از شرایط، از جمله آرتریت و اختلالات گوارشی کمک کند.

ترب سیاه و اثرات ضد دیابتی آن

این سبزی به عنوان یک سبزی با اثرات ضد دیابت شناخته می شود و برای بیماران دیابتی مفید است. بر اساس تحقیقات انجام شده، ترب سیاه به دلیل توانایی آن در تقویت مکانیسم دفاعی آنتی اکسیدانی و کاهش تجمع رادیکال های آزاد می تواند در کاهش جذب گلوکز در روده موثر باشد. با این حال، این موضوع نیاز به تایید بیشتر توسط تحقیقات و مطالعات بالینی دارد. خوردن تربچه باعث افزایش تولید آدیپونکتین طبیعی بدن و کاهش مقاومت به انسولین می شود. همچنین حاوی کوآنزیم Q10، آنتی اکسیدانی است که به پیشگیری از دیابت کمک می کند.

8 مکمل کاهش دهنده قند خون برای بیماران دیابتی

فواید ترب سیاه با عسل

ترب سیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی های فراوان می تواند سد مهمی در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا باشد. ترکیب ترب سیاه با عسل به کاهش سرفه در مدت زمان کوتاهی کمک می کند. ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد و برای برونشیت نیز مفید است. ترب سیاه اثر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، کاهش احتمال فلج و فلج است و به رفع بلغم و مشکلات یبوست کمک می کند.

عسل ارگانیک اورازان - 960 گرم

سایر فواید ترب سیاه

این گیاه مفید علاوه بر نقش سم زدایی، فواید سلامتی دیگری نیز دارد. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به مبارزه با عفونت های مختلف کمک می کند. ترب سیاه با تنظیم سطح کلسترول از سلامت قلب محافظت می کند. ترب سیاه به دلیل ویتامین C موجود در آن سلامت پوست و چشم را نیز تامین می کند.

استفاده موضعی

علاوه بر مصرف خوراکی، ترب سیاه را می توان به صورت موضعی نیز برای کمک به حذف سموم از سطح و پوست بدن استفاده کرد. می توانید این گیاه را رنده کرده و از آن برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید یا برای سم زدایی آن را در وان حمام خود قرار دهید. به طور خلاصه، ترب سیاه را می توان به روش های مختلفی برای کمک به سم زدایی بدن استفاده کرد. چه آن را به صورت خام بخورید، چه آب آن را بنوشید، چه مکمل های تجاری بخرید یا به صورت موضعی روی پوست خود استفاده کنید، می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

10 دلیل اصلی نفخ که باید بدانید

ظرف داخل تصویر ترب سیاه دارد

چگونه از ترب سیاه استفاده کنیم؟

رایج ترین راه برای بهره مندی از فواید ترب سیاه، مصرف مستقیم آن به صورت خوراکی است. می توان آن را به صورت خام، رنده شده در سالاد یا سوپ و یا حتی پخته مصرف کرد. با این حال، ترجیحاً برای بهینه‌سازی اثر سم‌زدایی، آن را به‌صورت خام مصرف کنید: برای تسریع بهبودی، ترب سیاه را می‌توان به شکل یک لیوان آب در روز، معمولاً به مدت سه هفته، مصرف کرد.

  • ترب سیاه در سالاد: ترب سیاه را رنده کرده و به سالاد سبز اضافه کنید. مصرف فیبر ترب سیاه، با توانایی آن در تحریک تولید صفرا، به حذف موثر سموم از بدن و هضم آسان غذا کمک می کند.

چگونه 3 سس سالم و خوشمزه تهیه کنیم؟

  • آب ترب: آب این سبزی را می‌توانید به روش‌های مختلفی مانند رنده کردن و ریختن آن در پارچه‌ای مصرف کنید. نوشیدن یک لیوان آب تربچه سیاه هر روز صبح ناشتا می تواند به تحریک کبد و دفع سموم از بدن شما کمک کند.
  • خام بخورید: ترب سیاه طعمی تند دارد که می توانید آن را به عنوان سبزی در کنار سایر سبزیجات در سفره خود قرار دهید.
  • پخت و پز: ترب سیاه را می توان پخت و در انواع غذاها از جمله سوپ و خورش استفاده کرد.
  • مکمل های ترب سیاه: اگر طعم ترب سیاه را دوست ندارید، می توانید به جای آن از مکمل ترب سیاه استفاده کنید. این مکمل ها حاوی تمام فواید ترب سیاه به جز طعم تند آن است. این مکمل ها به صورت کپسول و قرص در دسترس هستند.

به طور خلاصه، ترب یک گیاه همه کاره و مفید است که می تواند به سم زدایی بدن، کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی کمک کند. با مزایای فراوانی که دارد، قطعاً سزاوار جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی و روال سلامت و تندرستی شماست.

منبع: ncbi و naturveda

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر سلب مسئولیت انتخابتو را بخوانید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا