قوانین اساسی برای کاهش وزن موثر را بیاموزید

چگونه می توانیم به کاهش وزن متعادل دست پیدا کنیم؟

انتخابتو، اگرچه کاهش وزن در ابتدا طاقت فرسا به نظر می رسد، اما با راهکارهای صحیح و ورزش منظم می توان روند کاهش وزن را آسان کرد. به عنوان مثال، داشتن یک الگوی خواب ثابت به طور قابل توجهی به تنظیم مواد شیمیایی موثر بر استرس و گرسنگی کمک می کند و متابولیسم شما را سرعت می بخشد. هفت تا نه ساعت خواب شبانه را هدف گذاری کنید تا متابولیسم خود را دست نخورده نگه دارید.

کارشناسان معتقدند نوشیدن آب گرم در ابتدای روز پس از بیدار شدن از خواب به هضم غذا کمک می کند، سموم بدن را دفع می کند و متابولیسم را تسریع می کند، آب بدن را حفظ می کند، سطح انرژی را بهبود می بخشد، متابولیسم را افزایش می دهد و کاهش وزن را تسریع می کند. علاوه بر این، مصرف پروتئین باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین توصیه می شود شیک های پروتئینی، تخم مرغ یا ماست یونانی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آهسته غذا خوردن فرآیند گوارش را تسهیل می کند و از پرخوری جلوگیری می کند، مصرف فیبر سلامت روده را بهبود می بخشد و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین لازم است مصرف غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، وعده های غذایی و نوشیدنی های شیرین باعث افزایش سطح قند خون شود. آنها را با میان وعده های مفید و سالم باید تغییر دهیم.

مصرف غذا قبل از خواب باعث مشکلات متابولیسم و ​​اختلال در فرآیند گوارش می شود، بنابراین سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را دو یا سه ساعت قبل از خواب بخورید، انجام فعالیت بدنی در طول روز نیز می تواند به بهبود متابولیسم بدن و فرآیند چربی سوزی کمک کند.

به گفته متخصصان، مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آجیل، آووکادو و روغن زیتون که منابع خوبی از چربی های سالم هستند، به سیر ماندن و بهبود عملکرد مغز کمک می کند. پاستا نان سفید باعث افزایش وزن می شود، غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و آنها را با جو جایگزین کنید.