فیلمی از دوران باشکوه فرامرز صدیقی منتشر می شود

فیلمی از دوران باشکوه فرامرز صدیقی منتشر می شود

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فرامرز صدیقی یکی از بازیگران چیره دست کشورمان است که در هر سه عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون حضور موفقی دارد، اما خیلی آدم پرحرفی نبوده و نیست.

به گزارش ایسنا، انتشار آن عکس چند روزی خبرساز شد زیرا در ویدئوی کوتاهی که چند روز بعد یکی از دوستان صدیقی منتشر کرد، وضعیت این بازیگر پیشکسوت خوب اعلام شد. البته نه ماجرای انتشار آن عکس و نه دلیل تغییر چهره و قد صدیقی مشخص نشده است. برای فرمانروایی صدیقی که ظاهراً در هیاهوی اخبار روزانه گوشه نشینی را ترجیح می داد، جای زیادی نمانده بود تا اینکه فروردین ماه سال گذشته در خبر رسمی صندوق اعتباری هنر مشخص شد که این بازیگر به دلیل مشکلات سلامتی در بیمارستان بستری شده است. مشکلات ریوی داشت.

پس از آن خبر چندانی از او نشد اما حالا با انتشار فیلمی از یکی از برنامه های او، بار دیگر نام این هنرمند سابق در رسانه ها مطرح شده است.

صدیقی که در رشته تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل کرده بود، بازیگری را مانند بسیاری از همسالان خود از روی صحنه تئاتر آغاز کرد.

او در سال های پیش از انقلاب در نمایش هایی چون «آی باکلاه، آی بی کلاه» اثر غلامحسین ساعدی و علی نصیریان، «مکبث» شکسپیر و اثر جمشید ملک پور و «ارزش» مولیر و علی نصیریان بازی کرد. بازی اکبر زنجانپور در سریال های دیگری چون «ویس و رامین»، «بازرس»، «پالتو» و… بخشی دیگر از بازیگری اوست. با این حال او در کنار بازیگری، کارگردانی و به تصویر کشیدن نمایش «طالب کارها» را نیز از تجربیات کارگردانی او می داند.

وی این نمایش را در سال 56 خود به همراه بازیگران مطرح آن دوره از جمله فرزانه صوفیری و منوچهر فرید روی صحنه برد و اکنون فیلم این تئاتر به نمایش در می آید.

بر این اساس بیستمین برنامه از سلسله اکران سینماهای پیشرو با همکاری مشترک سندیکای منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه هنرمندان ایران و سینماتک خانه هنرمندان ایران، سینما «طلبکاران» است.

فیلم تئاتر «طلبکاران» نوشته آگوست استریندبرگ، ترجمه عباس نعلبندیان و کارگردانی فرامرز صدیقی چهارشنبه 19 مرداد 1403 ساعت 17 در خانه سینماتک هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

جالب اینکه نمایشنامه «طالب کارها» با ترجمه عباس نعلبندیان، دیگر هنرمند مطرح تئاتر کشورمان، 52 سال بعد منتشر شد.

پس از نمایش این فیلم، نشست ارزیابی با حضور عباس غفاری (مجری) و مجید کیانیان (منتقد تئاتر) برگزار می شود.

نباید فراموش کرد که آغاز فعالیت سینمایی صدیقی با فیلم «چشمه» به کارگردانی آربی آوانسیان آغاز شد و در سریال های «ویس و رامین»، «بازرس»، «ارزش»، «پالتو» بازی کرد. را می توان ذکر کرد.

صدیقی پس از انقلاب «تیغ و ابریشم» اثر مسعود کیمیایی، «سایه‌های غم» اثر شاپور قریب، «روزنه» ساخته جمال شورجه، «آخرین پرواز» ساخته احمدرضا درویش و «دندان مار» اثر مسعود کیمیایی را نوشت در فیلم ها بازی کرد. «دادستان» بزرگمهر رفیع، «زمان از دست رفته» پوران درخشنده، «دلشادگان» علی حاتمی، «ناوگان عشق» سعید حاجی میری، «عشق کافی نیست» و «مارال» مهدی صباغ زاده، محمدمهدی اصغر زادام «هزار زن مثل من» کریمی. وی همچنین در سال 1350 فیلم سینمایی «تمه» را کارگردانی کرد.

«داستان یک شهر»، «گمشده»، «کلانتر»، «دایره شک» و «روز عقاب» از جمله سریال های معروف تلویزیونی این بازیگر هستند.

وی در سال ۱۳۷۰ با فیلم «دادستان» در دهمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین