فیلم‌های برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی در «تهران» به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی در تهران به نمایش درمی‌آیند

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فیلم هایی که پیش از این در رویدادهای معتبر سینمای جهان به نمایش درآمده و جوایزی را کسب کرده اند در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در می آیند.

به گزارش مرکز خبر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، مهمترین رویداد سینمای کوتاه ایران در چهل و یکمین دوره، بیش از 100 فیلم در بخش بین الملل برای دریافت جوایز این جشنواره و واجد شرایط رقابت مستقیم به رقابت می پردازند. . برای اسکار 2025. در این دوره، بسیاری از فیلم‌های خارجی پیش از این در معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم جهان شرکت کرده و گهگاه جوایزی نیز کسب کرده بودند. در ادامه اولین گزارش از 9 فیلم مهم این دوره از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، این گزارش شامل 7 فیلم دیگر از مهمترین آثار برای نمایش در این دوره از جشنواره است.

از برلیناله تا تهران

«قند ترش» (انار دانا) یکی از آثار برگزیده جشنواره فیلم برلین در بخش رسمی کی پلاس این رویداد به جشنواره فیلم کوتاه تهران می آید. این فیلم هندی 20 دقیقه ای به کارگردانی نیشی دوگار داستان یک دختر 5 ساله هندی را روایت می کند که با خواهر و برادرش زندگی می کند و عاشق نوعی آب نبات ترش است. دنیای او با وقوع یک رویداد غم انگیز زیر و رو می شود.

«قند ترش» قرار است شنبه 8 مهرماه در سانس سوم (18:00) و سه شنبه 10 آبان در دومین سانس (15:30) در خانه جشنواره به نمایش درآید.

Select نمایش داده خواهد شد

«سپیده دم» یک فیلم درام خانوادگی ۲۹ دقیقه‌ای است که در اسپانیا به کارگردانی آنا یارگس ساخته شده است. این فیلم که در بخش بنیاد سینا جشنواره فیلم کن 2023 به نمایش درآمد، درباره خانواده ای روستایی است که مجبور به ترک خانه اجدادی خود می شوند.

«سپیده دم» جمعه 6 مهرماه در سانس سوم (18:00) و سه شنبه 10 آبان در اولین سانس (13:00) در خانه جشنواره اکران می شود.

تماشای انتخابات کلرمون-فران در تهران

«از قلب من عبور کن و امید به مردن» یک فیلم درام ۱۷ دقیقه‌ای محصول کشور فیلیپین به کارگردانی سام ماناکسا است. این اثر که در بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران و بخش افق جشنواره ونیز قرار داشت، اکنون به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافته است. «به جانم قسم می خورم» داستان کارمندی است که نمی تواند حقوقش را دریافت کند اما با یک رابطه عاشقانه آرامش را در زندگی خود حفظ می کند.

اولین نمایش این فیلم یکشنبه 8 مهرماه (13:00) و چهارمین اکران آن روز سه شنبه 10 آبان در محل جشنواره (20:30) برگزار می شود.

تفاوت طبقاتی به سبک سینمای اسپانیا نشان داده شده است

یکی دیگر از فیلم های اسپانیایی بخش بین المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران، «هیچ» (Nada de todo esto) محصول سینمای آرژانتین است که پیش از این در جشنواره های کن و تورنتو به نمایش درآمده بود. پاتریسیو مارتینز و فرانسیسکو کانتون این درام 17 دقیقه ای را کارگردانی می کنند. «هیچ» داستان مادری و دخترش را روایت می‌کند که در حالی که در محله‌ای ثروتمند رانندگی می‌کنند، ناگهان وارد باغ یک عمارت می‌شوند.

این فیلم قرار است یکشنبه 8 مهرماه در دومین سانس ساعت 15:30 و سه شنبه 10 آبان در سانس سوم ساعت 18:00 در خانه جشنواره اکران شود.

خرها به کن و تورنتو می روند

«کاملاً عجیب» یک فیلم درام علمی تخیلی کانادایی است که پیش از اکران در تهران در جشنواره کن و جشنواره فیلم تورنتو به رقابت پرداخت. این فیلم 15 دقیقه ای به کارگردانی آلیسون مک آلپاین، سه الاغ را در حال کاوش در یک رصدخانه متروکه نشان می دهد.

«یک بیگانگی کامل» یکشنبه 8 مهرماه در چهارمین دوره (20:30) و سه شنبه 10 آبان ماه در اولین سانس (13:00) در خانه جشنواره اکران می شود.

انیمیشنی از برلین در راه تهران

انیمیشن «سومنی» یکی از آثار برگزیده بخش Kplus Generation جشنواره فیلم برلین است که راهی جشنواره فیلم کوتاه تهران می شود. این محصول آلمانی 3 دقیقه ای به کارگردانی سونیا رولدر درباره خواب یک بچه میمون است.

انیمیشن سینمایی «سمنی» قرار است جمعه 6 مهرماه در چهارمین دوره (18:00) و در نوبت دوم (15:30) روز سه شنبه 10 آبان ماه در خانه جشنواره اکران شود.

نمایش فیلم پسر تونی سوپرانو

فیلم «چای» به کارگردانی بلیک وینستون رایس که در جشنواره های کن و نشویل حضور داشت در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در می آید. این محصول آمریکایی در 12 دقیقه داستان پسری مبتلا به آلرژی را روایت می کند که در حین ابراز علاقه به دختر رویاهایش، ناگهان زنبور گاو گزیده می شود. بازیگر نقش اول این اثر مایکل گاندولفینی پسر جیمز گاندولفینی معروف به سریال سوپرانو است.

اجرای «چای» جمعه 6 مهرماه در سانس سوم (ساعت 18.00) و یکشنبه 8 مهر در نوبت دوم (15.30) در خانه جشنواره برگزار می شود.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار از 27 مهر تا 2 آبان 1303 در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین