لزوم افزایش آگاهی مردم در مورد تب دنگی / اهمیت تخریب زیستگاه پشه های آئدس

لزوم افزایش آگاهی مردم در مورد تب دنگی اهمیت

انتخابتو و به نظر می رسیدحسین فرشیدی در جلسه خصوصیایدزوی گفت: مناسب ترین راهبرد در مبارزه با تب دنگی این است که انتظار داریم با ورود مسافران کشورهای همسایه به کشور، بیماری دنگی وارد کشور شود.

وی گفت: این وضعیت به دلیل افزایش سفرهای تابستانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران و ظهور پشه ها افزایش یافته است. ایدز وی با بیان اینکه باید مرگ و میر بیماران بدون علامت در کیشار در شهرهای مختلف کیشار از جمله شهرهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان را جدی بگیریم، اضافه کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به این بیماری اخیرا در کیشار تعداد زیادی از مسافران به این بیماری مراجعه کردند. پس از تشخیص در بیمارستان بستری شد.» او به کیشور منتقل شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص توافقات سازمان پدافند غیرعامل، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص بودجه جداگانه برای بیماری تب دنگی در کشور گفت: استان هرمزگان تمام مراحل قبل و پس از مشاهده پشه ها باید مورد توجه قرار گیرد ایدزتشخیص و انتقال داخلی بیماری وجود دارد، می تواند نمونه آموزشی خوبی برای بیماری ها باشد منتقل شده از جانب ایدز بگذارید در سطح کشور باشد. بنابراین می توان از هرمزگان برای کنترل راحت از نظر تجهیزات آزمایشگاهی و آموزش نیروهای انسانی استفاده کرد. ایدز کمک در کشور.

تب دنگی با مالاریا متفاوت است

وی با توجه به نحوه انتقال این بیماری توسط پشه گفت: ایدز و ما باید در مورد قرار گرفتن در معرض گزش بسیار جدی باشیم، تب دانگ با مالاریا متفاوت است و استراتژی ما باید این باشد: با توجه به این آموزش کارشناسان و مردم.

فرشیدی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد خروج از کشور را دارند باید از بیماری های رایج در کشور مقصد مطلع شوند، گفت: مسافرانی که وارد کشور می شوند باید از نظر بیماری ها تحت نظر باشند، آزمایشات لازم را انجام دهند و از نحوه برخورد با این بیماری مطلع شوند.

وی اطلاع رسانی در خصوص تب دنگی در رسانه ها را ضروری دانست و افزود: باید از طریق فضای مجازی و سایر روش های نوین به مردم اطلاع رسانی کنیم و در صورت گزش آن ها را پیگیری کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: باید قوانین پیشگیرانه در این زمینه وجود داشته باشد و زیستگاه پشه ها تخریب نشود. ایدز جریمه باید مشخص شود، وی گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در هرمزگان تهیه شده و کیت های تشخیص سریع در حال بررسی است و کیت های تشخیص سریع در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی گفت: زیرساخت های آموزشی در استان هرمزگان نیاز به تقویت دارد تا بتوانیم از استان هرمزگان به عنوان ایستگاه آموزشی و پژوهشی بیماری ها استفاده کنیم. منتقل شده از جانب ایدز به حساب آوردن.