فواید خوردن عسل در طب سنتی/ عسل به درمان آلرژی و سرفه کمک می کند

فواید خوردن عسل در طب سنتی عسل به درمان آلرژی

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خواص عسل از منظر طب سنتی گفت: طبیعی بودن و خلوص بودن عسل یکی از عوامل مهم کیفیت آن است، اما تغذیه زنبورها با مواد طبیعی نیز ضروری است. مهم است.» مواردی که مصرف کنندگان عسل باید به آن توجه کنند.

وی افزود: از جمله خواص عسل: ضد حساسیت اینطوری بودن وقتی که مادیات نیست ضد حساسیت جلب توجه کرد؛ در واقع عسل به عنوان یک واکسن عمل می کند و به دلیل وجود گرده در عسل طبیعی، بدن در برابر آن واکنش نشان می دهد و این واکنش در طولانی مدت به تقویت بدن کمک می کند.

این پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: در صورت مصرف مداوم عسل، بدن مقاومت مناسبی در برابر گرده ها ایجاد می کند و افراد تا حد زیادی در برابر حساسیت های فصلی واکسینه می شوند. به دلیل فصل گرده افشانی، تغذیه مداوم عسل را در نظر بگیرید.

یزدیان با بیان اینکه بینایی اش افزایش یافته است، گفت: ضد سرعت و ضد تشنج مفید بودن برای عروق خونی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد استخوان و کاهش فشار خون از جمله خواص عسل است که متخصصان طب سنتی می گویند: غضروف سازی و ترمیم مفاصل، کاهش تورم، سرکوب کننده سرفه از دیگر خواص عسل می توان به تقویت سیستم ایمنی، نرم کننده سینه ها، تب بر و درمان سردرد و میگرن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عسل حاوی کربوهیدرات، گلوکز و فروکتوز است که می تواند منبع انرژی خوبی باشد و برای بهره مندی از این ویژگی افراد می توانند یک قاشق غذاخوری عسل را در وعده صبحانه یا اواخر شب میل کنند، گفت: عسل می تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند. از دست دادن حافظه و التیام زخم های دیابتی و زخم های معمولی می تواند. رنگ پریده و علائم سوختگی به دلیل مقادیر زیاد ضد بیوتیک ها مفید هستند.

این پزشک عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه قبل از کشف پنی سیلین از عسل به عنوان دارو استفاده می شد، گفت: ضد عفونی کردن ترکیب عسل با زیره سیاه و دارچین یکی از ترکیبات با خواص فراوان است و افراد برای استفاده از این ترکیب باید با متخصصان طب سنتی مشورت کنند.

یزدیان خاطرنشان کرد: از خواص مخلوط عسل، زیره سیاه و دارچین می توان به بهبود مشکلات گوارشی، مبارزه با عفونت های قارچی، چربی سوزی و جلوگیری از اضافه وزن، التیام زخم ها، التیام دیابت، داشتن خواص ضد التهابی و التیام مشکلات قلبی اشاره کرد. با سرطان مبارزه می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.